logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Karton Cupforma Natura podstawą proekologicznych opakowań na płatki Fazer

  PR 16.09.2020, przeczytano 493 razy
ilustracjastrzałka

W maju br. fiński koncern spożywczy Fazer wprowadził na rynek nowe wersje swoich przekąsek owsianych – Fazer Aito i Fazer Yosa, oferowanych w proekologicznych opakowaniach, bazujących na kartonie Stora Enso Cupforma Natura. Jak zapewnia jego producent, ilość plastiku niezbędnego do wykonania kubków na snacki została dzięki temu zredukowana o ponad 50%, a same opakowania stały się bardziej przyjazne dla środowiska naturalnego. Co więcej, zredukowany został tzw. ślad węglowy generowany przy ich produkcji, użytkowaniu i utylizacji. Jak wynika z wyliczeń GaBi Packaging Calculator dla produktów marki Fazer/Thinkstep AG z listopada 2019 roku, w przypadku kubków na 200-gramowe snacki Fazer Yosa, redukcja dwutlenku węgla w całym ich cyklu życia wyniosła 56%.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/karton-cupforma-natura-podstawa-proekologicznych-opakowan-na-platki-fazer,388463,artykul.html

Wprowadzenie na rynek opakowań kartonowych jest zbieżne z polityką zrównoważonego rozwoju, prowadzoną przez koncern Fazer i wytyczonymi w związku z tym celami środowiskowymi, które sięgają roku 2030. Zakładają one m.in. redukcję emisji dwutlenku węgla o 50%. Fazer chce też obniżyć udział tworzyw sztucznych w swoich opakowaniach, jak też stopniowo wprowadzać ich odnawialne i odzyskiwalne warianty.

- Odpowiedzialność społeczna towarzyszy serii produktowej Aito od chwili pojawienia się jej na rynku. Snacki Fazer Aito i Fazer Yosa wytwarzane są przy zastosowaniu biopaliwa gazowego w naszych zakładach w Koria w Finlandii. Jest dla nas przy tym niezwykle ważne, by opakowania do obu serii były na tyle proekologiczne, na ile to możliwe, łatwe w recyklingu i wydajne pod względem logistycznym – mówi Susanna Kallio, Brand & Category Director w firmie Fazer.

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom konsumentów względem redukcji tworzyw sztucznych i wyższych poziomów recyklingu

Redukcja plastiku używanego w nowych opakowaniach jest możliwa dzięki zastosowaniu kartonu Cupforma Natura ze specjalną powłoką barierową. Trzy rodzaje snacków Fazer Aito (każdy o innym smaku) są też dostępne w litrowych opakowaniach wykonanych z kartonu Stora Enso dedykowanego produktom ciekłym. We współpracy ze Stora Enso, stworzone zostały też nowe kartonowe wielopaki z myślą o sprzedaży poszczególnych partii snacków. Zastąpiły one wcześniej używane plastikowe odpowiedniki.

- Konsumenci z radością przyjęli nowe, bardziej proekologiczne opakowania. Mamy też pozytywne ich reakcje związane ze zredukowaną ilością plastiku w nich zastosowanego. Nowe kubki są łatwiejsze w użytkowaniu, jak też w recyklingu: kubek można w całości umieścić w pojemniku na odpady kartonowe i papierowe, zaś aluminiowe wieczko – w dedykowanym odpadom metalowym – mówi Susanna Kallio.

Źródło: Stora Enso Polska Sp. z o.o.

www.storaenso.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

The Window To Act Is Now: Accelerating Sustainability at Home to jeden z paneli tegorocznego Reuters Responsible Business Summit, który odbył się 22 października 2020 r., z udziałem ekspertów do spraw zrównoważonego rozwoju. Jego widzowie usłyszeli m.in., że od 2021 r. marki P&G należące do kategorii produktów do pielęgnacji włosów, wprowadzają najnowsze rozwiązania...
Api Folie Polska wśród partnerów Pre-Kongresu „Etykiety Samoprzylepne” 2020
22 października br. miał miejsce – zorganizowany przez wydawnictwo Polski Drukarz w ramach Akademii Wiedzy – pierwszy w jego historii internetowy Pre-Kongres „Etykiety Samoprzylepne” 2020 Online. Wśród partnerów tego wydarzenia, skierowanego do przedsiębiorców z branży druku etykietowego, znalazła się firma API Folie Polska. Jej dyrektor zarządzająca – Katarzyna...
Producent wąskowstęgowych maszyn drukujących w technologii Aniflo – Codimag, wraz ze swoim Partnerem GRAW zapraszają na spotkanie online dedykowane dla polskich Klientów.
Maszyna Printflood 300A UV&AQ z lakierem dyspersyjnym w Cewe Polska
„To jest moja maszyna” - tak po 15 minutach testów urządzenia uszlachetniającego lakierem dyspersyjnym z oferty Duplo powiedziała jedna z pracownic firmy CEWE Polska z Kędzierzyna-Koźla, będąc pod wrażeniem prostoty jego obsługi. To jednak nie najważniejsza cecha maszyn lakierujących z oferty tego dostawcy. Jak podkreśla Roland Cedzich, kierownik produkcji w tym zakładzie...
SunColorBox – zestaw aplikacji i usług, jakie oferuje swoim klientom Sun Chemical – był przedmiotem prezentacji  tej firmy podczas zorganizowanego przez wydawnictwo Polski Drukarz sp. z o.o. w dniu 22 października br. Pre-Kongresu „Etykiety Samoprzylepne” 2020 Online w ramach „Akademii Wiedzy”. Sun Chemical był jednocześnie partnerem tego...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764