logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Katalog drukowany – mniej może znaczyć więcej

  PR 24.07.2019, przeczytano 294 razy
ilustracja

Drukowany katalog może stanowić przewagę konkurencyjną w punktach styku na ścieżce zakupowej konsumenta. Wystarczy naprawdę niewielki nakład, by pogłębić doświadczenie marki. Trzeba tylko dobrze zaplanować jego obecność.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/katalog-drukowany-%E2%80%93-mniej-moze-znaczyc-wiecej,383346,artykul.html

Wraz z rozwojem technologicznym mnożą się punkty styku, zarówno off-, jak i online. W każdym kanale komunikacji ważna jest zarówno optymalizacja, jak i synergia. Wybór między drukiem a digitalem to nie gra o sumie zerowej. Nie jest tak, że jedno wygrywa kosztem drugiego. Przeciwnie, na wielu polach ich role się uzupełniają, wywołując właśnie efekt synergii.

Strona internetowa umożliwia zaprezentowanie pełnej oferty, ale w sposób wycinkowy. Odbiorca nie ma psychologicznego dostępu do niej w całości – kto przejrzał do końca jakikolwiek katalog online? Nie zawsze można tam osadzić produkt w szerszym kontekście, nie tak łatwo jest zbudować wokół niego opowieść. To tylko baza danych.

Druk to bardziej namacalne doświadczenie. Co więcej – to sposób wyróżnienia się w oceanie informacji online. Druk to głębsze doświadczenie pewnej całości, co pokazuje sposób odbierania książek drukowanych i cyfrowych. Te ostatnie człowiek skanuje pobieżnie, przetwarza z nich mniej informacji. W druku, oprócz lepiej dostępnej zawartości, liczy się również przedmiot estetyczny, jakim jest książka. Czytelnik może też łatwo ocenić, w którym miejscu publikacji się znajduje.

Katalog drukowany w małym nakładzie zdobędzie uwagę klienta

W komunikacji B2B nie potrzeba wielkich nakładów – ani w druku, ani w budżecie. Targi, spotkania branżowe, konferencje, tworzenie własnych materiałów na potrzeby employer brandingu, CSR czy relacji inwestorskich – we wszystkich tych sytuacjach ważne jest raczej szybkie wykonanie niewielkiej liczby publikacji. Tu bezkonkurencyjna obecnie będzie drukarnia internetowa Chroma.pl. Dla małych nakładów katalogów klejonych PUR (a więc najwyższej jakości klejenie) ma w tej chwili najlepszą ofertę na rynku jeśli chodzi o cenę – nawet kilkukrotnie niższa cena niż u konkurencji przy małych nakładach. Oferuje też szeroki wybór formatów oraz niemal nieskończone możliwości konfiguracji. Jej atutem jest także szybkość realizacji – 3 dni.

Warto też rozważyć zróżnicowanie katalogów w zależności od segmentu klientów. Tak właśnie robią hipermarkety. Różnicują gazetki reklamowe w zależności od danej dzielnicy oraz cech socjo- i demograficznych jej mieszkańców. Można przeprowadzić rozeznanie, którą z silnych stron własnej oferty najlepiej będzie uwypuklić w poszczególnych kanałach sprzedaży czy komunikacji.

Efektem będzie przygotowanie nieco innej wersji publikacji dla każdej sensownie wyodrębnionej grupy odbiorców. Niewielkie nakłady wysokiej jakości drukowanych katalogów pozwalają także podkreślić siłę firmy i umiejętność dostosowania się do trendów rynkowych. W części katalogów można np. zastosować uszlachetnienia – Chroma.pl specjalizuje się w takich rozwiązaniach, oferując wybiórcze złocenia, srebrzenia czy lakier UV 3D,   

W przygotowaniu dopasowanej oferty nieocenioną pomocą jest druk cyfrowy. Umożliwia on przygotowanie profesjonalnie wyglądających publikacji w niewielkich nakładach. Klejony, wielostronicowy katalog na dobrym papierze buduje doświadczenie marki. Pokazuje jej siłę, wpływa na wizerunek, zachowując jednocześnie swoją podstawową, utylitarną funkcję – prezentuje firmowy asortyment.

Gdy pojawia się zainteresowanie – zaimponuj jakością publikacji

Ścieżki zakupowej współczesnego klienta nie da się już opisać prostym (lub odwróconym) ROPO. Zbyt wiele jest punktów, w których można natknąć się na markę. Zbyt szybko odbywa się postęp technologiczny, który dostarcza coraz to nowych narzędzi komunikacyjnych. W procesie podejmowania decyzji zwykle następuje jednak moment, gdy konsument chce spokojnie i dogłębnie poznać cechy produktu, który być może kupi.

Wyobraźmy sobie np. zakup dywanu. Trzeba rozważyć nie tylko jego rozmiar i to, czy wzór przypadł nam do gustu. Ważne jest także dopasowanie do pomieszczenia, dekoracyjność, rodzaj tkaniny, sposób wykonania, materiał, zapach, kwestie związane z czyszczeniem. Czy chcemy miękki dywan o grubości kilku centymetrów? A może lepszy będzie ten z krótkim, sztywnym włosiem bądź tkany płasko? Nie wszystko da się ocenić na podstawie obrazka i opisu w internecie. Przychodzi więc czas na wizytę w sklepie.

Tu również niekoniecznie jeszcze podejmiemy decyzję. Bardzo możliwe jednak, że sprzedawca wręczy nam drukowane katalogi producentów, których dywany sklep ma na składzie. W domu, mając jeszcze w pamięci cechy dywanów obejrzanych w sklepie, rozejrzymy się w pełnej ofercie danego producenta. Zaznaczymy długopisem bądź post-item te produkty, które najbardziej spodobały nam się pod względem pewnych cech. I sprawdzimy, czy ta najlepsza dla nas opcja jest w ogóle dostępna np. w rozmiarze, którego w sklepie akurat nie było. Jaki będzie ciąg dalszy? Jeśli sprzedawca poświęcił nam uwagę i zadbał o nas, zaopatrując w katalogi, zapewne to jego poprosimy o sprowadzenie pożądanego produktu.

Pamiętajmy przy tym, że decyzji zakupowych dotyczących wystroju mieszkania nie podejmuje się samodzielnie. A właśnie katalog zapewnia komfortowe wspólne doświadczenie wyboru. Co równie istotne – dobrze przygotowany katalog nawet po zakupie zostanie u klienta. Stanie się wtedy kolejnym cennym zasobem marki, pozostającym stale do dyspozycji potencjalnego nabywcy.

Aby jednak odbiorca go zatrzymał, trzeba postawić na jakość. Drukarnia internetowa Chroma.pl zapewnia ją, oferując nie tylko profesjonalny druk, szeroki wybór gramatur i rodzajów papieru oraz klejenie PUR. Proponuje też uszlachetnienia okładki – wybiórcze srebrzenie, złocenie lub lakier UV 3D. Te ostatnie podkreślą wartość firmy i jej oferty. Bardzo wyraźnie pokażą klientowi, że firma ceni i sama oferuje jakość.

Źródło: CHROMA

www.chroma.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Tak uśmiech, jak i grymas, to niewerbalne sposoby komunikacji międzyludzkiej. Umiejętność odszyfrowania tego, co oznaczają, to prawie jak czytanie w myślach. Już niedługo taki dar posiądzie biznes. Według firm analitycznych, sektor światowej gospodarki zajmujący się automatycznym rozpoznawaniem emocji już w 2021 osiągnie wartość 40 mld USD, a zaledwie 3 lata później...
Reputacja stanowi 63 proc. wartości rynkowej przedsiębiorstwa
Według najnowszego badania przeprowadzonego przez Weber Shandwick, globalną sieć działającą w obszarze komunikacji i zaangażowania, reputacja ma coraz większe znaczenie i staje się jednym z najważniejszych czynników wpływających na wyniki finansowe przedsiębiorstw. Zdaniem ankietowanych przedstawicieli wyższych kadr kierowniczych, reputacja odpowiedzialna jest średnio za...
Zmiany i wyzwania w handlu 4.0 – technologie w służbie maszynowej
Rozważania na temat cyfrowej transformacji w sektorze internetowego handlu zdają się mieć nieco groteskowy charakter, z racji tego, że każda platforma sprzedażowa opiera większość swojego funkcjonowania na nowych technologiach. Mimo wszystko, wchodząc w nowy rok, warto przeanalizować dynamikę rozwoju IT i e-handlu w branżach, z którymi najtrudniej utożsamić nam...
Adidasy, aspiryna czy pampersy to przykłady nazw, dawniej wyłącznie własnych, które dziś znaczą więcej niż kiedyś. Słowem adidasy możemy nazwać każde buty sportowe, aspiryna to po prostu lek na przeziębienie i grypę, a pampers znaczy tyle, co jednorazowa pieluszka. Niektóre z tych słów już zupełnie przestały być kojarzone z nazwą marki lub produktu, a...
Marketing u dewelopera - rozwiązania zwiększające sprzedaż nieruchomości
Branża deweloperska opiera się na ludziach i relacjach. Nowe technologie i rozwiązania, które zdominowały wiele innych gałęzi gospodarki, i w tym przypadku mogą stanowić efektywne narzędzie do zarządzania tymi relacjami. W jaki sposób wykorzystać je, aby prowadzić skuteczny marketing w branży deweloperskiej? Odpowiedź poniżej.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764