logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

INFOGRAFIKA: Kim jest polski czytelnik ebooków?

  PR 17.11.2015, przeczytano 3022 razy
ilustracjastrzałka

Typowy nabywca ebooka to młoda, aktywna zawodowo osoba, mieszkaniec dużego miasta województwa mazowieckiego, małopolskiego, śląskiego lub wielkopolskiego. Najczęściej po studiach, w wieku 25-44 lat, która średnio kupuje od 1 do 3 ebooków miesięcznie. Takie wnioski płyną z sondy zrealizowanej przez firmę Virtualo – dystrybutora książek elektronicznych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kim-jest-polski-czytelnik-ebookow,26568,artykul.html

Dane o tradycyjnym czytelnictwie nie napawają optymizmem, ale polski rynek książki elektronicznej z sukcesem rośnie z roku na rok. Polacy coraz chętniej kupują ebooki i cenią sobie mobilną, wygodną formę czytania. Nie bez znaczenia jest również cena. Nowoczesna forma czytania, biorąc pod uwagę ceny książek papierowych, wydaje się też zdecydowanie niższa. Średnia cena pojedynczego ebooka w najpopularniejszych kategoriach wynosi około 20 zł, co oznacza, że jest o 20-30 % tańsza od książki drukowanej.

Rozwój nowych technologii, wygoda czytania i z roku na rok coraz większa i bardziej atrakcyjna oferta dla eczytelników powoduje, że ebooki rosną w siłę. Nie oznacza to jednak, że ebooki mają być traktowane jako zagrożenie dla książki drukowanej. Wręcz przeciwnie obie formy czytelnictwa mogą się uzupełniać – komentuje Martyna Bednarczyk z firmy Virtualo.

Zwyczaje e-czytelników

Jak wynika z sondy Virtualo, aż 79% respondentów przyznaje, że czyta zarówno książki drukowane jak i ebooki, a 14% potwierdza, że czyta wyłącznie książki w wersji elektronicznej. Odpowiadając na pytanie o główne czynniki powodujące, że respondent wraca do danej e-księgarni i kupuje w niej ebooki nawet kilka razy w miesiącu, aż 85% respondentów wymienia wysokie rabaty – co nie jest szczególnym zaskoczeniem oraz przejrzysty i przyjazny layout strony (29% wskazań). Tylko 7% z badanych deklaruje, że w ogóle nie czyta ebooków, podając za najczęstszą przyczynę brak odpowiedniego urządzenia, czyli e-czytnika. W ich opinii smartfon jest za mały do e-lektury, a komputer męczy wzrok.

Ponad 87% respondentów podaje, że czyta ebooki na czytnikach, a 8% na tablecie, 3% na smartfonie i tylko 2% na ekranie laptopa lub monitorze komputera. Jedną z najistotniejszych funkcji w czytnikach, wskazanych przez respondentów jest przednie podświetlenie ekranu.

Jak pokazują wyniki sondy, wśród nabywców ebooków najchętniej czytanym formatem jest MOBI - 52% wskazań. Na drugim miejscu znalazł się format EPUB - 37%, na trzecim PDF - 11%. Większość respondentów (58%) kupuje miesięcznie od 1 do 3 ebooków. Największą grupę czytelników stanowią osoby w 25-34 lata (36%), następnie 35-44 (32%) i 18-24 lata (11%).

Najchętniej czytanymi ebookami są te z kategorii kryminał i sensacja, literatura piękna i fantastyka. Najwięcej e-książek sprzedaje się w z województwie mazowieckim, małopolskim, śląskim, wielkopolskim i dolnośląskim.

Źródło: Virtualo

Dodatkowe informacje:

* Sonda zostały przeprowadzone w okresie październik – listopad 2015 przez firmę Virtualo

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

II tura w mediach społecznościowych – porównanie kandydatow
Choć wyniki wyborów samorządowych zostały już ogłoszone, w wielu miastach wojewódzkich wciąż nie udało się wyłonić prezydentów miast podczas I tury wyborów. Należy zauważyć, że zgodnie z raportem PRCN „Kandydaci na Prezydentów miast wojewódzkich w social mediach - Który z kandydatów na prezydentów...
Fake kNOw more: emocje a podatność młodzieży na dezinformację
Młodzi ludzie są bardzo narażeni na manipulację w internecie. Często klikają w różne treści nie zdając sobie sprawy, że robią to pod wpływem emocji. To właśnie one stanowią punkt wyjścia w programie Fake kNOw more , który pokazuje młodzieży, że lepsze rozpoznawanie emocji, pozwala podejmować bardziej przemyślane decyzje także te w internecie....
Raport Seegame: potencjał reklamowy Twitcha
Reklamy na platformach live streamingowych są coraz popularniejszym sposobem dotarcia do pożądanych grup odbiorców – na Twitchu, już co trzecia osoba zwraca na nie uwagę 1 . Które kreacje przyciągają wzrok społeczności, co motywuje ją do oglądania reklam, a także jakie elementy powinien zawierać angażujący przekaz? Open Mobi (na...
Polskie Radio z wpisem o stanie likwidacji w KRS
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jako reprezentant Skarbu Państwa będącego właścicielem 100% akcji Spółki, informuje, że Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy dokonał wpisu do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców, na mocy którego Polskie Radio zostało postawione w stan likwidacji. Jedynym uprawnionym organem do zarządzania Spółką jest likwidator Paweł Majcher.
KRRiT: Sygnał Radia Maryja zakłócano z Rosji
Sekretarz Wykonawczy IGO EUTELSAT informuje Przewodniczącego KRRiT:
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764