logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Kanibalizacja treści zagrożeniem dla SEO?

  PR 29.04.2019, przeczytano 536 razy

Czym jest kanibalizacja?

Pod pojęciem kanibalizacji słów kluczowych rozumie się sytuację, w której po wpisaniu do wyszukiwarki konkretnej frazy, w Google wyświetlają się różne adresy URL w ramach jednej witryny. Przyczyna problemu jest prosta – kanibalizacja to wynik optymalizacji różnych podstron w serwisie pod te same słowa kluczowe.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kanibalizacja-tresci-zagrozeniem-dla-seo,382255,artykul.html

Dlaczego kanibalizacja w SEO to problem?

Głównym skutkiem kanibalizacji fraz jest mniejszy ruch w serwisie. Dlaczego się tak dzieje, skoro na to samo zapytanie wyświetlamy się podwójnie? Przyczyna jest prosta – mając do wyboru różne adresy URL odpowiadające konkretnemu zapytaniu użytkownika, Google gubi się i nie wie, który wybrać. W rezultacie bywa, że wyżej w wynikach wyszukiwania pojawi się podstrona, która wcale nie konwertuje lub ma przestarzałe treści.

Z jednej strony kanibalizacja prowadzi więc do niższych pozycji w Google (a tym samym mniejszego ruchu na stronie), z drugiej zaś, nawet jeśli użytkownik trafi do naszego serwisu, to prawdopodobnie zostanie odesłany na nieodpowiednią podstronę, w rezultacie czego szybko ją opuści.

Jak wykryć problem kanibalizacji treści w serwisie?

Aby móc walczyć z kanibalizacją, musimy najpierw zlokalizować problem. Można wykorzystać do tego nowy raport w Senuto, który wskaże:

  • frazy, na które Twój serwis jest widoczny podwójnie (skanibalizowane frazy)
  • adresy URL, których dotyczy kanibalizacja
  • pozycje poszczególnych podstron oraz ich zmiany w czasie.

Źródło: Senuto

www.senuto.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Katalogi na 2020 rok – jakie trendy uwzględnić w projektowaniu?
W projektowaniu katalogów w 2020 r. warto uwzględnić kilka trendów i inspiracji. Dzięki nim klient dostrzeże w nadawcy partnera, który rozumie swój czas i szanuje jego. Wiele zestawień wskazuje pewne wspólne cechy designu na ten rok. O których z nich warto wiedzieć?
Czy warto brać udział w konkursach, po co Stowarzyszenie je współorganizuje, jak wygląda proces i – przede wszystkim – jak Ty możesz na niego wpłynąć pisze Lena Mitkowa, Creative in Chief w Leniva°, Członkini Zarządu STGU, odpowiedzialna w STGU za konkursy brandingowe.
Marketing zapachowy w placówkach opieki zdrowotnej
Umiejętna aromatyzacja pomieszczeń w placówkach medycznych, może pomóc pacjentom w szybszym powrocie do zdrowia, a personel pobudzić do bardziej efektywnej pracy i tym samym lepszej opieki nad podopiecznymi. Jakie zapachy sprawdzą się najlepiej w kreacji przyjemnego i odprężającego otoczenia?
Mitologiczne smoki i Wiedźmin a prawo autorskie
Andrzej Sapkowski, polski pisarz fantasy, twórca sagi o Wiedźminie, najczęściej po Stanisławie Lemie  tłumaczony polski autor fantastyki, stał się bardzo popularnym twórcą - netfliksowski serial „Wiedźmin”, gra oparta na przygodach Geralta z Riwii czy w końcu bardzo sprawny marketing sprawiły, że jego książki trafiły właśnie na prestiżową listę bestsellerów "New...
Pieczątka wcale nie musi być nudna
Czy zdajecie Sobie sprawę, że odbicie Waszej pieczątki, może być bardzo skutecznym nośnikiem reklamowym? To czysty marketing, o ile zadacie Sobie trud, żeby było na niej logo, adres Waszej strony internetowej czy profilu na social media, Facebook, Instagram lub innego. No i wszystkie najważniejsze dane opracowane w czytelny sposób.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764