logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

KBA podsumowuje targi Ifraexpo 2007

  PR 29.10.2007, przeczytano 813 razy
ilustracjastrzałka

Platforma KBA Competence i wchodzące w jej skład maszyny gazetowe Commander CT i Cortina stanowiły najważniejszą część prezentacji firmy KBA na targach IfraExpo 2007, odbywających się w dniach 8-11 października w Wiedniu.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kba-podsumowuje-targi-ifraexpo-2007,6300,artykul.html

Poza rozmowami na stoisku, firma zaprosiła też wybranych klientów do największej austriackiej prywatnej drukarni prasowej Mediaprint, gdzie pracuje „klasyczna” maszyna KBA Commander; tu drukowano targową gazetkę codzienną „IfraExpo Gazette”. W pierwszym dniu targów odbyła się konferencja prasowa, na której zaprezentowano szereg danych na temat obecnego stanu branży gazetowej, informacje o pozycji rynkowej KBA na tym rynku oraz o nowych rozwiązaniach niemieckiego producenta skierowanych do wydawnictw i drukarń prasowych.

Promowana na targach koncepcja platformy KBA Competence zakłada stworzenie portfolio maszyn gazetowych, które dzięki wysokiej elastyczności, automatyce, wydajności i jakości będą w stanie wspierać wydawców i drukarzy w ich działaniach na wciąż zmieniającym się rynku prasowym. Zwłaszcza wziąwszy pod uwagę preferencje czytelników i reklamodawców, którzy coraz częściej oczekują niestandardowych gazet, w wyglądzie zbliżonych do magazynu, zawierających większe zdjęcia i mniejszą ilość tekstu, jak też zwracają uwagę na niebanalne formaty reklamowe. W spełnieniu tych oczekiwań mają pomóc dwie maszyny wchodzące w skład platformy KBA Competence, promowane od pewnego czasu przez firmę KBA – Cortina i Commander CT.
Pierwsza z nich – Cortina, oparta na technologii offsetu bezwodnego, to kompaktowa maszyna, której wysoki poziom zautomatyzowania pozwolił na wyeliminowanie wielu czasochłonnych czynności takich jak ciągłe regulowanie kałamarzy farbowych i systemów nawilżających (jak też czyszczenie dysz w tych ostatnich), zakładanie i zdejmowanie płyt na kilku poziomach, regulowanie wałków czy usuwanie resztek farby. Redukcja czasu poświęcanego przez operatora na obsługę maszyny to jeden z jej największych atutów, które coraz częściej doceniają europejskie wydawnictwa i drukarnie gazetowe. Część z nich doceniła też możliwość korzystania z oferowanej przez maszynę Cortina opcji „hybrydowej”, umożliwiającej – także jednoczesne – zastosowanie techniki coldsetowej i heatsetowej, rozszerzając tym samym portfolio drukowanych w niej produktów o materiały akcydensowe i półakcydensowe. Co ciekawe, produkcja w obu technikach odbywa się przy użyciu tych samych farb, co znacznie redukuje czas niezbędny na zmianę zlecenia.
W ostatnim czasie na zakup maszyn Cortina zdecydowały się takie firmy jak francuskie Le Figaro, niemieckie Die Rheinpfalz czy duńska ELBO Avistryk. W tym ostatnim przypadku zakontraktowano maszynę „hybrydową”, pozwalającą na produkcję coldsetową i heatsetową. Największa jak dotychczas instalacja maszyny Cortina, składającej się z 12 wież drukujących, zostanie wkrótce ukończona w belgijskiej firmie EcoPrintCenter; tu też klient zdecydował się na zakup wersji „hybrydowej”. W sumie dotychczas firma KBA przyjęła zamówienia na dostawę 13 maszyn (57 wież drukujących) Cortina.

Z myślą o drukarzach preferujących tradycyjną, „mokrą” technologię coldsetową, a jednocześnie oczekujących kompaktowych gabarytów i wysokiej elastyczności produkcji, firma KBA stworzyła maszynę KBA Commander CT. Jest to nieco zmodyfikowana i mierząca zaledwie 4 metry wersja modelu Commander, oferująca – podobnie jak Cortina – wiele zaawansowanych funkcji, m.in.: automatyczną zmianę płyt w systemie KBA PlateTronic, automatyczne zaciskanie wałków w systemie KBA RollerTronic oraz sterowanie za pomocą ergonomicznej konsoli operatora KBA ErgoTronic. Z jej zaletami można było zapoznać się podczas specjalnych dni otwartych, zorganizowanych na tydzień przed targami w firmie Main Post w Würzburgu, będącej pierwszym na świecie użytkownikiem maszyny Commander CT. Jak wynika z przekazanych podczas tej imprezy informacji, doświadczenia Main Post z tym urządzeniem są tak pozytywne, że kierownictwo firmy zdecydowało o zakupie drugiej wieży drukującej, co pozwoli na stworzenie maszyny ośmiozespołowej. Wśród jej największych zalet klient wymienia możliwość szybkich zmian drukowanych wydań, łatwą obsługę, doskonałe pasowanie kolorów i wysoką jakość drukowania.

Obie maszyny wchodzące w skład KBA Competence zostały szczegółowo omówione przez Klausa Schmidta, szefa marketingu KBA, podczas konferencji prasowej zorganizowanej w pierwszym dniu targów. Na spotkaniu z dziennikarzami przedstawiono też aktualne dane na temat światowego rynku produkcji prasowej, które z kolei determinują zachowania producentów maszyn drukujących. Christoph Müller, wiceprezes ds. sprzedaży, serwisu i marketingu maszyn zwojowych KBA, zaprezentował m.in. informacje o nakładach gazet codziennych (wzrost roczny 2,4% w ostatnich kilku latach), także bezpłatnych (wzrost aż o 48,7%!) oraz sprzedaży maszyn zwojowych w skali świata (spadek od 2005 roku) z podziałem na typy produkowanych urządzeń. Przedstawiono też analizę SWOT dla rynku produkcji gazetowej oraz aktualne trendy na nim występujące. Na zakończenie Christoph Müller zaprezentował szereg rozwiązań ze strony producentów maszyn, które mają wspierać drukarzy i wydawców prasowych w zmieniającym się otoczeniu rynkowym. Są wśród nich m.in.: wdrażanie ekonomicznych rozwiązań technologicznych pozwalających na wydajną produkcję niskich nakładów i wielu mutacji, stosowanie zestandaryzowanych procesów zapewniających stałą i wysoką jakość produkcji, automatyzacja zadań wymagających czasu i zaangażowania ludzi, oferowanie wyższej elastyczności w zakresie formatów, obróbki po druku, produkcji hybrydowej itd., tworzenie przyjaznych dla użytkownika (jak też dla środowiska naturalnego) i kompaktowych rozwiązań, wreszcie – implementacja niestandardowych formatów reklamowych. Odpowiedzią KBA na powyższe potrzeby jest właśnie platforma KBA Competence i wchodzące w jej skład maszyny Cortina i Commander CT, wspierane przez model reklamowy Zip’n’Buy.

Warto dodać, że przez wszystkie dni targowe klienci firmy KBA mieli możliwość zwiedzania wiedeńskiej drukarni Mediaprint, w której od kilku lat pracuje maszyna KBA Commander. Co ciekawe, była to pierwsza na świecie maszyna o podwójnej szerokości, wyposażona w nieodwracalne 9-cylindrowe satelity umożliwiające produkcję w układzie 4/4. Maszynę można było nie tylko obejrzeć w akcji, ale też przekonać się o jej możliwościach, czytając codzienną gazetę targową IfraExpo Gazette, drukowaną właśnie przez Mediaprint.
Podsumowując tegoroczne targi IfraExpo, Mirosława Becker, odpowiedzialna za sprzedaż maszyn zwojowych w firmie KBA-Polska, powiedziała: Jesteśmy bardzo zadowoleni z udziału w tej wystawie. Nasze stoisko odwiedzili przedstawiciele wielu liczących się w Polsce wydawnictw i drukarń prasowych. Część z nich miała okazję obejrzeć maszynę Commander pracującą w drukarni Mediaprint, inni z kolei wzięli udział w poprzedzających targi prezentacjach kompaktowej maszyny Commander CT w Würzburgu. W obu przypadkach wizyty w drukarniach spotkały się z bardzo dużym zainteresowaniem, podobnie jak cała proponowana przez nas koncepcja KBA Competence. Mamy nadzieję, że zainteresowanie to w perspektywie przełoży się na instalacje kolejnych maszyn zwojowych KBA w naszym kraju.

Źródło: KBA-Polska

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Webinarium firm Mark Andy i Flexo Image Graphics
Firma Mark Andy, z uwagi na wciąż istniejące w skali globalnej obostrzenia, kontynuuje działania związane ze zdalnymi prezentacjami swoich rozwiązań dla klientów z różnych stron świata. 24 lipca br., wspólnie z jej indyjskim partnerem handlowym – Flexo Image Graphics – zorganizowała webinarium pod hasłem „Cyfrowe rozwiązania z oferty Mark...
Ponad milion kolorów w palecie drukarek Xerox
Xerox zaprezentował pierwszy na rynku zestaw Adaptive CMYK+ Kit do druku, który dodaje siedem specjalnych kolorów i milion nowych odcieni do maszyn Xerox Versant. Dzięki tej nowości drukarnie mogą zwiększyć swój zysk nawet do 400%.
W dobie koronawirusa wzrosła produkcja opakowań dla przemysłu spożywczego i farmacji
Silny związek z branżą spożywczą, która nie ucierpiała w czasie pandemii, pozwolił firmom opakowaniowym przetrwać kryzys spowodowany koronawirusem bez większych strat.  – 65 proc. opakowań jest produkowanych do żywności i napojów. Przestoje odczuły głównie te firmy, które dostarczają do producentów mebli lub firm motoryzacyjnych...
Stora Enso i Stadion Olimpijski w Helsinkach: proekologiczne partnerstwo
Stora Enso podpisała ze Stadionem Olimpijskim w Helsinkach porozumienie o współpracy, którego celem jest wprowadzanie proekologicznych i obniżających tzw. ślad węglowy działań, realizowanych na tym obiekcie sportowym. W tym celu w możliwie największym stopniu, podczas organizowanych tu wydarzeń, wykorzystywane będą materiały odnawialne oraz rozwiązania spełniające...
Firma Koenig & Bauer Durst zapowiada beta testy na maszynie Varijet 106
Firma Koenig & Bauer Durst na początek przyszłego roku zapowiada wprowadzenie na rynek maszyny VariJET 106 poprzez przeprowadzenie jej pierwszej instalacji u klienta. Oficjalna prezentacja maszyny nastąpi podczas targów drupa w Düsseldorfie, które zostały przesunięte na 20. do 30. kwietnia 2021.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764