UOKiK wydał decyzję w sprawie realizacji wysyłek mailngowych przez portal Money.pl. Urząd ukarał portal za umieszczanie w nagłówku listu, w polu nadawcy "Od:", nazwy reklamodawcy. Przykładowo, realizując mailing dla banku, w polu "Od:" portal podawał nazwę banku zamiast nazwy portalu Money.pl.
Metoda ta powszechnie i od wielu lat stosowana przez branżę internetową, w tym największe portale w Polsce, została uznana za złamanie prawa.
UOKiK w uzasadnieniu oparł się na skardze jednego internauty, nie wziął natomiast pod uwagę, że jest to swego rodzaju standard wypracowany przez spółki internetowe w ostatnich latach, zaakceptowany przez branżę i znany dla konsumentów - internautów.
Zdaniem Money.pl, oznaczanie pola "Od:" nazwa nadawcy (np. Onet, wp.pl, Money.pl) może utrudnić przeglądanie korespondencji internautom przyzwyczajonym do selekcji poczty po nadawcy.
- Mimo wszystko Money.pl dostosuje się do decyzji UOKiK i wprowadzi sugerowane zmiany – mówi Arkadiusz Osiak, prezes zarządu Money.pl Sp. z o.o..
Jednocześnie Money.pl ostrzega inne witryny, że powyższa decyzja dotyczy również pozostałych portali i apeluje o wypracowanie standardu, który zostałby zaakceptowany przez UOKiK.
Proponujemy, aby zanim kolejne portale zostaną ukarane, przedstawiciel branży, np. IAB Polska, spróbował wyjaśnić z UOKiK zaistniałą sytuację i wypracował akceptowalny przez Urząd standard.
Źródło: Money.pl