logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

KBA podsumowuje udany rok na polskim rynku

  PR 13.12.2007, przeczytano 889 razy
ilustracjastrzałka

29 listopada w warszawskim hotelu „Westin” odbyła się konferencja prasowa, na której przedstawiciele firm KBA-Grafitec i KBA-Polska dokonali krótkiego podsumowania działalności koncernu KBA na rynku polskim. Zaprezentowano m.in. dane dotyczące sprzedaży, informacje o tegorocznych działaniach marketingowych oraz plany na rok przyszły, uwzględniające udział KBA w targach Drupa 2008.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kba-podsumowuje-udany-rok-na-polskim-rynku,6525,artykul.html

Od pewnego czasu koncern KBA jest reprezentowany na rynku polskim przez dwie firmy: KBA-Grafitec (od stycznia 2005) i KBA-Polska (powołaną do życia w listopadzie 2006). Oba przedsiębiorstwa ściśle ze sobą współpracują w zakresie sprzedaży, serwisu i marketingu, zatem i podsumowująca rok 2007 konferencja prasowa w naturalny sposób została zorganizowana wspólnymi siłami. Ze strony KBA-Grafitec wzięli w niej udział: Jan Korenc, wiceprezes ds. sprzedaży i marketingu; Luděk Buchta, dyrektor ds. marketingu, i Adam Ślażyński, regionalny szef sprzedaży. Firmę KBA-Polska reprezentowali: Oliver Becker, prezes zarządu, oraz regionalni szefowie sprzedaży – Jacek Nieszczerzewicz i Grzegorz Szymczykowski.
Jak wynika z przedstawionych podczas konferencji informacji, mijający rok był bardzo udany jeśli chodzi o działalność KBA na rynku polskim. Była ona bowiem drugim co do wielkości sprzedaży dostawcą maszyn drukujących w naszym kraju. Powołana do życia w listopadzie 2006 roku firma KBA-Polska sukcesywnie się rozwijała i obecnie zatrudnia 17 pracowników, którzy koncentrują się na obsłudze rynku maszyn pełno- i wielkoformatowych. W 2007 roku firma KBA-Polska dostarczyła 35 zespołów drukujących (o 1 więcej niż rok wcześniej), instalując m.in. najdłuższą w historii KBA, 15-zespołową maszynę pełnoformatową w drukarni Graf-poz. Rok 2007 był też kolejnym udanym rokiem dla firmy KBA-Grafitec, która utrzymała pozycję lidera polskiego rynku w zakresie sprzedaży maszyn półformatowych. Jej tegoroczna sprzedaż zamknęła się liczbą 92 zespołów drukujących, co stanowi 20% wzrost w porównaniu z rokiem 2006. Udziały KBA-Grafitec w tegorocznej sprzedaży maszyn półformatowych w Polsce są szacowane przez przedstawicieli firmy na 35%.
Podczas konferencji szczególną uwagę zwrócono na sieć autoryzowanych serwisów KBA-Grafitec i KBA-Polska, działających w całym kraju. W przypadku pierwszej z firm jest ich osiem, dodatkowo serwis fabryczny mieści się w Dobrušce – 16 km od polskiej granicy. Natomiast KBA-Polska współpracuje z trzema centrami serwisowymi, a współpraca z czwartym zostanie nawiązana w roku 2008. W przypadku krakowskiej firmy Lubicz takowe umowy mają podpisane obie z firm, co jest potwierdzeniem realizacji wspólnych działań i wzajemnej pomocy także w kwestiach serwisowych.

Obie firmy były w 2007 roku bardzo aktywne w zakresie działań marketingowych. Najważniejszą ku temu okazją były marcowe targi Poligrafia 2007 w Poznaniu, na których KBA-Grafitec i KBA-Polska po raz pierwszy zaprezentowały się na wspólnym stoisku. Wystawa okazała się sukcesem – firma KBA-Grafitec zakontraktowała podczas niej sześć maszyn drukujących; z kolei dla KBA-Polska targi były miejscem do oficjalnej prezentacji niedawno powstałej firmy.
Obie firmy podejmowały też wiele innych działań marketingowych. KBA-Grafitec zorganizowała kilka spotkań szkoleniowych dla swoich klientów z Polski zachodniej, północnej i centralnej. Firma dostarczyła też maszynę KBA Performa do Zespołu Szkół Poligraficznych w Katowicach, gdzie jest ona wykorzystywana do celów szkoleniowych.
KBA-Polska wsparła z kolei szereg inicjatyw branżowych, m.in. pierwszą edycję turnieju Poligrafia Golf Cup 2007 w Krakowie oraz obchody Dnia Drukarza zorganizowane w Gdańsku przez Stowarzyszenie Poligrafów Pomorskich.
Warto dodać, że szczegółowe informacje o obydwu firmach, ich ofercie i nowościach można znaleźć na polskojęzycznych stronach internetowych KBA-Grafitec i KBA-Polska. W przypadku drugiej z firm strona została oficjalnie uruchomiona w dniu konferencji prasowej, będąc kolejnym naturalnym krokiem w jej rozwoju.

Podczas konferencji przedstawiciele obydwu przedsiębiorstw podkreślali synergię działań KBA-Grafitec i KBA-Polska na rynku polskim we wszystkich dziedzinach. Jak zaznaczono, jej symbolem jest pierwszy wspólny klient, do którego po wcześniejszej instalacji maszyny Performa przez KBA-Grafitec, firma KBA-Polska zakontraktowała pełnoformatową maszynę Rapida. Kolejne lata mają przynieść więcej tego typu instalacji; obie firmy liczą zwłaszcza na rok 2008, w którym odbędą się targi Drupa. Już dziś wiadomo, że na stoisku KBA znajdzie się wiele premierowych rozwiązań w zakresie arkuszowego i zwojowego druku offsetowego.

Źródło: KBA-Polska

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Firma Mark Andy przygotowała kolejną zdalną prezentację dla swoich klientów, tym razem we współpracy z Avery Dennison. Będzie ona poświęcona technologii RFID i rozwiązaniom technologicznym, jakie obie firmy oferują. Webinarium odbędzie się 9 grudnia br. i składać się będzie z dwóch sesji. Pierwsza - od godziny 10.00 – prowadzona będzie w języku...
System do broszurowania Duplo Isaddle w Mazowieckim Centrum Poligrafii
Kolejna w tym roku inwestycja Mazowieckiego Centrum Poligrafii (MCP) zwiększyła jeszcze bardziej potencjał produkcyjny tej firmy. Tym razem drukarnia zakupiła system broszurujący iSaddle z oferty Duplo z trzema wieżami zbierającymi i układarką wysokiego stosu. Odblokował on „wąskie gardło”, jakie utworzyło się tu w przypadku oprawy zeszytowej.  Jak zapewnia...
Akademia Zarządzania Barwą, organizowana przez wydawnictwo Polski Drukarz Sp. z o.o., to w tym roku kolejne branżowe spotkanie online, w którym w ostatnim czasie wzięła udział firma Sun Chemical.  Tematem jej prezentacji podczas tego wydarzenia był zestaw aplikacji i usług, jakie oferuje swoim klientom pod wspólną nazwą SunColorBox. Sun Chemical był jednocześnie...
Pionierski rozwój - druk cyfrowy na elastycznych i rozciągliwych foliach
Koenig & Bauer rozpoczyna współpracę na rzecz dalszego rozwoju RotaJET
Pandemia Covid 19, która w ostatnich tygodniach ponownie zaostrzyła swój przebieg w większości krajów, podobnie jak w wielu innych sektorach odcisnęła wyraźne piętno także na wynikach biznesowych Grupy Koenig & Bauer. W trzecim kwartale poziom zamówień spadł o 13,8% w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego do poziomu 232,6 mln EUR, z kolei...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764