logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Kaufland eliminuje mikroplastik z artykułów drogeryjnych marek własnych i wprowadza specjalne oznaczenie na opakowaniach

  PR 07.09.2021, przeczytano 534 razy
ilustracjastrzałka

Kaufland ogranicza zużycie tworzyw sztucznych nie tylko w opakowaniach marek własnych. Do końca 2021 roku detalista wyeliminuje mikroplastik i inne nieulegające biodegradacji syntetyczne polimery w recepturach artykułów drogeryjnych marek Kaufland. Klienci łatwo rozpoznają produkty z udoskonalonym składem dzięki specjalnemu oznaczeniu „receptura bez mikroplastiku”.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kaufland-eliminuje-mikroplastik-z-artykulow-drogeryjnych-marek-wlasnych-i-wprowadza-specjalne-oznaczenie-na-opakowaniach,392902,artykul.html

Nawet 5 gramów plastiku tygodniowo – taką ilość odpowiadającą jednej karcie kredytowej przyjmujemy do organizmu, jak wynika z badań przeprowadzonych na University of Newcastle w Australii[1]. Mikroplastik nie jest obecny jedynie w jedzeniu czy ubraniach.

Maleńkie cząstki plastiku o średnicy mniejszej niż 5 mm występują powszechnie w składach kosmetyków, także tych kolorowych. Ich rozmiar sprawia, że z łatwością przedostają się do wód. Raport „Kupuj odpowiedzialne” przedstawił niepokojące dane, z których wynika, iż około 30% mikroplastiku trafia do morza[2]. Mając tę świadomość, Kaufland wziął pod lupę recepturę artykułów drogeryjnych marek własnych i podjął konkretne zobowiązanie z myślą o ochronie środowiska.

- W ramach strategii ograniczenia zużycia tworzyw sztucznych REset Plastic analizujemy nie tylko opakowania, ale także skład naszych produktów. Naszym celem jest zmiana receptur artykułów marek własnych w segmencie kosmetyków i produktów do pielęgnacji ciała, środków piorących i czyszczących, a także środków do pielęgnacji samochodów. Pracujemy nad tym, aby do końca 2021 r. wyeliminować mikroplastik i nieulegające biodegradacji syntetyczne polimery pod warunkiem, że nie będzie to miało wpływu na jakość i bezpieczeństwo produktów. Możemy już pochwalić się tym, że formuły wszystkich produktów bevola Baby do pielęgnacji ciała dziecka nie zawierają mikroplastiku – mówi Maja Szewczyk, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej Kaufland Polska.

Aby wspierać świadome decyzje zakupowe, Kaufland oznacza produkty z udoskonalonym składem specjalnym logo „receptura bez mikroplastiku”. W ten sposób klienci mają pewność, że wybierają artykuły bardziej przyjazne dla środowiska.

Źródło: Kaufland Polska

www.kaufland.pl

Dodatkowe informacje:

[1] WWF Analysis, No Plastic in Nature: Assessing Plastic Ingestion From Nature To People 2019
[2] Raport „Kupuj odpowiedzialnie” publ_678_praktyczny_poradnik_plastik_is_not_fantastik_czyli_dlaczego_plastik_jest_zly.pdf (ekonsument.pl)

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Anna i Robert Lewandowscy wspierają Kampanię #TataTeżCzyta
#TataTeżCzyta - ubiegłoroczne zawołanie, które stało się hasłem ogólnopolskiej kampanii jest wciąż aktualne i ważne. Chłopcy i mężczyźni w Polsce nadal czytają znacznie mniej niż kobiety i dziewczynki. Dlatego Fundacja Powszechnego Czytania i Wydawnictwo Tatarak ponownie podejmują wyzwanie dotarcia do Ojców, Wujków, Dziadków, Braci,...
Super Ranking SAR
W minionym roku informowaliśmy Was o planowanym wprowadzeniu Super Rankingu SAR, łączącego rezultaty konkursów Innovation, KTR i Effie Poland.
Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
Dziadek do orzechów wygrywa przetarg marki Finuu
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę reklamową w 2024 roku marki Finuu, której właścicielem jest Bunge Polska Sp. z o. o. Firma posiada w swoim portfolio także takie marki jak Kujawski, Smakowita czy Optima.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764