logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Pazura, Figura i Milowicz w kampanii Kino Polska

  PR 17.09.2020, przeczytano 362 razy
ilustracja

Kanał Kino Polska, który od lat promuje polskie kino i polskich aktorów, rozpoczyna kampanię swojej jesiennej ramówki pt. Co wolno w filmie, to nie w życiu, w ramach której zwraca uwagę na różnice między filmem a rzeczywistością i zachęca do posługiwania się językiem wolnym od stereotypów i nienawiści. Zaproszone do współpracy gwiazdy polskiego filmu – Katarzyna Figura, Cezary Pazura i Michał Milowicz – razem z Kino Polska podkreślają, że brak tolerancji, obraźliwe stereotypy i niegrzeczne sformułowania mogą być bardzo zabawne, ale tylko na ekranie.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/pazura%2C-figura-i-milowicz-w-kampanii-kino-polska,388477,artykul.html

Polskie komedie pełne są zapadających w pamięć cytatów, sformułowań dosadnych, często wulgarnych i obraźliwych, które czasem powtarzamy. Jednak polskie kino się zmienia, tak jak Polska się zmienia. Trudno nie zauważyć, że w ostatnich latach nabraliśmy większej świadomości tego, co i jak można powiedzieć, a czego na pewno mówić nie wypada.

Już jesienią na antenie Kino Polska będzie można obejrzeć znakomite polskie komedie, takie jak Kiler, Kiler-ów 2-óch, Poranek Kojota, Dzień Świra, Miś, Ajlawju czy Nic śmiesznego. Te ponadczasowe produkcje, które osiągnęły już status kultowych i do dziś wywołują salwy śmiechu kolejnych pokoleń, zawierają jednak w sobie sporą dawkę niepoprawności politycznej, a takie teksty, jak "To jest moja żona lafirynda", "Dupeczki, jazda, roznosić drinki", "No i co ty, w mordę p… bambusie" czy "Cycki se usmaż" mogą dziś wywołać konsternację u niejednego widza.

Dlatego w kampanii Co wolno w filmie, to nie w życiu Kino Polska zestawia głośne, najbardziej niepoprawne politycznie sceny i cytaty z wymienionych wyżej filmów z aktualnym komentarzem występujących w nich aktorów.

– Zdecydowałem się na współpracę z Kino Polska, ponieważ uważam, że kampania Co wolno w filmie, to nie w życiu jest mądra. Uświadamia poprzez rozrywkę, bawi i uczy jednocześnie, idealnie łącząc przyjemne z pożytecznym. Dla mnie, jako aktora, jest to bardzo ważne, bo zaczęliśmy traktować wszystko serio i często nie potrafimy podejść do filmu i jego bohaterów z odpowiednim dystansem, nawet jeśli jest to komedia. Jestem aktorem, więc bywam rasistą, seksistą i homofobem, ale tylko na ekranie, nigdy w życiu codziennym – mówi Cezary Pazura.

– Kino Polska się zmienia, tak jak Polska się zmienia. W kampanii Co wolno w filmie, to nie w życiu odmładzamy wizerunek marki i proponujemy zupełnie inne spojrzenie na najlepsze polskie komedie. Nadaliśmy tym filmom zupełnie nowy kontekst, osadziliśmy je w nowej rzeczywistości. W ten sposób chcemy nie tylko odkrywać te filmy na nowo, ale i zachęcić wszystkich do dyskusji na temat naszych postaw i języka, którym się posługujemy. Zarówno my, jak i wspaniali aktorzy, z którymi współpracujemy, stawiamy wyraźną granicę między filmową fikcją a rzeczywistością i zachęcamy wszystkich do pozbycia się uprzedzeń oraz szkodliwych stereotypów w codziennym życiu. Z takim przekazem chcielibyśmy dotrzeć do jak najszerszego grona fanów polskiego kina – mówi Patrycja Gałązka, General Brand Manager Kino Polska TV SA.

Kampania Co wolno w filmie, to nie w życiu rozpocznie się 18 września i obejmie przede wszystkim media internetowe (YouTube, Facebook, Instagram, portale ogólnotematyczne i filmowe, np. Filmweb), współpracę z popularnym aktorem Miśkiem Koterskim oraz influencerem Krzysztofem Gonciarzem i youtuberami Sfilmowani. Spoty reklamowe będą emitowane również na antenie Kino Polska. Za opracowanie strategii i koncepcji kreatywnej kampanii, a także za przygotowanie materiałów graficznych oraz postprodukcję spotów odpowiada agencja Digital Kingdom. Spoty wyprodukowało studio produkcyjne Papaya Films, a za planowanie i zakup mediów odpowiadają dom mediowy RL Media oraz dział marketingu Kino Polska TV SA.

Źródło: Kino Polska TV S.A.

www.kinopolska.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
,

Niefortunny dość dobór ambasadorów akcji.

avatar użytkownika
,

A konkretniej?  

,

Pomogę Ci.
https://www.google.pl
  

avatar użytkownika
,

Jeżeli nie masz nic do powiedzenia to racz nie zawracać ludziom głowy.  

,

Jeżeli nie umiesz korzystać z wyszukiwarki, to zatrudnij kogoś, kto umie.
Nie będziesz miał pretensji o swoją niewiedzę do obcych ludzi.
  

avatar użytkownika
,

Chcesz powiedzieć że Twój wpis jest motywowany jakimiś faktami mogącymi być przedmiotem "wiedzy", nie zaś subiektywnymi opiniami i emocjami?  

,

Niektórzy robią kino z życia a potem apelują, by nie robić życia z kina.
To może być kłopotliwe.
  

avatar użytkownika
,

Czyli emocje.  

,

Albo wyrachowanie.  

avatar użytkownika
,

Masz jakiś osobisty interes w publikowaniu takich mętnych insynuacji? To nie wyklucza wcale że Twoim motywem są emocje. Być może z wyrachowaniem krytykujesz innych aby poprawić własną samoocenę? To tylko przykład a nie diagnoza rzecz jasna.  

,

Albo, co jest bardziej prawdopodobne, uważam, że osoby, które ze swojego życia prywatnego zrobiły kino, mizernej jakości, są niefortunnie wybrane do akcji.  

avatar użytkownika
,

Nie masz obaw, że to tylko obraźliwe stereotypy, które są przedmiotem tej kampanii?  

,

Mam obawy, że dobór ambasadorów mógł być lepiej dokonany.  

avatar użytkownika
,

Może właśnie o to chodziło by były to postaci obarczone takimi stereotypowymi ocenami - i żeby można było w kampanii pokazać jak głupie i krzywdzące jest takie tabloidowe wartościowanie ludzi?  

,

Tabloidowo wartościują się ludzie, którzy serwują światu serial ze swojego życia - głośne rozwody, krzykliwe rozstania, kłamliwe opowieści o partnerach, trzecie kościelne śluby itp.

Z całej reszty można było wybrać lepiej.
  

avatar użytkownika
,

Ach to oni się wartościują, nie Ty ich wartościujesz? To znaczy że problem jest głębszy, bo nie tylko realizacja, ale same założenia kampanii są zupełnie nietrafione...  

Najnowsze w tym dziale

Platige Image prezentuje trailer drugiego sezonu gry Ubisoftu
Animacja jest drugą przygotowana przez Platige Image produkcją osadzoną w uniwersum gry studia Ubisoft. Dwuminutowy odcinek przedstawia wydarzenia mające miejsce w trakcie rozpoczęcia drugiego sezonu rozgrywek - opowiada o poważnej awarii, która doprowadza do wyłączenia całego wirtualnego świata.
Adform, Gazeta.pl, Grupa Żywiec, Yieldbird i Starcom z pierwszą skuteczną kampanią reklamową wykorzystującą 1st party cookies
Współpraca Adforma, Gazeta.pl, Grupy Żywiec, Yieldbirda i Starcomu, przeciera szlaki w tworzeniu rozwiązania kluczowego obecnie problemu w cyfrowym marketingu – zmian w przeglądarkach polegających na eliminacji ciasteczek 3rd party. Partnerzy przeprowadzili w październiku 2020 r. pierwszą w Polsce i jedną z pierwszych w Europie skuteczną kampanię wykorzystującą do...
Trotec przedstawia nowe oprogramowanie laserowe „Trotec Ruby”
Dzięki „Ruby” praca z laserem jest prostsza i szybsza. Nowe oprogramowanie laserowe jest uruchamiane w przeglądarce internetowej i umożliwia w pełni cyfrową pracę. Trotec Ruby zostało zapropogramowane całkowicie od podstaw i oparte jest na nowoczesnej, sieciowej architekturze.
Ziemniak - prawdziwy bohater smaku Lay’s
Chipsy Lay’s są tak pyszne i chrupiące, że ciężko im się oprzeć. Nie każdy jednak wie, że swój smak zawdzięczają… doskonałym polskim ziemniakom*. Dlatego powstała nowa kampania promująca markę pod hasłem „Ziemniak. Prawdziwy bohater smaku Lay's”.
Akcja edukacyjna Kompanii Piwowarskiej „Nie wypadaj z obiegu”
„Nie wypadaj z obiegu” to edukacyjna akcja Kompanii Piwowarskiej – największej firmy branży piwnej w Polsce. Firma przekonuje, że oddawanie butelek jest modne. Dlatego do współpracy zaprosiła magazyn GLAMOUR, modelkę Zuzę Kołodziejczyk i cenioną projektantkę – Magdę Hasiak. Efektem tej współpracy jest modna nerka, w której można nosić...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764