logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Kerris z przedłużoną obsługą marki Jan Niezbędny

  PR 07.06.2023, przeczytano 307 razy

Sarantis Polska S.A., właściciel marki Jan Niezbędny, zdecydował o przedłużeniu współpracy z  agencją KERRIS w zakresie obsługi kanałów Facebook i Instagram. W ramach nowej strategii, komunikacja marki skutecznie zaciekawiła odbiorców, demonstrując w deskryptywny sposób benefity i RTBs, co przełożyło się na wyniki efektywnościowe.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kerris-z-przedluzona-obsluga-marki-jan-niezbedny,400318,artykul.html

Przygotowana przez KERRIS na początku współpracy nowa strategia komunikacji, miała podkreślać największą przewagę Jana Niezbędnego – wysoką jakość, a ponadto wzbudzać zaangażowanie i zainteresowanie. Jan Niezbędny miał w tym kontekście utrudnione zadanie: produkty z kategorii household goods nie budzą ekscytacji, mając typowo funkcjonalne, codzienne zastosowanie. Największe wyzwanie stanowiło zatem przyciągnięcie uwagi konsumenta w social media do nie budzących emocji produktów jak worki na śmieci czy folia aluminiowa.

- Postanowiliśmy zrezygnować z bajkowego storytellingu i postawić na maksymalny konkret, by wyeksponować do maksimum to, co w produktach household goods najważniejsze: ich benefity i popierające je RTBs. Zamiast „magicznych” narracji, postawiliśmy na mięso i konkrety – bez hiperbolizowania i zaklinania rzeczywistości, bez metafor, bez ściemy. Wierząc, że produkty Jana Niezbędnego są tak dobre, że same się bronią, opowiedzieliśmy konsumentom o ich funkcjonalnościach i przydatności w codziennym życiu, które są głównym „reason why” wyboru produktów tego typu. Jednocześnie udało nam się utrzymać spójność z platformą kreatywną marki, bazującą na pytaniu „Janie, mam pytanie” – narratorem naszych social mediów jest sam Jan Niezbędny - mówi Jacek Stefanowicz, Dyrektor Kreatywny w KERRIS.

Strategia social media została oparta o maksymalne wyróżnienie superiority produktów marki, bawiąc się słowotwórczą formą stopniowania przymiotników w stopniu wyższym, tym samym maksymalnie podkreślając ich przewagi nad innymi. Każda funkcja produktów Jana Niezbędnego została wyeksponowana do maksimum w postaci zajmujących ponad 50% grafiki superów towarzyszących produktom prezentowanym w postach. Kreacje zwracają uwagę formą eksponowanego słowa, która czasami wpada w neologizm. Folie Jana Niezbędnego stały się mocniejsze, jednorazowe sztućce drewniańsze, a  papier do pieczenia nieprzywieralniejszy. W ten sposób zostało pogodzonych kilka kluczowych aspektów: widoczność benefitu (rzucające się w oczy supery), ekspozycję produktu (czysty styl: produkt, napis i tło), zwrócenie uwagi przeglądającego feed konsumenta (deskryptywne neologizmy) oraz spójność z platformą marki (funkcja produktów była odpowiedzią na pytanie zadane Janowi).

Nowa strategia znacząco przełożyła się na wyniki efektywnościowe, już od pierwszego miesiąca działania. Porównując kwiecień 2022 do kwietnia 2021, średni CPM został obniżony z z 4,34 zł do 3,28 zł, co świadczy o bardzo dobrej konsumpcji komunikatów przez odbiorców i ich zaciekawienia postami, przez co algorytm Facebooka chętniej „dostarcza” kreacje większej liczbie konsumentów. Komunikacja podniosła też średni CTR z 0,16% do 0,22%, a udział zasięgu organicznego w całkowitym zasięgu postów zwiększył się z 1,83% aż do 14,49%, co oznacza, że przygotowane posty są angażujące i zwracają uwagę odbiorców, spełniając tym samym postawione na wstępie wyzwania z nawiązką.

Działania KERRIS dla Jana Niezbędnego w social mediach zostały nagrodzone Golden Arrow.

Agencja KERRIS stworzyła również nową stronę www marki Jan Niezbędny. Odpowiadała za mapę strony, specyfikację, architekturę informacji i koncepcję graficzną, a także programowanie oraz wdrożenie strony.

Źródło: KERRIS

www.kerris.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Badanie rynku upominków reklamowych PIAP – zmiany, trendy, narzędzia marketingowe
Polska Izba Artykułów Promocyjnych PIAP zaprasza przedstawicieli branży marketingowej do wzięcia udziału w dwóch badaniach, które rzucą światło na branżę artykułów promocyjnych jako skutecznego narzędzia marketingowego oraz omówią jej perspektywy w obliczu zmian w gospodarce – edycja 2023.
Roland DG Versastudio BN2: nowe plotery dla małych firm
Roland DG, producent wielkoformatowych ploterów atramentowych i drukująco-tnących, ogłosił wprowadzenie do swojej oferty atramentowych ploterów drukująco-tnących VersaSTUDIO BN2-20 i BN2-20A. Wraz z tą premierą firma Roland DG zamierza zdemokratyzować profesjonalną produkcję grafiki, zapewniając biurom domowym i małym firmom dostęp do najnowocześniejszej technologii druku, na...
Marka Krispol podjęła współpracę z Aluprof w kampanii pod hasłem Cichy luksus
Mniej znaczy więcej – taką zasadą kierował się Ludwig Mies van der Rohe, prekursor minimalizmu w architekturze. Definicja luksusu zmienia się tak, jak ewoluuje świat wokół nas. Kiedyś luksus był synonimem przepychu i zamożności. Dziś wyróżnikiem dobrego gustu w architekturze jest zrównoważone budownictwo, najwyższa jakość zastosowanych materiałów oraz indywidualnie...
Barceló Warsaw Powiśle pokazuje wnętrza z historycznymi artefaktami
Hotel Barceló Warsaw Powiśle zaprezentował się w pełnej odsłonie. 151 pokoi, jeden z najpiękniejszych widoków na wschodnią panoramę Warszawy prosto z zewnętrznego basenu na dachu, a przede wszystkim – unikalne wnętrza, w których poszczególne elementy nawiązują do kompleksu Elektrowni Powiśle, którego hotel jest częścią. Oświetlenie...
Ogromny świetlny kalejdoskop na rynku Manufaktury – Light Move Festiwal
Tradycyjnie Manufaktura włącza się w trasę Light Move Festiwalu. Tym razem, na Rynku Włókniarek Łódzkich stanie monumentalna instalacja świetlno-muzyczna, która rozświetli zabytkowe, ceglane budynki.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764