logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Kim musi się stać PR-owiec przyszłości? Podsumowanie KPPR

   29.04.2019, przeczytano 628 razy
ilustracjastrzałka

Za nami kolejna, XIX edycja Kongresu Profesjonalistów Public Relations. W tegorocznym wydarzeniu wzięło udział ponad 300 uczestników, którzy przysłuchiwali się 20 prelekcjom, a także brali udział w dwóch warsztatach praktycznych oraz sesji naukowej.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kim-musi-sie-stac-pr-owiec-przyszlosci-podsumowanie-kppr,382268,artykul.html

Zarówno Prelegenci, jak i uczestnicy Kongresu zastanawiali się nad tym, przed jakimi wyzwaniami stoi współczesny PR oraz, co czeka go w przyszłości. Wojciech Jabczyński – Szef Biura Prasowego i Rzecznik ORANGE Polska przekonywał, że rolą współczesnego PR-owca nie jest już tylko komunikowanie. Jego zdaniem główne wyzwania współczesnych specjalistów dotyczą poszerzenia spektrum ról, które muszą przyjąć. Oznacza to, że nowoczesny PR-owiec to także po części reżyser, youtuber, dziennikarz, a nawet ekspert w zakresie analizy big data. Adam Łaszyn, Prezes Alert Media Communications, w tradycyjnym już subiektywnym przeglądzie zjawisk PR minionego roku zwrócił uwagę na postępującą brutalizację sfery komunikacyjnej. Współczesny PR coraz bardziej musi się mierzyć z takimi zjawiskami jak fake newsy, cyberprzemoc czy hejt. Warto też jego zdaniem edukować w zakresie radzenia sobie z nimi nie tylko społeczeństwo, ale również specjalistów PR.

ilustracjastrzałka

Zaproszeni prelegenci dużo rozmawiali o tematach poświęconych współpracy z influencerami oraz mediami społecznościowymi. Goście kongresu przekonali się, jak bardzo wzrasta rokrocznie popularność działań prowadzonych z influencerami. Bartłomiej Staniszewski, Head of Sales z Mediakraft TV pokazał w swojej prezentacji, że 49% konsumentów polega na opiniach Influencerów, a 40% badanych dokonuje zakupu po zobaczeniu produktu w mediach społecznościowych. Dr Wojciech Hajduk odpowiedzialny za komunikację w firmie Greinplast pokazał historię narodzin firmowej maskotki oraz to, w jaki sposób jej obecność wpływa na budowanie wizerunku firmy. Przedstawiciele Nadleśnictwa Baligród opowiedzieli o prowadzeniu fanpaga na portalu Facebook oraz pokazali, publikacja jakich treści pozwoliła profilowi na podbicie serc setek tysięcy Polaków.

ilustracjastrzałka

ilustracjastrzałka

W trakcie Kongresu po raz kolejny dużo miejsca poświęcono tematowi kryzysów wizerunkowych. O zmianach jego postrzegania w dobie mediów społecznościowych mówił Michał Leksiński – Rzecznik Prasowy Zimowej Narodowej Wyprawy na K2. Aida Bella z Totalizatora Sportowego opowiadała o tym, co w świetle polskiego prawa jest legalne, a co zakazane w komunikacji dotyczącej gier losowych. Dyrektor Biura Komunikacji Korporacyjnej i Rzecznika Prasowego LOT Polish Airlines, Adrian Kubicki opowiadał, jakie wyzwania komunikacyjne stoją przed branżą lotniczą w kontekście powszechnego dostępu do danych związanych z lotnictwem.

Uczestnicy Kongresu wzięli również udział w praktycznych warsztatach poświęconych sposobom mierzenia i wyceny współpracy z influencerami oraz doborze skutecznych narzędzi w pracy z mediami społecznościowymi. W trakcie wydarzenia odbyła się także debata naukowa dotycząca polskich standardów etycznych w public relations, na której zaprezentowano wyniki badań przeprowadzonych przez zespół badawczy Exacto na grupie 500 specjalistów public relations w Polsce. Celem badania było pozyskanie ich opinii na temat funkcjonowania tego środowiska zawodowego w organizacjach różnego typu.

ilustracjastrzałka

Organizatorem Kongresu Profesjonalistów PR jest Newsline sp. z o.o., Partnerem Strategicznym Totalizator Sportowy, Sponsorem Głównym PRESS-SERVICE Monitoring Mediów, natomiast Partnerem Merytorycznym Wydział Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego. Rejestracji na wydarzenie można dokonać za pomocą strony www.kongrespr.pl

Kongres objęty był patronatem medialnym Signs.pl.

Źródło: Exacto

www.exacto.pl

Dodatkowe informacje:

Kongres Profesjonalistów Public Relations to ogólnopolskie wydarzenie łączące środowisko i ludzi zajmujących się problematyką komunikacji i PR. Organizowany jest przez firmę Newsline Sp. z o.o. program spotkania składają się wystąpienia plenarne, debaty i praktyczne warsztaty. Kongres stanowi forum dialogu, inspiracji i integracji wszystkich tych, którzy tworzą branżę: praktyków, naukowców i pasjonatów. Pomysłodawcą Kongresów PR jest dr hab. Dariusz Tworzydło, prezes zarządu Exacto sp. z o.o., który od 19 lat organizuje spotkania branży PR w Rzeszowie oraz Wrocławiu.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Fabryka mediów ekologicznych Ikonos na Remadays
Podczas targów REMADAYS 2020, wśród kilkuset wystawców, nie zabraknie materiałów i pełnej oferty polskiej fabryki ekologicznych materiałów samoprzylepnych i powlekanych – IKONOS z Opola.
Firmy w Polsce niegotowe na kryzys - kluczowe zarządzanie reputacją
Zdaniem prawie 95 proc. dyrektorów komunikacji w Polsce reputacja ma wpływ na wyniki finansowe i chroni markę w sytuacjach kryzysowych. Jednocześnie 44 proc. badanych przewiduje, że w ciągu trzech lat ich firmę może spotkać kryzys wizerunkowy – wynika z pierwszego w Polsce badania na temat zarządzania reputacją, które objęło dyrektorów komunikacji...
Rusza nowa intensywna kampania wspierająca kategorię czekolad marki Wawel
Marka Wawel ruszyła właśnie z nową kampanią podkreślającą wyjątkową jakość czekolad. Najnowszy spot, który można zobaczyć od 20 stycznia wspiera całą kategorię czekolad standardowych 100 g Wawel ze szczególnym wyróżnieniem czekolady Gorzkiej 70% cocoa. Kampania widoczna będzie w wiodących stacjach telewizyjnych oraz kinach. Zaplanowano także silną...
Canon: Spotkajmy się na Remadays
Na lutowych Targach Reklamy i Druku RemaDays zaprezentujemy najszybsze na rynku drukarki oraz urządzenie z atrakcyjną funkcją matowego lub błyszczącego wykończenia – zapowiada Canon Polska. W Strefie Canon nie zabraknie także interesujących pokazów i możliwości spotkania z ekspertami marki.
LMC z nową odsłoną kampanii promującej Pracę za Rogiem
Ruszyła kolejna edycja ogólnopolskiej kampanii promującej należącą do LMC aplikację mobilną Praca za Rogiem. To innowacyjne rozwiązanie rekrutacyjne służy do wyszukiwania ofert pracy oraz kandydatów z wykorzystaniem kryterium odległości oraz poziomu wynagrodzenia. Autorem zdjęć do spotu jest Mac ‘Dronksy’ Poschwald – jeden z najlepszych...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764