logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Kanibalizacja treści zagrożeniem dla SEO?

  PR 29.04.2019, przeczytano 1027 razy

Czym jest kanibalizacja?

Pod pojęciem kanibalizacji słów kluczowych rozumie się sytuację, w której po wpisaniu do wyszukiwarki konkretnej frazy, w Google wyświetlają się różne adresy URL w ramach jednej witryny. Przyczyna problemu jest prosta – kanibalizacja to wynik optymalizacji różnych podstron w serwisie pod te same słowa kluczowe.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kanibalizacja-tresci-zagrozeniem-dla-seo,382255,artykul.html

Dlaczego kanibalizacja w SEO to problem?

Głównym skutkiem kanibalizacji fraz jest mniejszy ruch w serwisie. Dlaczego się tak dzieje, skoro na to samo zapytanie wyświetlamy się podwójnie? Przyczyna jest prosta – mając do wyboru różne adresy URL odpowiadające konkretnemu zapytaniu użytkownika, Google gubi się i nie wie, który wybrać. W rezultacie bywa, że wyżej w wynikach wyszukiwania pojawi się podstrona, która wcale nie konwertuje lub ma przestarzałe treści.

Z jednej strony kanibalizacja prowadzi więc do niższych pozycji w Google (a tym samym mniejszego ruchu na stronie), z drugiej zaś, nawet jeśli użytkownik trafi do naszego serwisu, to prawdopodobnie zostanie odesłany na nieodpowiednią podstronę, w rezultacie czego szybko ją opuści.

Jak wykryć problem kanibalizacji treści w serwisie?

Aby móc walczyć z kanibalizacją, musimy najpierw zlokalizować problem. Można wykorzystać do tego nowy raport w Senuto, który wskaże:

  • frazy, na które Twój serwis jest widoczny podwójnie (skanibalizowane frazy)
  • adresy URL, których dotyczy kanibalizacja
  • pozycje poszczególnych podstron oraz ich zmiany w czasie.

Źródło: Senuto

www.senuto.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

63 procent menedżerów twierdzi, że pozytywne doświadczenia klientów (CX) będą ważniejsze w 2023 roku, niż jeszcze rok wcześniej. Wynika to m.in. z faktu, iż 3/4 klientów deklaruje, że wyda więcej, także w kryzysie, na zakupy w firmach, które dbają o nich. Jednak, budowanie pozytywnych doświadczeń klientów, nie jest dziś możliwe bez...
Budowanie marki pracodawcy było bardzo ważne dla firm w 2022 roku. Dlaczego? Przedsiębiorstwa w ten sposób walczyły z brakiem zaangażowania pracowników, zjawiskiem quiet quittingu czy zrujnowaną reputacją. Dobrze rozwinięte działania z obszaru employer brandingu umożliwiają zdobycie przewagi konkurencyjnej. 2022 rok był czasem, gdy wielu pracodawców zauważyło...
Masz biznes w internecie? Na to przygotuj się w 2023 roku
- Wprowadzenie Google Analytics 4, korzystanie ze sztucznej inteligencji i oczekiwanie zmian w plikach cookie – to tylko niektóre najważniejsze zmiany jakie czekają na marketingowców i użytkowników w sieci. Jakie są internetowe trendy na 2023 rok? Co się zmieni i na co zwrócić uwagę - wymienia Łukasz Iwanek, CEO Agencji...
Siedziba firmy Bayer po udanej modernizacji
Międzynarodowa firma Bayer, działająca w obszarach ochrony zdrowia i produkcji żywności, zdecydowała się na zmodernizowanie swojej warszawskiej siedziby przy Al. Jerozolimskich. Decyzja podyktowana była potrzebą zwiększenia komfortu obecnych pracowników, jak i atrakcyjności biura dla nowych talentów – a wszystko zgodnie z założeniami zrównoważonego...
4 najcięższe grzechy UX
UX to coś więcej niż dobrze rozmieszczone przyciski i odpowiednio skonstruowana nawigacja. Każdy ambitny projektant będzie dążył nie tylko do stworzenia dobrze wyglądającego UI, ale do produktu, który przy całej swojej atrakcyjności wizualnej, w kilku krokach doprowadzi użytkownika do celu. Dlaczego więc niektóre popularne aplikacje nie do końca dbają o...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764