logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Każdy dzień to inna historia – Amica rusza z nową kampanią wizerunkową

  PR 24.08.2018, przeczytano 653 razy

Czy ponad 70 lat doświadczenia to dużo? Na pewno wystarczająco, żeby poznać, jak zmieniają się oczekiwania konsumentów względem sprzętu AGD. Wiedza zdobyta dzięki doświadczeniu oraz szeroko zakrojonym badaniom społecznym, w tym obserwacji uczestniczącej, i pogłębionym analizom, przysłużyła się twórcom nowej strategii komunikacji marki Amica oraz startującej kampanii reklamowej. Reżyserem wyjątkowego spotu został Michał Marczak, nagrodzony na Sundance za film „Wszystkie Nieprzespane Noce”, a za zdjęcia odpowiadał nominowany do Oscara („Ida”) Łukasz Żal. Hasło kampanii: „Każdy dzień to inna historia, dlatego codziennie jesteśmy z Tobą”.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kazdy-dzien-to-inna-historia-%E2%80%93-amica-rusza-z-nowa-kampania-wizerunkowa,37669,artykul.html

– Wyniki przeprowadzonych przez nas badań etnograficznych i analiz rynkowych zainicjowały wdrażanie zmian wizerunkowych w Grupie Amica. Ukoronowaniem tej wielomiesięcznej pracy jest nasz rebranding - nowy logotyp „Amica for living” oraz produkcja spotu wizerunkowego we współpracy ze światowej klasy artystami. Dzięki temu możemy podkreślić nasze blisko 70-letnie doświadczenie i pokazać, że Amica oferuje przemyślane, życiowe rozwiązania, które wspierają ludzi każdego dnia – mówi Paweł Rydz, dyrektor marketingu w Grupie Amica.

Spot skupia się na życiu zwykłych ludzi, którym Amica towarzyszy na co dzień. Amica projektuje urządzenia AGD tak, by odciążać klientów w wypełnieniu domowych obowiązków. Każdy dzień powinien być pełen pozytywnych i radosnych chwil – od przygotowania porannego śniadania, po wieczorną kolację czy sprzątanie. Amica wie, że prawdziwą radość i satysfakcję z domowych czynności czerpiemy wtedy, gdy możemy wykonywać je swobodnie i bez zastanowienia. Po prostu intuicyjnie. Sprzęt AGD ma być dla nas wsparciem w domowych obowiązkach.

- Od teraz w komunikacji z klientem to właśnie na ową „codzienność” będziemy kłaść największy nacisk. Życie jest celebracją codzienności, a nie tylko wielkich wydarzeń. Jest ona źródłem wielu pozytywnych emocji każdego dnia, co chcemy podkreślić poprzez nasz spot, do produkcji którego zaprosiliśmy Michała Marczaka i Łukasza Żala. Artyści podjęli się realizacji bardzo ciekawego i warsztatowo wymagającego zadania, jakim była zaproponowana przez nas forma klipu złożonego z bardzo krótkich, sekundowych ujęć. Pozwoliło nam to podkreślić ulotność wartościowych pozytywnych chwil, szybkość i zmienność życia oraz czas, który możemy zaoszczędzić dzięki funkcjonalności sprzętów marki Amica – dodaje Paweł Rydz.

W filmie w niezwykle ciekawy sposób zawarto nowe pozycjonowanie marki, jakim jest „Amica jako towarzysz codziennego życia”. Autorom zależało, aby pokazać bohaterów w naturalnych, życiowych sytuacjach, których świadkami są elementy wyposażenia każdego mieszkania. Pomysł współpracy z artystami, którzy specjalizują się w produkcjach dokumentalnych i fabularnych narodził się z potrzeby znalezienia nowego spojrzenia. Sięgnięcie po ambitnych i cenionych twórców kina pozwoliło firmie stworzyć świeży, dynamiczny i wciągający spot. Łukasz Żal (m.in. „Ida” i „Zimna Wojna”) oraz Michał Marczak (m.in. „Wszystkie nieprzespane noce”), stworzyli kompilację krótkich scen z bohaterami pokazanymi podczas wielu momentów dnia codziennego. Spot oddał emocje, które towarzyszą nam nawet w prozaicznych chwilach, których tak wiele przeżywamy w ciągu każdego dnia. Świat reklamy nie jest podstawowym środowiskiem w którym obaj twórcy realizują swoje produkcje. Dzięki temu ich sposób patrzenia na otaczająca rzeczywistość jest bliski prawdziwemu życiu.

Intensywna kampania typu „one video” oparta jest na stworzonym przez wyjątkowych twórców spocie wizerunkowym. Swoim zasięgiem obejmie telewizję, kina oraz Internet (stacje ogólnopolskie, tematyczne, VOD, digital). Wsparcie zapewni kampania banerowa oraz prasa. Formaty: spot 30”, 15” oraz 5” preroll na YouTube. Pomysł na spot (montaż krótkich ujęć z dnia bohaterów) zostanie przełożony również na angażujące działania w digitalu i mediach własnych (Facebook, Instagram), w tym do konkursu dla użytkowników z wykorzystaniem materiałów obrazujących ich zwykły dzień (user generated content). W tym zakresie Amica planuje również współpracę z blogerami oraz inne niestandardowe działania w digitalu. Kampania rozpoczęła się 20 sierpnia i będzie trwała aż do grudnia b.r.

Za koncepcją i realizacją kampanii wizerunkowej po raz kolejny stoi agencja ChangeServiceplan, zaś planowaniem i zakupem mediów zajął się ponownie dom mediowy Value Media, z którymi Amica współpracuje od kilku lat.

Źródło: Amica Wronki S.A.

www.amica.com.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowy Europejski Bauhaus 2024. Relacja z Festiwalu.
Przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen, w swoim przemówieniu inaugurującym Festiwal Nowy Europejski Bauhaus podkreśliła, że jest przekonana, iż inicjatywa ta będzie odgrywać w przyszłości coraz większą rolę w kształtowaniu zrównoważonych sektorów gospodarki w Europie. W programie tegorocznego Festiwalu, poza naturalnie łączoną z projektem branżą...
Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764