logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Karton Stora Enso Cupforma Natura w opakowaniach lodów Carte d’Or

  PR 21.08.2019, przeczytano 308 razy

Jak informuje Stora Enso, w ostatnim czasie karton Cupforma Natura z jej oferty znalazł zastosowanie przy stworzeniu proekologicznego opakowania na lody marki Carte d’Or. Firma Unilever – ich producent – podjęła decyzję o jego wprowadzeniu na włoski rynek. Stora Enso podkreśla, że karton wykorzystany w opakowaniu powstaje w oparciu o odnawialne włókna (w związku z czym ma certyfikat PEFC), posiada też biodegradowalną powłokę barierową. Dzięki temu opakowanie po zużyciu może być poddane recyklingowi bądź kompostowaniu w dedykowanych, istniejących ciągach przemysłowych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/karton-stora-enso-cupforma-natura-w-opakowaniach-lodow-carte-d%E2%80%99or,383656,artykul.html

Jak podkreśla Stora Enso, korzyści środowiskowe związane z zastąpieniem tradycyjnie stosowanego opakowania plastikowego przez kartonowe, są oczywiste. Surowiec wykorzystany do produkcji Cupforma Natura pochodzi z monitorowanych i identyfikowalnych źródeł oraz z upraw prowadzonych zgodnie z polityką zrównoważonego rozwoju. Firma podaje, że opakowanie wykonane z tego kartonu jest o 23% lżejsze od wersji plastikowej, a jego wdrożenie oznacza dla Unilever znaczącą redukcję zużycia tworzyw sztucznych. Przy 11 mln opakowań wykorzystywanych przez nią w skali całego roku, ich kartonowa wersja pozwoli na obniżenie ilości zużywanego plastiku o 520 ton rocznie, co oznacza 10 ton tygodniowo.

Giorgio Nicolai, dyrektor ds. marketingu w firmie Unilever, mówi:

- Naszym celem jest działalność spełniająca założenia gospodarki o obiegu zamkniętym. Podjęte ostatnio kroki zmierzają do tego, by do 2025 roku nasze opakowania uczynić dostosowanymi do ponownego użytkowania, odzyskiwalnymi i kompostowalnymi. Unilever podpisał również dwuletnią umowę o współpracy z organizacją WWF, która zakłada usuwanie odpadów plastikowych z plaż.

Opakowania na włoską partię lodów Carte d’Or są wytwarzane w zakładach Seda Italy w Neapolu. Wspomniana dwustronna powłoka barierowa, jaka cechuje wykorzystywany do ich produkcji karton Cupforma Natura, ma chronić zawartość w naturalnych dla niej warunkach mrozu i wilgoci.

O proekologiczności nowego opakowania decyduje też jego wieko, również wykonane na bazie Cupforma Natura. Jak podkreśla Stora Enso, tu istotne były m.in. parametry kartonu w kontekście jego zadrukowywania, a co za tym idzie – właściwego wyeksponowania marki. Wieko również jest wytwarzane w zakładach Seda International, przy wykorzystaniu specjalnej technologii, umożliwiającej nadanie mu odpowiedniego kształtu.

Jak podkreśla Armando Mariano, dyrektor ds. badań i rozwoju Seda International Packaging Group, celem wdrożonego przez Unilever projektu jest stworzenie zupełnie innego opakowania niż wcześniej wykorzystywane, plastikowe jego warianty. W założeniach firmy ma ono być lżejsze i cechować się obniżoną zawartością tworzyw sztucznych oraz zwiększonym cyklem życia wykorzystywanych przy produkcji surowców. Jak dodaje Armando Mariano, kwestia zbiórki odpadów organicznych na terenie Włoch funkcjonuje w sposób sprawny, więc wprowadzenie na rynek opakowań biodegradowalnych i kompostowalnych ma głębokie uzasadnienie i jest wspierane przez tamtejszych konsumentów.

Karton Cupforma Natura jest produkowany przez Stora Enso od 2011 roku. Obecnie jest on oferowany w kilku wariantach, w zależności od końcowego zastosowania. Z myślą o żywności typu fast food czy food-to-go jest on pokrywany jednostronnie powłoką polimerową. W przypadku zimnych napojów, zup czy – jak w przypadku Carte d’Or – lodów niezbędne jest naniesienie powłoki po obu stronach.

Cupforma Natura znajduje się na międzynarodowej liście EDP (Environmental Product Declaration). Certyfikacja EDP oznacza, że dany produkt zawiera przejrzystą informację dotyczącą jego rzeczywistego wpływu na środowisko naturalne – w całym cyklu życia.

Źródło: Stora Enso Polska Sp. z o.o.

www.storaenso.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Dobry sok w dobrym opakowaniu
Sokpol, producent soków, nektarów i napojów, jest pierwszą firmą na polskim rynku, która zdecydowała się wprowadzić do oferty produkt w opakowaniu pochodzenia roślinnego Tetra Pak. Kartony Tetra Pak w ponad 80% składają się z materiałów odnawialnych (pochodzenia stricte roślinnego) i są wyprodukowane z papieru (celulozy) wytworzonej z drewna z certyfikatem FSC. Także...
2-4 mld zł będą musiały przeznaczyć firmy z branży opakowań na dostosowanie się do zmian regulacyjnych związanych z promowaniem gospodarki obiegu zamkniętego, szacują analitycy Santander Bank Polska i SpotData. Wg przygotowanego przez nich raportu, łącznie rozwój branży do 2025 r. będzie wymagał inwestycji na poziomie ok. 20-25 mld zł.
Dzień Dystrybutora w firmie Sun Chemical
14 listopada br. firma Sun Chemical zorganizowała kolejne już spotkanie dla swoich dystrybutorów. Stały się one już tradycją tego producenta farb, a dla jego uczestników są możliwością pozyskania wiedzy na temat nowych produktów w jego ofercie, a także okazją do dobrej zabawy. Tym razem Sun Chemical zaprosił swoich gości na warszawski tor kartingowy, na...
Heidelberg oferuje 12 lat gwarancji na głowice laserowe
Wyjątkowo wysoka wytrzymałość głowic laserowych naświetlarek Suprasetter, ich niezawodność oraz najwyższa jakość obrazowania pozwala zaoferować ich użytkownikom program „Ultimate 12”. Jest to 12-letnia gwarancja na głowice naświetlarek CtP najnowszej generacji, zamówionych wraz z kontraktem na płyty i obsługą serwisową. Dowiedz się więcej. Simply...
25 lat Agfa w Polsce: wspomnienia i prezentacje planów
W tym roku mija 25-lecie polskiego oddziału firmy Agfa. Z tej okazji 28 listopada w warszawskim teatrze Capitol – z udziałem prawie 200 gości z kraju i zagranicy – odbyło się jubileuszowe spotkanie, podczas którego przypomniano najważniejsze wydarzenia w historii Agfa-Gevaert, również w kontekście działalności prowadzonej przez nią w naszym kraju. Nie zabrakło omówienia...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764