logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Kiedy potrzebujesz CMS klasy enterprise?

  PR 11.03.2021, przeczytano 395 razy
ilustracja
Autor - Łukasz Trzaska, Architekt Systemów, Dyrektor Centrum Biznesowego w e-point SA.

W momencie zmiany czy redesignu portalu, najważniejszy jest wybór CMS. Na rynku znajdziemy setki tysięcy produktów tej kategorii, a ich ceny wahają się od kilku do kilkuset tysięcy dolarów rocznie. A zważywszy na koszt takiej inwestycji łatwo zadać sobie pytanie: czy faktycznie potrzebuję systemu klasy enterprise?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kiedy-potrzebujesz-cms-klasy-enterprise,390577,artykul.html

Z mojego doświadczenia we wdrażaniu portali wynika, że istnieje 6 sytuacji, w których inwestycja w droższy, enterprise’owy system jest konieczna, lub po prostu bardziej opłacalna.

Potrzeba niestandardowych komponentów wizualnych

Kiedy trudno dopasować przyjętą strategię komunikacji do gotowego szablonu, z pomocą przychodzą oryginalne, skrojone na miarę potrzeb firmy rozwiązania: moodboardy, kalkulatory czy dynamiczne formularze. Przydatne jest wtedy elastyczne tworzenie komponentów. Jest to szczególnie istotne w komunikacji wielokanałowej np. za pomocą strony www, systemu obsługi, placówek fizycznych, kanału mobile, bankomatów etc.

Zarządzanie kilkoma/ kilkunastoma witrynami z jednego centralnego miejsca przy jednoczesnym utrzymaniu spójności między nimi

Systemy klasy enterprise są stworzone z myślą o tym, by zarządzać nie pojedynczą witryną, ale wieloma (np. głównym portalem i stronami satelickimi czy landing page'ami). Ułatwia to edycję oraz utrzymywanie porządku w treściach, a także pozwala na łatwe ponowne wykorzystanie raz wypracowanych niestandardowych komponentów wizualnych.

Przy rozbudowanych i wielopoziomowych portalach, gdzie produkuje się dużo customowej treści rękami wielu redaktorów, ogromne znaczenie ma również to, by CMS był w stanie zwrócić zarówno surowy content (jak w popularnych obecnie modelach headless CMS), jak i zaoferować wygodne narzędzie do “ubrania” tych treści zgodnie z przyjętym standardem.

Strony w wielu wersjach językowych

W przypadku zarządzanie stronami w kilku wersjach językowych optymalnym rozwiązaniem jest jeden panel administrator, który zapewnia wspólną strukturę dla treści we wszystkich językach. Dodatkowo daje możliwość pełnego zarządzania ścieżkami w adresach URL, a także redagowania i aktualizowania wszystkich wersji z jednego miejsca w strukturze CMS.

Ponadto istotna jest tu prawidłowa prezentacja treści dla wielu języków pod kątem pozycjonowania w Google i kontrola procesu redakcyjnego tak aby przy każdej aktualizacji treści, aktualizowano także jej każde tłumaczenie.

Potrzeba rozbudowanego procesu publikacji i autoryzacji treści

Kwestię konieczności procesu akceptacji treści w organizacji rozwiązuje jedynie zaawansowane narzędzie. Zapewni ono rozbudowany model uprawnień i grup administracyjnych, śledzenie aktywności redaktorów, wersjonowanie stron, dokumentów i załączników oraz planowanie zadań publikacji i podmiany wersji.

Takie potrzeby obserwujemy często w bankowości, branży finansowej czy farmacji - wszędzie tam, gdzie istnieją obostrzenia prawne lub gdzie każdy komunikat z przyczyn wizerunkowych musi być starannie kontrolowany, a nieprawidłowa informacja na stronie może być szkodliwa wizerunkowo i wiązać się z ryzykiem kar finansowych.

Chęć pełnej kontroli

W przypadku platform open-source, customizowanie portalu odbywa się w oparciu o ogólnodostępne wtyczki i szablony. Wiąże się to z koniecznością pilnowania aktualizacji i możliwością konfliktów między podmiotami tworzącymi wtyczki.

Kolejnymi ryzykami są brak kontroli nad tym co dostarcza nam społeczność oraz sygnały o lukach bezpieczeństwa. Rozwiązanie enterprise’owe wymaga mniej regularnej pracy związanej z monitorowaniem, aktualizowaniem, utrzymaniem i dostosowywaniem różnych elementów.

Potrzeba dużej wydajności

Jeśli system musi bezboleśnie obsłużyć ruch dla setek tysięcy unikalnych użytkowników, prawdopodobnie lepiej wybrać system klasy enterprise. Pozwala on osiągnąć wyższą wydajność, ponieważ jest skalowalny. W łatwy i kontrolowany sposób można sprawić, że jest w stanie obsłużyć większy ruch, np. zwiększając określony parametr infrastruktury. Wiele rozwiązań na rynku chwali się skalowalnością, ale często tylko narzędzia klasy enterprise są od podstaw przygotowane do skalowania i zostały sprawdzone w boju pod tym kątem.

W praktyce CMS klasy enterprise jest optymalną opcją dla budowy rozległego portalu korporacyjnego lub tworzenia unikatowych rozwiązań, zapewniających niezwykły customer experience (dotyczy to np. niestandardowych integracji CMS z systemem e-commerce) lub specyficznych potrzeb, wynikających ze swoistości branży (np. w bankowości). Dodatkowo warto rozważyć CMS klasy enterprise kiedy firma planuje strategicznie inwestować w digital - zarówno w przypadku budowania kanałów sprzedaży jak i ich poszerzenia np. przejścia z B2B do B2C.

Źródło: e-point SA

www.e-point.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Branża kosmetyczna

Branże regulowane w social media: Branża kosmetyczna

Rosnąca popularność social media uczyniła z nich integralną część strategii marketingowej praktycznie każdej marki. Przemysł kosmetyczny odniósł z tego tytułu ogromne korzyści, przez co jego wartość jest wyceniana na 5.5 miliarda dolarów.Komunikacja produktu kosmetycznego podlega pod tzw. system współregulacji, na który składają się przepisy prawa, samoregulacje i szereg...
360 lat polskiej prasy. Jak zmieniał się druk?
Dokładnie 360 lat temu wydano pierwszą gazetę na ziemiach polskich. Rocznica powstania „Merkuriusza Polskiego” to dobry pretekst do przyjrzenia się, jak na przestrzeni lat ewoluowały techniki druku.
Technologie cyfrowe stają się kluczem do pozyskania i utrzymania lojalności klientów. Inwestycja w infrastrukturę druku nowej generacji obsługującą chmurę i IoT powinna być strategicznym priorytetem dla organizacji, które chcą przyspieszyć sukces cyfrowej transformacji i usprawnić doświadczenia swoich klientów.
Branża finansowa

Branże regulowane w social media: Branża finansowa

Usługi w zakresie bankowości, w tym również w kwestii możliwości reklamowania ich, reguluje ustawa Prawo Bankowe z 29 sierpnia 1997 roku, a dokładniejartykuł 3 tejże ustawy. Określa ona przede wszystkim, jakie podmioty mogą posługiwać się nazwami „bank” i „kasa”, co jest istotne z komunikacyjnego i reklamowego punktu widzenia. Zapraszamy do lektury artykułu z najnowszej...
W dobie pandemii rośnie lawinowo liczba firm, które korzystają z usług wolnych strzelców. Jednak spora liczba przedsiębiorstw dopiero rozważa lub testuje taką możliwość. Gdzie umieścić zlecenie, aby dotarło do odpowiednich freelancerów? Jakie kryteria przyjąć, aby wyłonić najlepszego? W jaki sposób, najkorzystniejszy od strony prawno-podatkowej dla...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764