W Katowicach rozpisano przetarg na wykonanie inwentaryzacji wybranych miejsc i obszarów miasta. Określono podział miasta na strefy oraz przygotowano wstępne założenia dla zasad i warunków na potrzeby opracowania projektu uchwały.
Prace nad uchwałą
Przetarg wygrała firma PwC Polska Sp. z o.o., która po wykonaniu prac przedstawiła wnioski na spotkaniu z zainteresowanymi stronami. Spotkanie odbyło się we wrześniu 2017 r. W mojej opinii przedstawione wnioski okazały się mało precyzyjne i wykazały niewielką znajomość tematu przez autorów opracowania.
30 października 2017 r. odbyło się ostatnie spotkanie konsultacyjne. Pod koniec 2017 roku miasto opublikowało wyniki konsultacji społecznych oraz stanowisko Prezydenta Miasta Katowice wobec zgłoszonych wniosków.
Dodajmy, że Katowice mają w planach miejscowych wiele przepisów odnoszących się do reklam.
O samym projekcie poza tym, że jest gotowy, niewiele wiadomo. Przeprowadzono konsultacje ustawowe z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków, ministrem do spraw zdrowia, marszałkiem województwa i Państwową Strażą Pożarną. Po tych konsultacjach wpłynęło wiele uwag.
Obecnie prowadzone są rozmowy z prawnikami, co do dalszych losów uchwały.
- Miasto udostępniło stronę o kodeksie reklamowym, ostatni wpis jest z października 2017 r.: https://www.katowice.eu/Konsultacje/Strony/uchwa%C5%82a-krajobrazowa.aspx
Źródło: Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej