W obchody rocznicy wojny polsko-bolszewickiej i Bitwy Warszawskiej aktywnie zaangażował się KGHM Polska Miedź S.A., kierując swoje działania szczególnie do młodego pokolenia. Spółka zorganizowała wystawę plakatów poświęconą historii wojny polsko-bolszewickiej i Bitwy Warszawskiej. Prace przygotowane w kooperacji historyka i rysownika przedstawiają najważniejsze sceny i bohaterów wydarzeń, a całość została utrzymana w atrakcyjnej, pełnej energii tonacji komiksowej. Jest dostępna dla publiczności do 6 września w warszawskich Arkadach Kubickiego.
Prace, jakie można tam zobaczyć, odznaczają się subtelną kreską, żywymi kolorami i pełnym energii przedstawieniem bohaterów, wśród których odnajdziemy przywódców polskiej armii, między innymi Józefa Piłsudskiego, a także agresorów na czele z Włodzimierzem Leninem. Na plakatach mamy wybranych „superbohaterów” tamtych czasów, jak porucznik Jan Rozwadowski, ksiądz kapelan Ignacy Skorupko oraz 11-letni Tadeusz Jan Rozwadowski z Płocka. Co ciekawe, na plakatach możemy zobaczyć również King Konga, statuetkę Oskara, czołgi renault i samoloty - wyjaśnienie tych zagadek znajduje się na plakatach.
Celem wystawy „1920 Wojna Światów” jest przybliżenie odbiorcom wydarzeń, jakie sto lat temu zadecydowały o przyszłości naszego kraju. Upamiętnienie polskiego męstwa, sprytu, inteligencji i nieustępliwości. Przystępna popkulturowa forma ma w zamierzeniu twórców dopomóc w kultywowaniu tych wartości i zachowaniu pamięci o polskiej historii.
„1920 Wojna Światów” to nie pierwszy projekt, w ramach którego KGHM uczestniczy w obchodach setnej rocznicy wojny polsko-bolszewickiej. Spółka Skarbu Państwa podjęła się organizacji kilku projektów kulturalnych związanych ze stuleciem Bitwy Warszawskiej, w tym hackathonu 1920jam.pl, podczas którego utalentowani programiści tworzyli gry komputerowe poświęcone temu historycznemu wydarzeniu, czy niedawnego uroczystego koncertu na Zamku Królewskim w Warszawie.
Źródło: KGHM Polska Miedź