logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Kara dla Money.pl: potrzebne standardy oznaczania nagłówków e-mail?

  PR 29.07.2007, przeczytano 873 razy

UOKiK wydał decyzję w sprawie realizacji wysyłek mailngowych przez portal Money.pl. Urząd ukarał portal za umieszczanie w nagłówku listu, w polu nadawcy "Od:", nazwy reklamodawcy. Przykładowo, realizując mailing dla banku, w polu "Od:" portal podawał nazwę banku zamiast nazwy portalu Money.pl.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kara-dla--money.pl%3A-potrzebne-standardy-oznaczania-naglowkow-e-mail,5899,artykul.html

Metoda ta powszechnie i od wielu lat stosowana przez branżę internetową, w tym największe portale w Polsce, została uznana za złamanie prawa.

UOKiK w uzasadnieniu oparł się na skardze jednego internauty, nie wziął natomiast pod uwagę, że jest to swego rodzaju standard wypracowany przez spółki internetowe w ostatnich latach, zaakceptowany przez branżę i znany dla konsumentów - internautów.

Zdaniem Money.pl, oznaczanie pola "Od:" nazwa nadawcy (np. Onet, wp.pl, Money.pl) może utrudnić przeglądanie korespondencji internautom przyzwyczajonym do selekcji poczty po nadawcy.

- Mimo wszystko Money.pl dostosuje się do decyzji UOKiK i wprowadzi sugerowane zmiany – mówi Arkadiusz Osiak, prezes zarządu Money.pl Sp. z o.o..

Jednocześnie Money.pl ostrzega inne witryny, że powyższa decyzja dotyczy również pozostałych portali i apeluje o wypracowanie standardu, który zostałby zaakceptowany przez UOKiK.

Proponujemy, aby zanim kolejne portale zostaną ukarane, przedstawiciel branży, np. IAB Polska, spróbował wyjaśnić z UOKiK zaistniałą sytuację i wypracował akceptowalny przez Urząd standard.

Źródło: Money.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Insignia kontynuuje współpracę z Südzucker Polska
Südzucker Polska SA jest klientem agencji Insignia od lutego 2020. Współpraca skoncentrowana jest wokół działań marketingowych dla marki Cukier Królewski.
SparkyB pomoże markom w tworzeniu angażującego contentu
Praca marketingowca w obecnych czasach jest wyzwaniem. Z badań Venngage wynika, że prawie 21% marketingowców poświęca ponad 20 godzin tygodniowo na tworzenie treści. Nie licząc weekendów, oznaczałoby to średnio 4 godziny dziennie przeznaczane na content. Największą trudnością jest znalezienie, czy wymyślenie odpowiednich treści do materiałów. Stąd pomysł na SparkyB –...
Superbet podsumowuje działania sponsoringowe
Sponsoring Lecha Poznań, Górnika Zabrze, reprezentacji polskich skoczków narciarskich czy największych w Polsce turniejów w szachach i darcie. Silny nacisk na mądre pomaganie, dawanie maksimum wartości kibicom i zaangażowanie w ważne inicjatywy dla społeczności. Wychodzenie poza schematy i szukanie nowych rozwiązań na niestandardowe aktywacje wokół współprac. To wszystko...
Agencja Onemulti partnerem w  kampanii UNDP „Weather Kids”
Agencja OneMulti jako Partner Aktywacyjny skoordynowała w Polsce proklimatyczną kampanię "Weather Kids". Międzynarodowy projekt, realizowany przez United Nations Development Programme (UNDP) w partnerstwie z ICCO, zaangażował łącznie 45 agencji PR i organizacji branżowych na kilku kontynentach. Kampania wystartowała 21 marca i do tej pory objęła swoim zasięgiem ponad 80...
Łucja Zaorska dołącza do Flying Bisons i FDC
Łucja Zaorska, doświadczona w branży filmowej producentka, objęła nowo powstałe stanowisko Senior Digital Producer & Team Lead w połączonym Flying Bisons i FDC.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764