logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Kcalmar.com - marketing w gabinecie dietetyka

  PR 16.12.2019, przeczytano 1141 razy
ilustracja

Internet jest dla dietetyków podstawowym kanałem promocji ich usług. W tym zawodzie nie wystarczy już być specjalistą od żywienia – teraz dietetycy muszą stać się także sprawnymi marketingowcami. Jakie mają możliwości i jakie narzędzia powinni wdrożyć do swojej codziennej pracy?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kcalmar.com---marketing-w-gabinecie-dietetyka,385104,artykul.html

Kluczową kwestią jest jednoczesne korzystanie z kilku kanałów, które zwiększą naszą widoczność w internecie, a tym samym sprawią, że szybciej dotrzemy do potencjalnych pacjentów. Najważniejszymi z nich są: strona internetowa zoptymalizowana pod kątem SEO, wizytówka Google Moja Firma, media społecznościowe – Facebook oraz Instagram, a także profil w wyszukiwarce dietetyków, np. Kcalmar.com.

Strona internetowa – zadbaj o słowa kluczowe i opisy

Na stronie internetowej gabinetu dietetyka, oprócz estetycznego wyglądu, ważną kwestią jest wypełnienie jej wartościową treścią, zawierającą w sobie słowa i frazy kluczowe. Czym one są i jaką odgrywają rolę?

Najprościej jest wyobrazić sobie sytuację, gdy potencjalny pacjent włącza przeglądarkę internetową i wpisuje w okno wyszukiwania, np. “dobry dietetyk Lublin”. Wchodzi w pierwszy wynik. Zapoznaje się ze stroną główną i z tym, w jakiej dziedzinie specjalizuje się dietetyk. Po chwili pojawia się numer kontaktowy. W związku z tym, że witrynę przegląda ze smartfona, to naciska przycisk “Zadzwoń” i umawia się na wizytę. “Dobry dietetyk Lublin”, “układanie jadłospisów”, czy “dietetyk online”, to nic innego jak słowa kluczowe. Dokładniej są to frazy, które wpisują użytkownicy, wyszukując treści i po nich trafiają na strony internetowe – tłumaczy Mateusz Adamiak, specjalista ds. marketingu internetowego w firmie Kcalmar.com.

W doborze odpowiednich słów kluczowych pomogą nam dedykowane narzędzia, np. Planer Słów Kluczowych, Answer The Public czy Ubersuggest. W większości są one intuicyjne w obsłudze, a dostęp do nich jest bezpłatny. Na tym jednak nie koniec.

Jeśli chodzi o optymalizację strony pod kątem SEO, czyli wyników wyszukiwania, warto zadbać także o odpowiednie opisy, tzw. meta title (tytuł strony) oraz meta description (opis strony). Dobrze, aby zawierały w sobie te słowa kluczowe, na których najbardziej nam zależy. Jeśli chcemy w ramach strony prowadzić blog, pamiętajmy o umieszczaniu słów kluczowych także w nagłówkach i dodawanie długich, wartościowych artykułów. W ten sposób zwiększamy szanse na to, że nasza witryna pojawi się użytkownikom już na pierwszej stronie wyników wyszukiwania – zwraca uwagę Mateusz Adamiak.

Wizytówka Google Moja Firma – zbieraj wiarygodne opinie

Po wpisaniu nazwy firmy w Google, oprócz jej strony internetowej, może wyświetlić się tzw. wizytówka. Dzięki niej pacjent od razu otrzyma najważniejsze informacje o naszym gabinecie. Możemy ustawić bowiem: adres, godziny otwarcia, telefon, zdjęcia, a także krótki opis usług. Za sprawą wizytówki użytkownicy zyskują narzędzie do wystawienia nam opinii, czy zadania szybkiego pytania, a my szansę na łatwiejszy kontakt z potencjalnymi klientami.

Social media – Facebook i Instagram to plan minimum

Dzisiaj żadna firma promująca swoje usługi w internecie nie może obyć się bez profili w mediach społecznościowych. To jedne z najbardziej skutecznych kanałów dotarcia do naszej grupy odbiorców. Prowadząc fanpage warto się wyróżnić i zaproponować użytkownikom jakąś wartość dodaną.

Jak rozpoznać dobry profil w mediach społecznościowych? Po pierwsze ma jedną spójną strategię, to znaczy styl publikowania treści, jest prowadzony regularnie, zawiera dobrej jakości zdjęcia, grafiki i teksty, a także zachęca użytkowników do wchodzenia w interakcje. Przygotowywanie angażujących postów może zająć nam sporo czasu, jednak warto to robić. Szczególnie, gdy mamy w planach korzystanie z opcji płatnych reklam – mówi specjalista ds. marketingu internetowego w Kcalmar.com.

Nie ma jednej reguły mówiącej o tym, jaka liczba postów jest optymalna. W przypadku Facebooka i Instagrama zaleca się min. 2 w tygodniu. Aby usprawnić sobie codzienną pracę, można przygotować rozpiskę, np. z miesięcznym wyprzedzeniem, zapisać wersje robocze i publikować treści zgodnie z własnym harmonogramem czy aktualnym zapotrzebowaniem.

Profil w wyszukiwarce dietetyków

Wielu pacjentów znajduje odpowiadającego im dietetyka poprzez wyszukiwarki. Jedną z najpopularniejszych na polskim rynku jest Kcalmar.com. W strefie dietetyka możemy założyć swój indywidualny profil i uzupełnić go o ważne informacje – opis, specjalizację, wykształcenie oraz zdobyte certyfikaty. To już na starcie buduje do nas zaufanie i pozwala zaprezentować się jako doświadczony profesjonalista.

Wyszukiwarka dietetyków jest wygodnym rozwiązaniem, ponieważ potencjalny pacjent w prosty sposób może umówić z nami wizytę online, a także wystawić nam opinię. Oprócz tego dietetyk zyskuje oprogramowanie do zarządzania gabinetem i profesjonalny program do układania jadłospisów, które udostępnia pacjentowi, a ten może z nich korzystać za pośrednictwem aplikacji mobilnej. To ułatwia tworzenie z nim trwalszych relacji i znacząco usprawnia współpracę obu stron – podsumowuje Mateusz Adamiak.

Działaj na wielu polach!

Zdobywanie doświadczenia w samodzielnym promowaniu swoich usług w internecie z pewnością zajmie nam trochę czasu. Warto pamiętać, aby wykorzystywać potencjał wielu narzędzi i systematycznie sprawdzać, które z nich przynosi nam najwięcej korzyści. Wypracowując własną ścieżkę marketingową, metodą prób i błędów możemy szlifować umiejętności reklamowe, a dzięki temu codzienne pozyskiwać nowych pacjentów.

Źródło: Kcalmar.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Biuro Bayer zainspirowane Oliwą spod kreski Design Anatomy
Biuro jednego z najstarszych rezydentów Olivia Centre przeszło metamorfozę. Dostosowane do najnowszych trendów biuro grupy Bayer powstało w duchu less waste, a opiera się na nowej strategii przestrzeni pracy, obowiązującej w całej grupie. Za projekt odpowiada pracownia Design Anatomy, której portfolio obejmuje ponad 200 tys. m.kw. zaprojektowanych i wykończonych...
Anglicy na wojnie z fast foodami. Zakaz reklamowania na billboardach?
Otyłość jest problemem dla coraz większej liczby nastolatków. To głównie przez wzgląd na nich lokalni politycy w Anglii zakazują reklamowania produktów wysokoprzetworzonych na billboardach. Ogólnokrajowych czy ogólnoeuropejskich zasad regulujących tę kwestię nie należy się spodziewać, ale eksperci podkreślają, że ten sam nośnik można wykorzystać do kampanii...
5 upominkowych inspiracji na jubileusz firmy
Jubileusz firmy to nie tylko wyjątkowa okazja do celebracji kolejnej rocznicy, lecz także czas na głębsze zastanowienie się nad wkładem wszystkich, którzy przyczynili się do sukcesu firmy – partnerów biznesowych, klientów oraz pracowników. Z takiej okazji warto podkreślić znaczenie ich zaangażowania i wsparcia poprzez wybór odpowiedniego...
Slodkie: Produkcja czekolady vs. CSR
Z roku na rok rośnie świadomość na temat pilnej potrzeby ochrony środowiska i konieczności walki ze zmianami klimatycznymi. Coraz więcej firm podejmuje aktywne działania w tym kierunku – zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. Znani producenci słodyczy, jak SLODKIE, podnoszą poprzeczkę dla całej branży, kierując się wartościami zrównoważonego...
Rozliczenia abonamentowe królują w branży SEO
Ponad połowa agencji i freelancerów zajmujących się SEO oferuje tylko jeden model rozliczeniowy za wykonaną pracę – tak wynika z międzynarodowej ankiety przeprowadzonej w 2024 roku przez Ahrefs [1] . Największą popularnością cieszy się miesięczny abonament – opcję tę wskazało aż 78 proc....
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764