logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Karton Performa Bright: kolejna nowość w ofercie firmy Stora Enso

  PR 14.02.2010, przeczytano 3900 razy
ilustracjastrzałka

Początek nowego roku to w firmie Stora Enso okres licznych premier w zakresie wytwarzanych przez nią kartonów i produktów opakowaniowych. Na targach ProSweets 2010, odbywających się w Kolonii w dniach 31 stycznia – 3 lutego, skandynawski koncern zaprezentował Performa Bright, nowy karton stosowany przy produkcji opakowań do czekolady i innych wyrobów cukierniczych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/karton-performa-bright%3A-kolejna-nowosc-w-ofercie-firmy-stora-enso,10208,artykul.html

Na tej samej wystawie promowane były także: dedykowana dla opakowań luksusowych nowa wersja kartonu Ensocoat o udoskonalonych parametrach w zakresie zadrukowywania oraz wielowarstwowa powlekana tektura kraft CKB, której zastosowanie umożliwia zwiększenie wydajności produkcji opakowań.

Siłą napędową rozwoju opakowań są zawsze ich odbiorcy czyli konsumenci. Zwrócenie ich uwagi na produkt prezentowany na wystawie sklepowej oraz przekonanie o jego jakości i proekologicznym charakterze to klucz do sukcesu – mówił Wilfried Schmahl, dyrektor ds. sprzedaży Stora Enso Carton Board, który poprowadził towarzyszące targom ProSweets 2010 specjalne seminarium Stora Enso poświęcone nowościom firmy w zakresie kartonów opakowaniowych dedykowanych dla branży cukierniczej.

Naszą odpowiedzią na zapotrzebowanie rynkowe jest wzmożona promocja korzyści wynikających z zastosowania tektury litej jako odnawialnego, przyjaznego środowisku i niewpływającego na zmiany klimatyczne materiału opakowaniowego. Jednocześnie staramy się tak rozwijać i wzbogacać nasze produkty, aby móc wspierać naszych klientów i partnerów w ich staraniach związanych z kreatywnością i innowacyjnością – dodał Wilfried Schmahl. – Jest mi niezmiernie miło poinformować, że właśnie zakończyliśmy duży projekt technologiczny prowadzony w naszych skandynawskich zakładach produkcyjnych i możemy dziś wprowadzić na rynek kilka zupełnie nowych oraz udoskonalonych wyrobów.

Producenci czekolady wybierają karton Performa
Wśród materiałów opakowaniowych Stora Enso dedykowanych na rynek opakowań do czekolady i innych wyrobów cukierniczych prym zdecydowanie wiedzie marka Performa, z jej odmianami takimi jak Performa White, Performa Natura czy Performa Alto. Dziś mamy przyjemność uzupełnić nasze portfolio w tym zakresie o zupełną nowość – wytwarzany w zakładzie Fors karton Performa Bright. Jest on efektem naszych wieloletnich doświadczeń w zakresie produkcji materiałów z masy chemotermomechanicznej (CTMP). Karton ten oferuje wysoką neutralność zapachową i odporność na zabrudzenia, będąc idealnym wyborem przy pakowaniu wyrobów cukierniczych, czekolady czy słodyczy. Performa Bright posiada białą, niepowlekaną warstwę spodnią, wychodząc naprzeciw potrzebom producentów czekolady, którzy oczekują wysokiej klasy opakowań pudełkowych, wzmacniających wizerunek marki i jednocześnie atrakcyjnych, przyciągających uwagę konsumentów – mówił Wilfried Schmahl.

Gwarancją wysokiej jakości, neutralności zapachowej i odporności na zabrudzenia są znakomite rezultaty, jakie karton Performa Bright uzyskał w testach Robinsona. Performa Bright to nowy członek rodziny kartonów cechujących się najniższym na rynku poziomem migracji i najlepszymi wynikami w teście Robinsona. Jest on odpowiednim wyborem przy pakowaniu luksusowych słodyczy, które wymagają długookresowej neutralności zapachowej, a jednocześnie spełnia wymagania rynkowe pod względem efektywności kosztowej – przekonywał Wilfried Schmahl.
Kartony z rodziny Performa są również wykorzystywane w branżach kosmetycznej, farmaceutycznej i spożywczej. CTMP, czyli masa chemotermomechaniczna, znajduje tu zastosowanie w środkowej warstwie kartonu, zapewniając jego wysoką pulchność i sztywność, przy jednoczesnym zachowaniu odpowiednich parametrów w zakresie czystości i zadrukowywania.

Nowy karton Ensocoat do opakowań luksusowych
Wprowadzony w styczniu karton Ensocoat, który miał swoją rynkową premierę na odbywających się kilka dni wcześniej targach PCD w Paryżu, jest z kolei dedykowany dla sektora opakowań luksusowych. Najbardziej wyrafinowane pudełka na czekoladę są zazwyczaj wykańczane specjalnymi efektami takimi jak np. tłoczenie folią na gorąco. Jako wybielany karton siarczanowy typu SBS, Ensocoat oferuje - zdaniem producenta - optymalne parametry mechaniczne i najlepszą powierzchnię do tego rodzaju zastosowań. Dzięki ostatnim zmianom w recepturze wytwarzania tego kartonu znacznie poprawiliśmy jego właściwości optyczne, co zaowocowało znakomitymi rezultatami przy zadrukowywaniu – powiedział Ari Tanninen, menedżer ds. wsparcia rynkowego Stora Enso Carton Board na obszarze Finlandii.
Jednocześnie firma Stora Enso wprowadziła na rynek dwustronnie powlekany karton Ensocoat 2S, który zastąpił markę Ensogloss.

Więcej opakowań za mniej
Dzięki stworzeniu przez Stora Enso tektury CKB, firma umożliwiła swoim odbiorcom wytwarzanie większej ilości opakowań przy niższych kosztach. Ta wytrzymała wielowarstwowa tektura lita produkowana w szwedzkim zakładzie Skoghall jest nawet o 20 g/m2 lżejsza niż jej poprzedniczka, przy zachowanym wysokim poziomie sztywności materiału. Dzięki najnowocześniejszym rozwiązaniom technologicznym wdrożonym w maszynie do jej wytwarzania, nowa wersja CKB pozwala na wyprodukowanie większej ilości opakowań przypadających na jedną tonę tektury.

Poza markami Ensocoat, Performa i CKB, porftolio Stora Enso w zakresie kartonów opakowaniowych obejmuje też tektury z rodziny Tambrite, przeznaczone do produkcji pudełek składanych, oraz Triplex – tektury makulaturowe o uszlachetnionej powierzchni.

Źródło: Stora Enso Polska

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Epson EM-C800RDWF i EP-C800RDW: drukarki A4 z systemem RIPS
Nowe urządzenia Epson EM-C800RDWF i EP-C800RDW osiągają najwyższą wydajność atramentu w swoim segmencie produktów, zapewniając do 50 000 stron czarno-białych i 20 000 stron kolorowych z jednego zestawu materiałów eksploatacyjnych. Pozwala to ograniczyć czynności konserwacyjne i zwiększyć produktywność.
Steve Luedke wiceprezesem w firmie Mark Andy
Firma Mark Andy, wiodący dostawca rozwiązań w zakresie drukowania etykiet, ogłosiła powołanie Steve'a Luedke na stanowisko wiceprezesa ds. zaawansowanej obsługi klienta. Dołącza on do Mark Andy wnosząc do firmy duże doświadczenie w branży etykiet i opakowań: ponad 26-letnie z pracy w WS Packaging oraz w części Multi-Color Corporation, gdzie pracował dotychczas.
Brother: 4 drukarki laserowe z serii TonerBenefit
Firma Brother wprowadziła do portfolio cztery kompaktowe i wydajne monochromatyczne drukarki laserowe z serii TonerBenefit – HL-B2180DW, DCP-B7620DW, MFC-B7800DN oraz MFC-B7810DW. Urządzenia pozwalają na ekonomiczny i szybki wydruk dokumentów, dzięki czemu codzienna praca administracyjna oraz biurowa może stać się jeszcze bardziej efektywna. Nowe modele z serii Toner...
Rozmowy o druku: przewaga rynkowa dzięki personalizacji
W czasach, gdy docierają do nas rozmaite treści pochodzące z kanałów cyfrowych, wykorzystanie druku personalizowanego to dobry sposób na to, by zwrócić uwagę odbiorcy przekazu marketingowego. Indywidualna treść adresowana do konkretnej osoby może wywołać u niej pozytywne emocje i dać jej poczucie wyjątkowości.
API.PL i Epson na targach Print-Tech 2024
API.PL zaprasza wszystkich zainteresowanych rozwojem działalności poligraficznej na spotkanie podczas targów Warsaw Print-Tech Expo. W trakcie wydarzenia firma API wspólnie z partnerem – firmą Epson - będzie stacjonować na stoisku F3.50. W tym czasie będzie można obejrzeć drukarki ekosolwentowe Epson, nowe urządzenie hybrydowe tej samej firmy, czyli SC-F1000 do druku w...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764