logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Kanon Twórców Fashion Contest - I etap konkursu zakończony

  PR 09.05.2007, przeczytano 1491 razy

Młodzi projektanci, amatorzy mody i osoby marzące o wyznaczaniu kanonów mody nadesłały do III edycji Kanonu Twórców: Fashion Contest w sumie 110 kolekcji strojów inspirowanych aparatem fotograficznym Canon Digital IXUS.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kanon-tworcow-fashion-contest----i-etap-konkursu-zakonczony,5541,artykul.html

Kanon Twórców to szeroko zakrojona akcja animacji polskiego środowiska projektowego i reklamowego prowadzonego przez firmę Canon Polska. Celem konkursu jest wyłonienie najzdolniejszych młodych twórców i umożliwienie im dalszego rozwoju na profesjonalnym rynku. W trakcie dwóch poprzednich edycji swoje umiejętności zaprezentowali młodzi twórcy z zakresu: grafiki, fotografii i animacji. Od 2006 roku firma Canon na całym świecie angażuje się w projekty związane z tematyką mody, dlatego tegoroczna edycja Kanonu Twórców jest skierowana do młodych projektantów mody, uczniów szkół projektowania oraz osób, które amatorsko zajmują się modą.

Zadaniem uczestników było stworzenie kolekcji składającej się z 6-10 modeli. Prace musiały być inspirowane aparatem fotograficznym Canon Digital IXUS, bądź zawierać elementy jego designu. Dodatkowo Młodzi Twórcy musieli założyć, że projekty powstaną w części ze specjalnego papieru Canon Art Canvas imitującego płótno. Osoby, które podjęły to wyzwanie, miały czas do 13 kwietnia 2007 na nadesłanie prac konkursowych. Ilośći różnorodność nadesłanych projektów zaskoczyła organizatorów konkursu, a jurorom przysporzyła kilka dylematów przy wyborze tych najlepszych.

Jury w składzie: Gosia Baczyńska, Beata Tyszkiewicz, Beata Sadowska, Katarzyna Kultys-Jabłońska, Marcin Meller i Iza Rogulska 24 kwietnia 2007 przez kilka godzin oglądało nadesłane prace konkursowe, dyskutowało na temat ich poziomu i w końcu wybrało finalistów. „Obrady odbyły się w miłej atmosferze, a poziom prac był bardzo zróżnicowany” jak podsumowuje spotkanie Katarzyna Kultys-Jabłońska Redaktor Naczelna Fashion Magazine. Gosia Baczyńska zauważa, że „nadesłane projekty były od czystko amatorskich po takie, w których rzeczywiście widać doświadczenie w modzie i projektowaniu. Jury wyłoniło dziesięć najbardziej interesujących prac, wśród których są projekty bardziej prêt-à-porter oraz kolekcje całkiem zaskakujące, które w nowatorski sposób ujęły temat”.

Teraz zadaniem finalistów będzie uszycie jednego modelu, zaprezentowanie go przed jury i opowiedzenie o koncepcji swojej kolekcji. Najzdolniejsi twórcy otrzymają atrakcyjne nagrody, a zwycięzca konkursu przygotuje całą kolekcję na uroczystą galę wieńczącą konkurs.

Młodzi Twórcy, wybrani przez jury, którzy przechodzą do II etapu konkursu i rozpoczynają zmagania z szyciem wybranego modelu ze swojej kolekcji:

Michał Bojara (Warszawa),
Manuela Dąbkowska (Brzoza),
Elwira Dobkowska (Augustów),
Bogna Hamryszczak (Huwniki),
Dominika Łukawska (Łódź),
Kamila Majcher (Łódź),
Hanna Orłowska (Gdynia),
Grzegorz Orzeszak (Warszawa),
Magdalena Partyka (Warszawa),
Jagoda Piekarska (Zgierz).

Jury przyznało także jedną nagrodę specjalną. Nazwisko autora intrygującej kolekcji zostanie ogłoszone razem z wynikami II etapu konkursu. Kto dołączy do Kanonu Twórców?

Laureatów Fashion Contest poznamy 29 maja 2007, a Gala Finałowa z pokazem zwycięskiej kolekcji odbędzie się w lipcu 2007.

www.kanontworcow.pl
Źródło: Canon Polska

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Premiera Casebooka MIXX Awards 2023
Casebook MIXX Awards 2023 prezentujący najlepsze kampanie ubiegłorocznego konkursu właśnie ujrzał światło dzienne.
Dawid Szczepaniak w jury konkursu Golden Drum
Dawid Szczepaniak, Chief Creative Officer w VML Poland, znalazł się w składzie jury festiwalu Golden Drum 2024. 
Endorfina Events otwiera drzwi: konkurs Storymakers
Konkurs otwiera drzwi do pracy w agencji eventowej, tworząc nowy format dla kreatywnych głów. Jest o co powalczyć: 15 tysięcy złotych, 3-miesięczny staż w endorfina events oraz możliwość zrealizowania własnego projektu biletowanego.
McCann dla Mastercard z trzecią najczęściej nagradzaną kampanią kreatywną
Ranking WARC Creative 100 docenił kampanię "Gdzie Zamieszkać/Where to Settle" realizowaną przez McCANN Poland dla Mastercard, ogłaszając ją trzecią najczęściej nagradzaną w 2023 roku kampanią kreatywną na świecie.
Zabytki na ulice! Konkurs na plakat
Narodowy Instytut Konserwacji Zabytków ogłasza konkurs na plakat! Okazją jest Międzynarodowy Dzień Ochrony Zabytków, a inicjatywę kierujemy do wszystkich pełnoletnich osób – zarówno profesjonalnych grafików, jak i amatorów.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764