logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Karton Stora Enso Cupforma Natura w opakowaniach lodów Carte d’Or

  PR 21.08.2019, przeczytano 646 razy

Jak informuje Stora Enso, w ostatnim czasie karton Cupforma Natura z jej oferty znalazł zastosowanie przy stworzeniu proekologicznego opakowania na lody marki Carte d’Or. Firma Unilever – ich producent – podjęła decyzję o jego wprowadzeniu na włoski rynek. Stora Enso podkreśla, że karton wykorzystany w opakowaniu powstaje w oparciu o odnawialne włókna (w związku z czym ma certyfikat PEFC), posiada też biodegradowalną powłokę barierową. Dzięki temu opakowanie po zużyciu może być poddane recyklingowi bądź kompostowaniu w dedykowanych, istniejących ciągach przemysłowych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/karton-stora-enso-cupforma-natura-w-opakowaniach-lodow-carte-d%E2%80%99or,383656,artykul.html

Jak podkreśla Stora Enso, korzyści środowiskowe związane z zastąpieniem tradycyjnie stosowanego opakowania plastikowego przez kartonowe, są oczywiste. Surowiec wykorzystany do produkcji Cupforma Natura pochodzi z monitorowanych i identyfikowalnych źródeł oraz z upraw prowadzonych zgodnie z polityką zrównoważonego rozwoju. Firma podaje, że opakowanie wykonane z tego kartonu jest o 23% lżejsze od wersji plastikowej, a jego wdrożenie oznacza dla Unilever znaczącą redukcję zużycia tworzyw sztucznych. Przy 11 mln opakowań wykorzystywanych przez nią w skali całego roku, ich kartonowa wersja pozwoli na obniżenie ilości zużywanego plastiku o 520 ton rocznie, co oznacza 10 ton tygodniowo.

Giorgio Nicolai, dyrektor ds. marketingu w firmie Unilever, mówi:

- Naszym celem jest działalność spełniająca założenia gospodarki o obiegu zamkniętym. Podjęte ostatnio kroki zmierzają do tego, by do 2025 roku nasze opakowania uczynić dostosowanymi do ponownego użytkowania, odzyskiwalnymi i kompostowalnymi. Unilever podpisał również dwuletnią umowę o współpracy z organizacją WWF, która zakłada usuwanie odpadów plastikowych z plaż.

Opakowania na włoską partię lodów Carte d’Or są wytwarzane w zakładach Seda Italy w Neapolu. Wspomniana dwustronna powłoka barierowa, jaka cechuje wykorzystywany do ich produkcji karton Cupforma Natura, ma chronić zawartość w naturalnych dla niej warunkach mrozu i wilgoci.

O proekologiczności nowego opakowania decyduje też jego wieko, również wykonane na bazie Cupforma Natura. Jak podkreśla Stora Enso, tu istotne były m.in. parametry kartonu w kontekście jego zadrukowywania, a co za tym idzie – właściwego wyeksponowania marki. Wieko również jest wytwarzane w zakładach Seda International, przy wykorzystaniu specjalnej technologii, umożliwiającej nadanie mu odpowiedniego kształtu.

Jak podkreśla Armando Mariano, dyrektor ds. badań i rozwoju Seda International Packaging Group, celem wdrożonego przez Unilever projektu jest stworzenie zupełnie innego opakowania niż wcześniej wykorzystywane, plastikowe jego warianty. W założeniach firmy ma ono być lżejsze i cechować się obniżoną zawartością tworzyw sztucznych oraz zwiększonym cyklem życia wykorzystywanych przy produkcji surowców. Jak dodaje Armando Mariano, kwestia zbiórki odpadów organicznych na terenie Włoch funkcjonuje w sposób sprawny, więc wprowadzenie na rynek opakowań biodegradowalnych i kompostowalnych ma głębokie uzasadnienie i jest wspierane przez tamtejszych konsumentów.

Karton Cupforma Natura jest produkowany przez Stora Enso od 2011 roku. Obecnie jest on oferowany w kilku wariantach, w zależności od końcowego zastosowania. Z myślą o żywności typu fast food czy food-to-go jest on pokrywany jednostronnie powłoką polimerową. W przypadku zimnych napojów, zup czy – jak w przypadku Carte d’Or – lodów niezbędne jest naniesienie powłoki po obu stronach.

Cupforma Natura znajduje się na międzynarodowej liście EDP (Environmental Product Declaration). Certyfikacja EDP oznacza, że dany produkt zawiera przejrzystą informację dotyczącą jego rzeczywistego wpływu na środowisko naturalne – w całym cyklu życia.

Źródło: Stora Enso Polska Sp. z o.o.

www.storaenso.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

API Foilmakers przejmuje United Foils Europe
Firma Aldus, wraz wchodzącą w skład tej grupy API Foilmakers, poinformowały o podpisaniu umowy definitywnego przejęcia United Foils Europe BV, wraz z jej spółkami zależnymi: United Transfer Technologies BV, Pack Vision BV, United Foils, Starfoil Technology Netherlands BV oraz Newfoil Machines.
Brother DCP-L2600D, DCP-L2622DW i DCP-L2640DN: urządzenia typu 3w1
Firma Brother wprowadza do oferty 3 wydajne monochromatyczne urządzenia laserowe 3w1. Modele DCP-L2600D, DCP-L2622DW i DCP-L2640DN są łatwe w konfiguracji oraz co ważne pozwalają na sprawne wygenerowanie wysokiej jakości wydruków. Urządzenia zostały tak stworzone, aby usprawnić proces druku i zmniejszyć jego koszt.
Sharp BP-C542WD, BP-C533WD i BP-C533WR: drukarki wielofunkcyjne
Sharp wprowadza trzy kolorowe urządzenia MFP (wielofunkcyjne) A4. Modele BP-C542WD, BP-C533WD i BP-C533WR dołączają do rosnącej linii produktów Sharp, zaprojektowanych dla dynamicznie zmieniających się, hybrydowych miejsc pracy przyszłości. Urządzenia gwarantują nowoczesną komunikację z rozbudowanymi funkcjami bezpieczeństwa oraz redukcję zużycia energii,...
Epson AM-C400 i AM-C550 - atramentowe drukarki A4
Epson kontynuuje rozwój autorskiej technologii druku atramentowego Heat-Free, rozszerzając ofertę dla biur o urządzenia wielofunkcyjne AM-C400 i AM-C550, które usprawniają pracę z dokumentami w formacie A4. Nowe modele zapewniają wszystkie cenione w produktach firmy Epson atuty związane z oszczędnością energii i wydajnością.
Opakowania z maszyną Revoria Press PC1120 w firmie Slodkie
Czekoladowa, karmelowa, bakaliowa – to kolejne linie słodyczy w firmie Slodkie. To producent personalizowanych słodyczy reklamowych, którego produkty z sukcesami uczestniczą w kampaniach największych światowych marek. Jest ich ponad 600 rodzajów, a każdy i dla każdego klienta musi być odpowiednio opakowany. Personalizacja opakowań, wysoka jakość, odpowiednie barwy – to tylko...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764