logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Kaufland w kolejnej odsłonie kampanii „Marnowanie? Nie mam w planie!”

  PR 22.09.2023, przeczytano 1358 razy
ilustracja

Marnowanie żywności ze względu na swój negatywny wpływ na środowisko, straty ekonomiczne, a także zestawienie z globalnym problemem głodu i niedożywienia pozostaje jednym z największych wyzwań współczesnego świata. Szacuje się, że kraje członkowskie Unii Europejskiej marnują średnio 153 mln ton żywności rocznie – łącznie o ponad 15 mln ton więcej niż tej, którą importują[1]. Zjawisko jest powszechne również w Polsce. Aby skutecznie ograniczać jego skalę, konieczne są konsekwentne działania edukacyjne. Sieć Kaufland prezentuje niezmienne zaangażowanie w tym obszarze, realizując kolejną odsłonę kampanii pod hasłem „Marnowanie? Nie mam w planie!”.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kaufland-w-kolejnej-odslonie-kampanii-_marnowanie-nie-mam-w-planie%21_,401448,artykul.html

Ograniczenie marnowania żywności to jeden z 17 priorytetowych celów ONZ, ale także podstawowy element strategii zrównoważonego rozwoju sieci Kaufland. Firma podejmuje wiele działań, aby zapobiegać stratom produktów spożywczych.

W sklepach funkcjonuje zautomatyzowany system gospodarki towarowej, który pozwala oszacować ilość towaru do zapotrzebowania danego marketu. Sieć optymalizuje także swoje procesy logistyczne – w ostatnim czasie w jednym z magazynów wprowadziła specjalne jednostki paletowe tzw. Kaufland Klapp-Palette, które zapobiegają uszkodzeniom towaru. W piekarniach na krótko przed zamknięciem sklepu wypiekane są wyłącznie artykuły podstawowe i promocyjne. Pracownicy kontrolują też daty minimalnej trwałości i terminy przydatności do spożycia produktów – w przypadku ich zbliżającego się upływu ceny artykułów zostają obniżone. Aby zwrócić uwagę klientów na te wciąż dobre, a dodatkowo korzystne cenowo produkty, Kaufland wprowadził w ostatnich miesiącach do wszystkich sklepów specjalne zielone pudełka z napisem „Marnowanie? Nie mam w planie!”. Można je znaleźć na dziale owoce/warzywa, piekarnia, w strefie samoobsługowej (mięso, nabiał, mrożonki) oraz w okolicy kas.

Produkty, których nie można już sprzedać, ale wciąż nadają się do spożycia, Kaufland przekazuje potrzebującym za pośrednictwem Banków Żywności, Caritas Polska oraz Towarzystwa Pomocy im. św. Brata Alberta. W ostatnim czasie sieć nawiązała także współpracę z biogazowniami, którym przekazuje niewykorzystane produkty świeże. W ten sposób wspiera produkcję ekologicznego paliwa.

Kaufland realizuje również szerokie spektrum działań edukacyjnych, propagując rozwiązania mające na celu przybliżenie klientom prostych patentów, dzięki którym można ograniczyć ilość marnowanej żywności. W kolejnej odsłonie kampanii „Marnowanie? Nie mam w planie!”, która rozpoczęła się 21 września, sieć zwraca uwagę m.in. na dokładne planowanie zakupów zanim udamy się do sklepu. Narzędziem, które w tym pomoże, jest aplikacja Kaufland, gdzie można stworzyć listę produktów, a nawet podzielić się nią z najbliższymi. Jedną z głównych przyczyn marnowania żywności jest niezwracanie uwagi na różnicę pomiędzy „najlepiej spożyć przed” a „należy spożyć do”. Aby uświadamiać konsumentów w tym temacie, Kaufland przypomina o specjalnych oznaczeniach, które wprowadził na produktach marki własnej we współpracy z Too Good To Go. Infografiki „popatrz, powąchaj, posmakuj” zachęcają do sprawdzenia jakości produktu o przekroczonej dacie minimalnej trwałości zanim zdecydujemy się wyrzucić go do kosza. Te i inne kreacje przygotowane na potrzeby kampanii będą widoczne zarówno w marketach – na plakatach, wagach, ekranach digital signage, jak również w mediach społecznościowych czy też na stronie internetowej. Opracowano również spot radiowy oraz materiał video, który będzie transmitowany na platformie VOD. Sieć zaprosiła do współpracy także influencerów.

- Wzrost świadomości społecznej na temat problemu marnowania żywności to bardzo ważny cel, który staramy się wspierać. Aby skutecznie dotrzeć z poradami zero waste do konsumentów, w tegorocznej odsłonie naszej kampanii mocno wybrzmiewa aspekt ekonomiczny. Za zmarnowaną żywnością stoją bowiem milionowe straty związane zarówno z jej zakupem, jak i samą produkcją. W czasach, gdy konsumenci szukają oszczędności, w kampanii pod hasłem „Marnowanie? Nie mam w planie!” podkreślamy, że niemarnowanie to korzyść zarówno dla środowiska, jak i portfela – mówi Maja Szewczyk, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej Kaufland Polska.

W związku z kampanią, która potrwa do 5 października, odświeżono witrynę poświęconą zaangażowaniu sieci Kaufland w przeciwdziałanie marnowaniu żywności. Można w niej znaleźć również ciekawe porady dla konsumentów dotyczące m.in. wykorzystania resztek produktów.

Źródło: Kaufland Polska Markety Sp. z o.o. Sp. j.

Dodatkowe informacje:

[1] No Time To Waste, Feedback EU, 2022

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Rynek reklamy wzrósł o 7% w 2023 r.

Szacowana wartość rynku reklamowego netto wyniosła w 2023 roku blisko 12 mld zł i w porównaniu do roku poprzedniego, była wyższa o 7%. Jak wynika z najnowszego Raportu o Rynku Reklamy, opublikowanego przez Publicis Groupe Polska, inwestycje reklamowe rosły w reklamie internetowej, telewizyjnej, radiowej, reklamie zewnętrznej, kinie oraz w dziennikach,...
Kampanie Performance Max obejmują cały system reklamowy Google, oferując markom i firmom większe możliwości nawiązania kontaktu z klientami. Dostęp do szerokiej gamy różnorodnych elementów pozwala dostosować format reklamy do potrzeb różnych klientów. Świetne kreacje przekładają się na wyniki – reklamodawcy, którzy poprawili...
Group One awansuje w klimatycznym rankingu CDP
Group One po raz drugi ujawniło swoje działania i politykę klimatyczną na globalnej platformie CDP, która uznawana jest za złoty standard dla korporacyjnych raportów środowiskowych. W tegorocznym raporcie, w którym swoją ocenę zdecydowały się ujawnić 104 firmy z Polski, Group One otrzymało ocenę “B-” awansując względem poprzedniego badania o...
Panasonic Lumix S 28-200mm F4-7.1 Macro O.I.S. (S-R28200) - mały obiektyw z dużym zoomem
Panasonic przedstawia obiektyw LUMIX S 28-200mm F4-7.1 MACRO O.I.S. (S-R28200) oparty na standardzie mocowania L-Mount. Zaprojektowany z największą dbałością o każdy szczegół, zarówno pod względem optycznym, jak i mechanicznym, nowy obiektyw LUMIX S 28-200mm jest najmniejszym i najlżejszym* na świecie obiektywem z dużym zoomem. Jego długość całkowita wynosi...
Sony Portable Data Transmitter - szybki transfer wideo i zdjęć przez 5G
Firma Sony ogłosiła wprowadzenie na rynek nowego, dedykowanego, przenośnego nadajnika PDT-FP1, który umożliwia przesyłanie materiałów wideo i zdjęć z dużą szybkością i niskimi opóźnieniami przez sieci 5G. Po podłączeniu do kamery*1, urządzenie służące do komunikacji bezprzewodowej będzie wykorzystywane w sytuacjach, w których wymagana jest szybkość od momentu...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764