logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Kategorie produktów trudnych. Jak kształtować wizerunek marki?

  PR 26.09.2016, przeczytano 558 razy
Robert Szataniak

Z marketingowego punktu widzenia, zarówno konserwy, pasztety, jak i dania gotowe można zaliczyć do kategorii produktów trudnych. Z jednej strony pewna grupa konsumentów jest przywiązana do ich smaku i kupuje je, z drugiej, postrzegane są jako produkty niskiej jakości.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kategorie-produktow-trudnych.-jak-ksztaltowac-wizerunek-marki,30036,artykul.html

Zarówno marketingowcy, zajmujący się tymi kategoriami, jaki i producenci mają obecnie trudne zadanie, głównie ze względu na szybko zmieniające się oczekiwania i potrzeby konsumentów.

Dysonans poznawczy współczesnego konsumenta

Obecnie mamy do czynienia z dysonansem poznawczym konsumentów. Z jednej strony istnieje pewna grupa osób, która pamięta smak konserw i pasztetów jeszcze z czasów dzieciństwa, dlatego chętnie sięga po nie w sklepie. Z drugiej strony postrzegane są one jako produkty niskiej jakości, co im wyjątkowo nie sprzyja w dobie stale zwiększającej się świadomości zdrowotnej konsumentów.

Klienci coraz częściej sprawdzają składy i czytają etykiety, interesują się tym, co kupują, zwracają uwagę na stosunek jakości do ceny, dlatego obecnie najważniejszymi zadaniami producentów jest nieustanna praca nad jakością (tzw. „czyszczenie” składów) oraz podejmowanie działań mających na celu „odczarowanie” kategorii. Staramy się odpowiadać zarówno na potrzeby, jak i bariery konsumentów. Produkty Pamapol od zawsze charakteryzowały się wysoką jakością, a stały monitoring procesów produkcji i inwestycje w innowacyjne rozwiązania pozwalają nam na ich doskonalenie – mówi Robert Szataniak, dyrektor marketingu Pamapol.  

„Odczarowanie” kategorii

Inną barierą, oprócz opinii o jakości konserw i pasztetów, jest powszechne przekonanie, że są to produkty kupowane przez osoby o niskim statusie społeczno-ekonomicznym. Nie wszystko jest jednak takie czarno-białe, jak by się mogło wydawać na pierwszy rzut oka. Jako przykład Robert Szataniak podaje Spichlerz Rusiecki, który jest marką premium, a produkty spod jego znaku cieszą się dużym zainteresowaniem konsumentów. – Sama praca nad produktem to nie wszystko, ważne są także działania mające na celu zmianę postrzegania kategorii przez konsumentów i poszerzenie grup docelowych naszych produktów. W tym celu prowadzimy regularne działania komunikacyjne i marketingowe, które mają za zadanie budować pozytywne skojarzenia z daną kategorią i zwiększać świadomości konsumentów – tłumaczy Szataniak.

To właśnie z tego powodu producent zainwestował w kampanię promocyjną marki Spichlerz Rusiecki, która objęła TV, prasę, internet, social media oraz działania BTL, w tym degustacje w sieciach handlowych. – Jako lider kategorii mięsnych w słojach, chcemy ją budować. W spocie podkreślaliśmy mnogość sytuacji do konsumpcji oraz łatwe w przechowywaniu i wygodne opakowanie naszych produktów – mówi Szataniak. Dodatkowo Pamapol prowadzi działania komunikacyjne na Facebooku, kierując swoje działania także do młodszych odbiorców. – Zarówno profil Spichlerza Rusieckiego, jak i Pamapolu cieszą się dużym zaangażowaniem fanów. Nie oczekujemy oczywiście, że to od razu przełoży się na wzrost sprzedaży, chcemy przede wszystkim rozszerzyć naszą grupę docelową – by firma się rozwijała musi walczyć także o nowego konsumenta, a nie tylko i wyłącznie bazować na tych, których już ma – wyjaśnia.

Klucz do sukcesu

W kształtowaniu wizerunku marki ważnych jest wiele czynników, zwłaszcza w przypadku kategorii trudnych, gdzie kluczem do sukcesu jest odpowiednie połączenie wszystkich składowych elementów w jedną spójną całość. Ważna jest zarówno dobrze rozbudowana dystrybucja, atrakcyjna cena i akcje promocyjne, gdyż często konsumenci sięgają po tego typu produkty spontanicznie. Bardzo duże znaczenie ma także atrakcyjność samego produktu (dobrej jakości skład i smak), jak i opakowania.

Jednym z najważniejszych zadań jest wspólna i spójna praca działu R&D i działu marketingu nad trudnymi kategoriami produktowymi. Z punktu widzenia producenta będzie to zatem ciągła praca nad produktem, podnoszenie jego jakości i oferowanie innowacji produktowych, z kolei z punktu widzenia marketingowego, trzeba stale pracować nad „odczarowywaniem” kategorii. By to zrobić, trzeba uwzględniać i wyprowadzać w strategii komunikacji prawdziwe insighty, a nie te życzeniowe – mówi Robert Szataniak.

Dyrektor marketingu Pamapol wskazuje również, że oprócz tego ważne jest także pozyskanie zainteresowania potencjalnego konsumenta. – Temu celowi służyło wprowadzenie brand heroes Pamapolu – Pamy i Pola w komunikacji marki na Facebooku. Postaci Pamy i Pola to właśnie sposób komunikacji nastawionej na przyciągnięcie konsumenta i zainteresowanie marką świadomych konsumentów, którzy do tej pory omijali te kategorie produktów – dodaje Robert Szataniak.

Źródło: Pamapol

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rebranding Atikus - nowa identyfikacja wizualna dewelopera
Atikus to marka dewelopera, w której DNA zaszyte są sztuka projektowania oraz realizacji. Założyciele marki to dwóch pasjonatów: architektury oraz budownictwa i swoje zamiłowania starają skutecznie realizować w zakresie kolejnych, zrealizowanych inwestycji. Ich motto: „Mieszkaj wygodnie” wskazuje na zaangażowanie i dbałość o każdy detal, bo wiedzą...
Tetrachromatyzm - fenomenalna wrażliwość na kolor
Tetrachromatyzm to rzadki fenomen związany z percepcją kolorów częściej występujący u kobiet. Takie osoby potrafią wyłapać setki milionów odcieni więcej niż przeciętna osoba.
Prawna ochrona marki osobistej. Prawo do firmy a znak towarowy
Gdyby istniał skuteczny sposób prawny na zatrzymanie raz zbudowanego zaufania to byłaby to z pewnością najchętniej realizowana usługa prawna. Niestety, w tym zakresie prawo nie jest idealne. Co nie oznacza, że nie oferuje ono żadnych sposobów ochrony marki osobistej. Dzisiaj przedstawię Ci dwa sposoby ochrony marki osobistej, które warto znać: prawo do firmy oraz znak...
Plan marketingowy miasta i zrównoważone planowanie rozwoju
Strategiczny plan marketingowy, uważany za ważne narzędzie zarządzania w organizacji, wykorzystywany jest także przez miasta w Polsce jako jeden z głównych aspektów wsparcia w podejmowaniu decyzji i osiąganiu wyznaczonych celów. Zrównoważony rozwój to jeden z wiodących trendów w obecnych czasach. Właściwy do wprowadzania zmian i podążania za innowacjami. Określa wiele...
Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764