logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Kilka liter warte tysiące złotych

  PR 19.04.2012, przeczytano 1721 razy

Ostatnie dwanaście miesięcy to kolejne rekordy na rynku domen. Mamy już przeszło 2,3 miliona aktywnych adresów z polską końcówką, a każdego dnia przybywa prawie 3 tysiące nowych. Depczemy po piętach Włochom i być może w tym roku uda się ich przegonić. W tym paśmie sukcesów jest jednak niepokojący element.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kilka-liter-warte-tysiace-zlotych,15296,artykul.html

Dynamika rynku jest najsłabsza od 11 lat - pisze Interaktywnie.com w nowym raporcie o domenach i hostingu.

W ubiegłym roku codziennie rejestrowanych było średnio 2980 domen z końcówką .pl - ogłosił NASK w opublikowanym na początku lutego raporcie domenowym za rok 2011. To wyraźny postęp i wyśrubowanie rekordu. Rok wcześniej wskaźnik ten wynosił 2861 nowych domen dziennie. Absolutny rekord padł w październiku.

Wówczas każdego dnia w polskiej sieci pojawiało się 3123 nowych adresów www. Dzięki temu, na początku kwietnia - nieco ponad rok od pokonania bariery dwóch milionów - Polska pochwalić się może liczbą przeszło 2,3 miliona aktywnych domen z narodową końcówką - pisze Interaktywnie.com w raporcie.

Liczba aktywnych domen .pl

  • 2004 276 687
  • 2005 443 249
  • 2006 557 091
  • 2007 762 656
  • 2008 1 323 454
  • 2009 1 629 929
  • 2010 1 994 120
  • 2011 2 278 722
  • 2012 2 344 632

źródło: NASK, stan za rok 2012 na dzień 8 kwietnia

Oprócz liczb i statystyki, nie mniej ważnych wydarzeń na domenowym rynku w ubiegłym roku również nie brakowało.

- Jeśli mówimy o globalnym rynku, to szerokim echem odbiła się decyzja ICANN - organizacji zarządzającej domenami internetowymi najwyższego rzędu, o dopuszczeniu możliwości powstawania nowych końcówek na szeroką skalę. O konieczności rozbudowy listy domen globalnych dyskutowano już od dłuższego czasu, ale po decyzji dokonanej na konferencji w czerwcu ubiegłego roku pojawiło się wiele głosów mówiących, że będziemy mieli do czynienia z rewolucją w utartych zwyczajach adresacji stron internetowych - podkreśla w rozmowie z Interaktywnie.com Marcin Zmaczyński, kierownik produktu domeny Home.pl. - Obecnie lista potencjalnych rejestrów jest już zamknięta i osiągnęła imponującą sumę 839 podmiotów. Każdy podmiot może składać do 50 aplikacji dla nowych rozszerzeń, tak więc daje to pewne wyobrażenie o rzeczywistym stopniu zainteresowania nowymi końcówkami.

- Moim zdaniem najważniejsza była jednak dzierżawa domen Polska.pl i Poland.pl spółce Agora - mówi w wywiadzie z Interaktywnie.com Maciej Kurek, specjalista ds. PR marki 2BE.PL z Grupy Adweb wskazuje na całkiem inny kierunek. - Kontrowersje, jakie pojawiły się wokół dzierżawy oraz propozycja objęcia adresów ochroną prawną na podobnej zasadzie jak hymn czy flagę wskazują na ciekawe zjawisko. Sieć staje się coraz ważniejszym wymiarem naszego życia, również w warstwie symbolicznej. Opinia publiczna zaczyna postrzegać domeny internetowe nie, jako kilka literek, które czasem można drogo sprzedać, ale jako ważny element identyfikacji państwa.

Raport do pobrania:
http://interaktywnie.com/biznes/artykuly/raporty-interaktywnie-com/raport-interaktywnie-com-domeny-i-hosting-23299

Źródło: Interaktywnie.com, Grupa Money.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Pakiet Ukraina - 10 nowych kanałów w ofercie Vectry
Od 16 kwietnia 2024 roku Vectra, wiodący dostawca usług internetowych, telewizyjnych i telefonii komórkowej w Polsce, wprowadza specjalną ofertę programową stworzoną z myślą o ukraińskich widzach. Nowy pakiet Ukraina obejmuje 10 programów w języku ukraińskim o różnorodnej tematyce — od wiadomości po rozrywkę, sport, edukację i programy dla dzieci.
II tura w mediach społecznościowych – porównanie kandydatow
Choć wyniki wyborów samorządowych zostały już ogłoszone, w wielu miastach wojewódzkich wciąż nie udało się wyłonić prezydentów miast podczas I tury wyborów. Należy zauważyć, że zgodnie z raportem PRCN „Kandydaci na Prezydentów miast wojewódzkich w social mediach - Który z kandydatów na prezydentów...
Fake kNOw more: emocje a podatność młodzieży na dezinformację
Młodzi ludzie są bardzo narażeni na manipulację w internecie. Często klikają w różne treści nie zdając sobie sprawy, że robią to pod wpływem emocji. To właśnie one stanowią punkt wyjścia w programie Fake kNOw more , który pokazuje młodzieży, że lepsze rozpoznawanie emocji, pozwala podejmować bardziej przemyślane decyzje także te w internecie....
Raport Seegame: potencjał reklamowy Twitcha
Reklamy na platformach live streamingowych są coraz popularniejszym sposobem dotarcia do pożądanych grup odbiorców – na Twitchu, już co trzecia osoba zwraca na nie uwagę 1 . Które kreacje przyciągają wzrok społeczności, co motywuje ją do oglądania reklam, a także jakie elementy powinien zawierać angażujący przekaz? Open Mobi (na...
Polskie Radio z wpisem o stanie likwidacji w KRS
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jako reprezentant Skarbu Państwa będącego właścicielem 100% akcji Spółki, informuje, że Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy dokonał wpisu do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców, na mocy którego Polskie Radio zostało postawione w stan likwidacji. Jedynym uprawnionym organem do zarządzania Spółką jest likwidator Paweł Majcher.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764