logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Kaufland sięga po innowacje w obszarze opakowań

  PR 27.07.2023, przeczytano 615 razy
ilustracja

Aby ograniczyć negatywny wpływ działalności na klimat oraz ekosystem, coraz więcej firm decyduje się na wprowadzenie zmian w zakresie surowców używanych do produkcji m.in. opakowań. Takie kroki, po raz kolejny, podjęła sieć sklepów spożywczych Kaufland. W sklepach pojawiły się łososie K-Bio w nowych opakowaniach, do produkcji których zastosowano papier pozyskany z włókien rożnika.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kaufland-siega-po-innowacje-w-obszarze-opakowan,400909,artykul.html

W ramach strategii Grupy Schwarz REset Plastic Kaufland regularnie podejmuje działania, które mają na celu ograniczyć zużycie tworzyw sztucznych w opakowaniach produktów marek własnych oraz zwiększyć możliwości ich recyklingu. Do tej pory sieć m.in. zrezygnowała z plastikowych wieczek w napojach marki K-to go, zastąpiła plastikowe opakowanie patyczków higienicznych bevola w 100% materiałem z papieru czy wyeliminowała kolor czarny, który utrudnia mechaniczną segregację odpadów oraz recykling, w środkach do udrażniania rur, a także środkach piorących marki K-Classic. W produkcji opakowań Kaufland wykorzystuje także surowce wtórne, przykładem czego jest butelka oleju silnikowego MyProject wykonana w całości z recyklatu. Poszukując sposobów na zastąpienie plastiku materiałem alternatywnym, sieć sięga również po innowacyjne rozwiązania. Dowodzi tego nowe opakowanie łososia K-Bio, do produkcji którego wykorzystano włókna rożnika.

Naturalny surowiec

Kaufland połączył siły z drugą spółką Grupy Schwarz – PreZero, która zajmuje się gospodarką odpadami oraz należącą do PreZero marką OutNature, której w procesie biotermicznym udało się wykorzystać włókna rożnika jako nową podstawę materiałów opakowaniowych. Rożnik to roślina wyróżniająca się wieloma cechami, które w produkcji papieru czynią ją surowcem bardziej przyjaznym dla środowiska niż konwencjonalne drewno. W porównaniu z drzewami, które rosną przez wiele lat, rożnik w ciągu roku odrasta do wysokości 3,5 m. Wysokie zdolności regeneracyjne rośliny i ich wykorzystanie w przemyśle opakowaniowym pozwala oszczędzić miazgę drzewną w produkcji papieru i chronić populację drzew. Dzięki głębokiemu systemowi korzeniowemu rożnik pobiera wszystkie potrzebne składniki odżywcze z gleby i nie wymaga nawozów sztucznych. Zapobiega to wypłukiwaniu azotanów z wód gruntowych, a rezygnacja ze sztucznych nawozów przyczynia się również do zachowania żyznej warstwy próchnicznej. Ponadto w przeciwieństwie do obróbki drewna w przypadku pozyskiwania włókien z rożnika nie stosuje się substancji chemicznych. Podczas, gdy część włókna jest przetwarzana na materiał opakowaniowy, inna część może posłużyć do wytworzenia biogazu i energii bez dodatkowej emisji dwutlenku węgla. Co więcej, papier pozyskany z włókien rożnika nadaje się w całości do recyklingu.

Innowacyjne rozwiązanie zastosowane w łososiach K-Bio czyni produkt jeszcze bardziej przyjaznym dla środowiska i stanowi uzupełnienie ekologicznego pochodzenia artykułu o zrównoważone opakowanie. Łososie K-Bio z hodowli ekologicznej są dostępne w sklepach Kaufland w całej Polsce.

Źródło: Kaufland Polska Markety Sp. z o.o. Sp. j.

www.kaufland.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

PSPR Day 2024 pod hasłem „Back to the Future”
Najbardziej aktualne case studies z branży PR, debata ekspercka oraz studio podcastowe - znamy program PSPR Day 2024, konferencji merytorycznej Polskiego Stowarzyszenia Public Relations. Wydarzenie odbędzie się w piątek,18 października 2024 r. w Warszawie. W jubileuszowym, trzydziestym roku funkcjonowania organizacji, coroczne spotkanie branży PR odbędzie się pod hasłem Back to the...
Ambasadorzy marki Kontakt-Simon z wizytą w siedzibie Simon w Barcelonie
Barcelona, miasto pełne architektonicznych perełek, artystycznych inspiracji i innowacyjnego ducha, stała się miejscem wyjątkowej wizyty dla Ambasadorów marki Kontakt-Simon. W stolicy Katalonii, gdzie tradycja łączy się z nowoczesnością, ambasadorzy mieli okazję nie tylko zgłębić historię i innowacje marki Simon, ale również czerpać inspirację z najnowszych...
Rebranding Greencell: bliżej stylu życia odbiorców
Użytkownicy akcesoriów do ładowania sygnowanych znakiem Greencell odkryją swoją ulubioną markę w nowej, bardziej przystępnej odsłonie. Producent rozwiązań usprawniających codzienne aktywności zaprezentował właśnie efekty rebrandingu, napędzanego hasłem Smarter Everyday! 
Jesienna kampania marki Profi: To jest ten smak!
Marka Profi, lider* na rynku pasztetów w Polsce, wkracza w jesień z nową kampanią mediową prowadzoną pod hasłem „TO JEST TEN SMAK!”. Celem zaplanowanych działań jest zaprezentowanie odświeżonej identyfikacji marki oraz wzbudzenie zainteresowania młodszej grupy konsumentów. Kampania, która rozpoczęła się z początkiem października br., nawiązuje...
Czas na gotowe zupy! - jesienna kampania JemyJemy
Marka JemyJemy, lider* na rynku zup gotowych z półki, wraz z początkiem października rozpoczęła szeroko zakrojoną kampanię mediową, obejmującą OOH, digital, social media oraz aktywności w punktach sprzedaży. Celem zaplanowanych działań jest dalsze budowanie świadomości, rozpoznawalności oraz wizerunku marki jako nowoczesnej i podążającej za trendami rynkowymi.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764