Firma KBA wzięła udział w tegorocznych targach Poligrafia 2011 w Poznaniu, prezentując dwie maszyny drukujące: konwencjonalną KBA Rapida 75E wyposażoną w pięć zespołów drukujących, wieżę lakierującą i dwa segmenty przedłużonego wykładania oraz bazującą na technologii bezstrefowego offsetu bezwodnego KBA Genius 52UV.
Firma KBA przygotowała pokazy dwóch arkuszowych maszyn drukujących, które odbywały się dwa razy dziennie. Rozlokowanie maszyn (po obu stronach audytorium) umożliwiać miało wygodną obserwację bez konieczności przemieszczania się po stoisku. Pierwszym z prezentowanych rozwiązań była ekonomiczna i ekologiczna maszyna KBA Rapida 75E. W wersji zaprezentowanej w Poznaniu maszyna KBA Rapida 75E-5+L ALV2 została wyposażona w pięć zespołów drukujących, wieżę lakierującą i dwa segmenty przedłużonego wykładania, a także w szereg dodatkowych opcji: lakierowanie przy użyciu systemu rakla komorowego Harris & Bruno, automatyczne ustawianie formatu, systemy suszenia IR, antystatyczne wyposażenie na nakładaniu i wykładaniu, automatyczne mycie cylindrów dociskowych, system kontroli i pomiaru densytometrycznego DensiTronic oraz moduł CIP3/JDF, umożliwiający wstępne ustawianie kałamarzy farbowych na podstawie danych z działu prepress. Maszyna prezentować ma wysoki poziom energooszczędności i ekologiczności, zajmując równocześnie mniej miejsca niż porównywalny sprzęt w tej samej klasie formatowej.
Podczas pokazów na maszynie realizowane były za każdym razem dwie prace wykonywane na różnych podłożach, dzięki czemu zwiedzający mogli ocenić jakość druku i wydajność w zakresie zmiany zlecenia. Firma przygotowała dla gości targowych pokaz druku zdjęć samochodu Porsche z efektem ''drip off'' - uzyskanie matu i połysku inline w technologii konwencjonalnej.
Drugie z prezentowanych w Poznaniu rozwiązań to ekologiczna, ćwierćformatowa maszyna KBA Genius 52UV, bazująca na technologii offsetu bezwodnego i produkowana przez wchodzącą w skład koncernu Koenig & Bauer spółkę KBA-MetroPrint. Dedykowana dla niszowych zastosowań, wymagających podłoży niewsiąkliwych, drukuje z wykorzystaniem farb UV i jest propozycją dla firm specjalizujących się w zadrukowywaniu nietypowych materiałów. Maszyna stosuje technologię offsetu bezwodnego i ma generować małą ilość odpadów (pierwsze arkusze nakładowe pojawiać mają się już po kilku odbitkach). Inne cechy charakterystyczne KBA Genius 52UV to:
- krótki zespół farbowy,
- centralny cylinder dociskowy (wokół którego rozmieszczone są zespoły drukujące),
- system termostatowania dla wałka aniloks i cylindra płytowego,
- automatyczny system zmiany płyt,
- możliwość drukowania na nietypowych (np. niewsiąkliwych) podłożach o grubości maksymalnej 0,8 mm,
- wydajność rzędu 8 tys. egz./h
Podczas targów odbyło się również spotkanie prasowe dla dziennikarzy polskich mediów branżowych, poświęcone niedawnej reorganizacji sprzedaży i serwisu KBA na obszarze Europy Środkowo-Wschodniej, czego efektem było powstanie spółki KBA CEE. Ze strony KBA CEE wzięli w nim udział: Oliver Becker - prezes KBA CEE (i do niedawna prezes firmy KBA-Polska, która została zastąpiona przez nowy podmiot), Jan Korenc - wiceprezes KBA CEE (wcześniej dyrektor ds. sprzedaży, marketingu i serwisu KBA-Grafitec) i Paweł Krasowski - odpowiedzialny w KBA CEE za działania marketingowe.
Becker podkreślał, że połączenie sił na rynkach Polski, Czech i Słowacji i zintegrowanie działalności pod egidą firmy KBA CEE (której siedziba znajduje się w Warszawie), przynieść ma wymierne korzyści klientom z całego regionu: Zmiany oznaczają, że zakłady KBA-Grafitec w Dobrušce będą mogły skupić się na rozwoju w zakresie produkcji maszyn, nie zajmując się sprzedażą i serwisowaniem urządzeń. Tym zajmuje się obecnie KBA CEE. Powstanie KBA CEE to także integracja działań serwisowych i wzajemne wsparcie osób pracujących w różnych krajach. W sumie firma KBA CEE zatrudnia dziś ponad 30 osób, z czego spory odsetek stanowią właśnie pracownicy działu serwisu.
Jan Korenc, wiceprezes KBA CEE, uważa, że frekwencja na stoisku i przekrój zwiedzających, świadczyły o tym, że warto było pojawić się na targech. Stoisko KBA odwiedzili nie tylko klienci z regionu działalności KBA CEE, ale też zorganizowane grupy z krajów b. WNP.
Źródło: PrintinPoland
www.kba.com/pl