logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Kiedy potrzebujesz CMS klasy enterprise?

  PR 11.03.2021, przeczytano 1020 razy
ilustracja
Autor - Łukasz Trzaska, Architekt Systemów, Dyrektor Centrum Biznesowego w e-point SA.

W momencie zmiany czy redesignu portalu, najważniejszy jest wybór CMS. Na rynku znajdziemy setki tysięcy produktów tej kategorii, a ich ceny wahają się od kilku do kilkuset tysięcy dolarów rocznie. A zważywszy na koszt takiej inwestycji łatwo zadać sobie pytanie: czy faktycznie potrzebuję systemu klasy enterprise?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kiedy-potrzebujesz-cms-klasy-enterprise,390577,artykul.html

Z mojego doświadczenia we wdrażaniu portali wynika, że istnieje 6 sytuacji, w których inwestycja w droższy, enterprise’owy system jest konieczna, lub po prostu bardziej opłacalna.

Potrzeba niestandardowych komponentów wizualnych

Kiedy trudno dopasować przyjętą strategię komunikacji do gotowego szablonu, z pomocą przychodzą oryginalne, skrojone na miarę potrzeb firmy rozwiązania: moodboardy, kalkulatory czy dynamiczne formularze. Przydatne jest wtedy elastyczne tworzenie komponentów. Jest to szczególnie istotne w komunikacji wielokanałowej np. za pomocą strony www, systemu obsługi, placówek fizycznych, kanału mobile, bankomatów etc.

Zarządzanie kilkoma/ kilkunastoma witrynami z jednego centralnego miejsca przy jednoczesnym utrzymaniu spójności między nimi

Systemy klasy enterprise są stworzone z myślą o tym, by zarządzać nie pojedynczą witryną, ale wieloma (np. głównym portalem i stronami satelickimi czy landing page'ami). Ułatwia to edycję oraz utrzymywanie porządku w treściach, a także pozwala na łatwe ponowne wykorzystanie raz wypracowanych niestandardowych komponentów wizualnych.

Przy rozbudowanych i wielopoziomowych portalach, gdzie produkuje się dużo customowej treści rękami wielu redaktorów, ogromne znaczenie ma również to, by CMS był w stanie zwrócić zarówno surowy content (jak w popularnych obecnie modelach headless CMS), jak i zaoferować wygodne narzędzie do “ubrania” tych treści zgodnie z przyjętym standardem.

Strony w wielu wersjach językowych

W przypadku zarządzanie stronami w kilku wersjach językowych optymalnym rozwiązaniem jest jeden panel administrator, który zapewnia wspólną strukturę dla treści we wszystkich językach. Dodatkowo daje możliwość pełnego zarządzania ścieżkami w adresach URL, a także redagowania i aktualizowania wszystkich wersji z jednego miejsca w strukturze CMS.

Ponadto istotna jest tu prawidłowa prezentacja treści dla wielu języków pod kątem pozycjonowania w Google i kontrola procesu redakcyjnego tak aby przy każdej aktualizacji treści, aktualizowano także jej każde tłumaczenie.

Potrzeba rozbudowanego procesu publikacji i autoryzacji treści

Kwestię konieczności procesu akceptacji treści w organizacji rozwiązuje jedynie zaawansowane narzędzie. Zapewni ono rozbudowany model uprawnień i grup administracyjnych, śledzenie aktywności redaktorów, wersjonowanie stron, dokumentów i załączników oraz planowanie zadań publikacji i podmiany wersji.

Takie potrzeby obserwujemy często w bankowości, branży finansowej czy farmacji - wszędzie tam, gdzie istnieją obostrzenia prawne lub gdzie każdy komunikat z przyczyn wizerunkowych musi być starannie kontrolowany, a nieprawidłowa informacja na stronie może być szkodliwa wizerunkowo i wiązać się z ryzykiem kar finansowych.

Chęć pełnej kontroli

W przypadku platform open-source, customizowanie portalu odbywa się w oparciu o ogólnodostępne wtyczki i szablony. Wiąże się to z koniecznością pilnowania aktualizacji i możliwością konfliktów między podmiotami tworzącymi wtyczki.

Kolejnymi ryzykami są brak kontroli nad tym co dostarcza nam społeczność oraz sygnały o lukach bezpieczeństwa. Rozwiązanie enterprise’owe wymaga mniej regularnej pracy związanej z monitorowaniem, aktualizowaniem, utrzymaniem i dostosowywaniem różnych elementów.

Potrzeba dużej wydajności

Jeśli system musi bezboleśnie obsłużyć ruch dla setek tysięcy unikalnych użytkowników, prawdopodobnie lepiej wybrać system klasy enterprise. Pozwala on osiągnąć wyższą wydajność, ponieważ jest skalowalny. W łatwy i kontrolowany sposób można sprawić, że jest w stanie obsłużyć większy ruch, np. zwiększając określony parametr infrastruktury. Wiele rozwiązań na rynku chwali się skalowalnością, ale często tylko narzędzia klasy enterprise są od podstaw przygotowane do skalowania i zostały sprawdzone w boju pod tym kątem.

W praktyce CMS klasy enterprise jest optymalną opcją dla budowy rozległego portalu korporacyjnego lub tworzenia unikatowych rozwiązań, zapewniających niezwykły customer experience (dotyczy to np. niestandardowych integracji CMS z systemem e-commerce) lub specyficznych potrzeb, wynikających ze swoistości branży (np. w bankowości). Dodatkowo warto rozważyć CMS klasy enterprise kiedy firma planuje strategicznie inwestować w digital - zarówno w przypadku budowania kanałów sprzedaży jak i ich poszerzenia np. przejścia z B2B do B2C.

Źródło: e-point SA

www.e-point.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

W 2024 roku nietypowo fiskus rozpoczął rozliczanie rocznych zeznań podatkowych za 2023 rok od 15 lutego, a nie, jak do tej pory, od 1 stycznia. Nie ulega jednak zmianie ostateczny termin składania zeznań tj. 30 kwietnia 2024 tj. wtorek. 
Webinaria w marketingu - SMS na poprawę frekwencji?
Webinaria stały się jednym z najskuteczniejszych narzędzi w marketingu B2B. Generują wysokojakościowe leady i mają wysoką konwersję. Wyzwaniem jest jednak frekwencja. Niestety większość zarejestrowanych nie pojawia się na spotkaniach. Ale jest świetna metoda dotarcia z przypomnieniem do zapominalskich – stary, ale sprawdzony SMS.
Mood Media: 3 kluczowe trendy w handlu detalicznym
Obecnie w sklepach stacjonarnych, co drugi klient szuka czegoś więcej niż tylko produktów — szuka wyjątkowych przeżyć, które zachęcają go do odkrywania świata marki i interakcji z nią. Chce dotknąć produktu, poczuć go i wyobrazić go sobie w swoim życiu, a potem zabrać ze sobą od razu do domu, bez konieczności czekania na dostawę. Dla wielu klientów...
Podnoszenie kwalifikacji w digital marketingu: jak być konkurencyjnym?
Krajobraz digtial marketingu z roku na rok dynamicznie się zmienia. Trendy, strategie czy technologia również nie pozostają w stagnacji. Dlatego m.in. stałe podnoszenie swoich umiejętności, udział w szkoleniach i konferencjach branżowych, bycie na bieżąco z najnowszymi raportami są „must have” na rynku pracy. Szczególnie w obliczu zmian zachodzących w wyniku...
Zatrudnienie freelancera na „czarno” — jakie niesie zagrożenia?
W dynamicznie rozwijającym się świecie usług kreatywnych, takich jak copywriting, marketing, tworzenie wideo czy SEO, coraz więcej firm i przedsiębiorców decyduje się na współpracę z freelancerami. Choć taka forma zatrudnienia oferuje szereg korzyści, niektórzy dają się skusić na omijanie obowiązujących przepisów, oferując współpracę na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764