logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Kino Polska TV SA przejmuje Stopklatkę TV od Agory

  PR 14.06.2018, przeczytano 199 razy

Spółka Kino Polska TV SA, właściciel m.in. kanałów telewizyjnych Kino Polska i Zoom TV, kupiła od Agory SA za 32,2 mln zł 41% akcji spółki Stopklatka SA, nadawcy kanału naziemnego Stopklatka TV – największego kanału filmowego w Polsce. Tym samym spółka Kino Polska TV SA, posiadając 82,6% akcji, stała się większościowym właścicielem Stopklatki TV i znacząco wzmocniła swoją pozycję wśród największych grup medialnych w kraju.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kino-polska-tv-sa-przejmuje-stopklatke-tv-od-agory,36879,artykul.html

Transakcja jest następstwem podpisanego w marcu br. listu intencyjnego dotyczącego potencjalnego kupna przez Kino Polska TV SA całości posiadanych przez Agorę akcji Stopklatki. Dzięki transakcji łączny udział kanałów Grupy Kino Polska w widowni z grupy komercyjnej wynosi już 1,91% (SHR%, All 16-49).

– To dla nas kolejny, bardzo ważny krok, w realizacji strategii Grupy Kino Polska, którą jest stworzenie jednej z pięciu największych grup medialnych w kraju. Przejęcie Stopklatki znacząco podniesie wartość skonsolidowanych przychodów Grupy Kino Polska i przyniesie nam szereg korzyści zarówno w zakresie synergii kosztów, jak i wielu innych obszarów działalności, na przykład przy negocjacjach cen zakupu licencji filmowych – komentuje Bogusław Kisielewski, Prezes Zarządu Kino Polska TV SA.

Kino Polska TV SA jest udziałowcem Stopklatki od początku nadawania kanału, czyli od marca 2014 roku. W niedługim czasie kanał osiągnął spektakularny sukces stając się największym kanałem filmowym w  Polsce. W sierpniu 2014 roku, po zaledwie 6 miesiącach od początku nadawania, Stopklatka TV osiągnęła 1% udziału w widowni z grupy komercyjnej. Od ponad 10 lat żadnemu innemu kanałowi nie udało się uzyskać podobnego wyniku w tak krótkim czasie. W I kwartale 2018 roku udział Stopklatki TV w widowni z grupy komercyjnej wyniósł 0,9% (SHR%, All 16-49). Stale rosną przychody kanału z reklam – w I kwartale 2018 roku były one o 2,7% wyższe niż w analogicznym okresie 2017.

– Stopklatka TV idealnie pasuje do naszego portfolio, w którym przeważają kanały o tematyce filmowej. Dzięki telewizyjnym kompetencjom spółki Kino Polska kanał ten szybko wyrósł na lidera kanałów filmowych. Naszym nadrzędnym celem jest osiągnięcie znacznego przyrostu widzów i przychodów reklamowych z segmentu kanałów naziemnych. Jako grupa, w perspektywie co najmniej roku, chcielibyśmy osiągnąć przynajmniej 3-procentowy udział grupy w oglądalności widowni komercyjnej w Polsce. Będziemy też rozwijać się na rynkach reklamowych w innych krajach, jak np. Czechy i Słowacja, gdzie już jesteśmy z podobną ofertą. Przy okazji dziękuję Agorze za kilka lat owocnej współpracy – dodaje Bogusław Kisielewski.

Stopklatka TV ma zasięg ogólnopolski i jest dostępna w ramach Naziemnej Telewizji Cyfrowej (MUX-1) oraz w ofertach największych operatorów kablowych i cyfrowych platform satelitarnych. Kanał ma 11,4 mln aktywnych abonentów.

Kino Polska TV SA konsekwentnie buduje swoją pozycję na rynku kanałów telewizji naziemnej. Warto przypomnieć, że w styczniu br. spółka stała się jedynym właścicielem kanału naziemnego Zoom TV, kupując od Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej 236 udziałów spółki Cable Television Networks & Partners sp. z o.o., nadawcy tego kanału.

Źródło: Kino Polska TV SA

www.kinopolska.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wirtualna Polska najczęściej cytowanym medium w grudniu 2018
W rankingu najczęściej cytowanych mediów w grudniu pierwsze miejsce zajął portal Wirtualna Polska  – podaje IMM w najnowszym raporcie „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce”. Na kolejnych miejscach nalazły się radio RMF FM oraz portal Onet.pl. Wirtualna Polska pierwszą pozycję  zawdzięcza m.in. szerokiemu oddźwiękowi w mediach wywiadu z...
Youtube Ads Leaderboard 2018
YouTube publikuje listy reklam, które w ubiegłym roku były najchętniej oglądane przez użytkowników z Europy i całego świata. Filmy z globalnego rankingu wyświetlano łącznie przez 300 milionów minut i otrzymały milion łapek w górę. Z kolei zwycięskie wideo Amazona polubiło aż 232 tysiące osób. Kilka reklam ze światowej listy znalazło...
Ringier Axel Springer Polska wprowadziła na rynek cyfrową platformę wydawniczą. Ring Publishing oferuje rozwiązania zarówno dla redakcji jak i biznesu.
Grupa Polsat, największa polska grupa medialno-telekomunikacyjna zbudowana od podstaw i na bazie polskiego kapitału przez Zygmunta Solorza, niekwestionowany lider polskiej gospodarki, rozwija struktury nadzorcze i zarządcze. Zygmunt Solorz wraz z synami będzie sprawował nadzór właścicielski nad Grupą z poziomu rad nadzorczych.
Sieć kin Helios zmieniła strukturę dotychczasowego zespołu marketingu i reklamy, dzieląc go na cztery działy: marketingu, promocji i PR, projektów specjalnych, a także sprzedaży korporacyjnej. Pracę zespołu nadzoruje Magdalena Gorzelniak, łącząca od czerwca br. funkcję wiceprezesa zarządu i dyrektora sprzedaży sieci kin Helios.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia
© 1997-2019 ICOS
Wszystkie prawa zastrzeżone