logo
WIADOMOŚCI

Kino Polska TV SA przejmuje Stopklatkę TV od Agory

  PR 14.06.2018, przeczytano 177 razy

Spółka Kino Polska TV SA, właściciel m.in. kanałów telewizyjnych Kino Polska i Zoom TV, kupiła od Agory SA za 32,2 mln zł 41% akcji spółki Stopklatka SA, nadawcy kanału naziemnego Stopklatka TV – największego kanału filmowego w Polsce. Tym samym spółka Kino Polska TV SA, posiadając 82,6% akcji, stała się większościowym właścicielem Stopklatki TV i znacząco wzmocniła swoją pozycję wśród największych grup medialnych w kraju.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kino-polska-tv-sa-przejmuje-stopklatke-tv-od-agory,36879,artykul.html

Transakcja jest następstwem podpisanego w marcu br. listu intencyjnego dotyczącego potencjalnego kupna przez Kino Polska TV SA całości posiadanych przez Agorę akcji Stopklatki. Dzięki transakcji łączny udział kanałów Grupy Kino Polska w widowni z grupy komercyjnej wynosi już 1,91% (SHR%, All 16-49).

– To dla nas kolejny, bardzo ważny krok, w realizacji strategii Grupy Kino Polska, którą jest stworzenie jednej z pięciu największych grup medialnych w kraju. Przejęcie Stopklatki znacząco podniesie wartość skonsolidowanych przychodów Grupy Kino Polska i przyniesie nam szereg korzyści zarówno w zakresie synergii kosztów, jak i wielu innych obszarów działalności, na przykład przy negocjacjach cen zakupu licencji filmowych – komentuje Bogusław Kisielewski, Prezes Zarządu Kino Polska TV SA.

Kino Polska TV SA jest udziałowcem Stopklatki od początku nadawania kanału, czyli od marca 2014 roku. W niedługim czasie kanał osiągnął spektakularny sukces stając się największym kanałem filmowym w  Polsce. W sierpniu 2014 roku, po zaledwie 6 miesiącach od początku nadawania, Stopklatka TV osiągnęła 1% udziału w widowni z grupy komercyjnej. Od ponad 10 lat żadnemu innemu kanałowi nie udało się uzyskać podobnego wyniku w tak krótkim czasie. W I kwartale 2018 roku udział Stopklatki TV w widowni z grupy komercyjnej wyniósł 0,9% (SHR%, All 16-49). Stale rosną przychody kanału z reklam – w I kwartale 2018 roku były one o 2,7% wyższe niż w analogicznym okresie 2017.

– Stopklatka TV idealnie pasuje do naszego portfolio, w którym przeważają kanały o tematyce filmowej. Dzięki telewizyjnym kompetencjom spółki Kino Polska kanał ten szybko wyrósł na lidera kanałów filmowych. Naszym nadrzędnym celem jest osiągnięcie znacznego przyrostu widzów i przychodów reklamowych z segmentu kanałów naziemnych. Jako grupa, w perspektywie co najmniej roku, chcielibyśmy osiągnąć przynajmniej 3-procentowy udział grupy w oglądalności widowni komercyjnej w Polsce. Będziemy też rozwijać się na rynkach reklamowych w innych krajach, jak np. Czechy i Słowacja, gdzie już jesteśmy z podobną ofertą. Przy okazji dziękuję Agorze za kilka lat owocnej współpracy – dodaje Bogusław Kisielewski.

Stopklatka TV ma zasięg ogólnopolski i jest dostępna w ramach Naziemnej Telewizji Cyfrowej (MUX-1) oraz w ofertach największych operatorów kablowych i cyfrowych platform satelitarnych. Kanał ma 11,4 mln aktywnych abonentów.

Kino Polska TV SA konsekwentnie buduje swoją pozycję na rynku kanałów telewizji naziemnej. Warto przypomnieć, że w styczniu br. spółka stała się jedynym właścicielem kanału naziemnego Zoom TV, kupując od Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej 236 udziałów spółki Cable Television Networks & Partners sp. z o.o., nadawcy tego kanału.

Źródło: Kino Polska TV SA

www.kinopolska.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale:

Badanie: Polacy kochają smartfony
Prawie połowa Polaków (48 proc.) według badań Kantar TNS korzysta ze smartfonów ponad 2 godziny dziennie. Chcemy mieć takie urządzenia zawsze pod ręką. Aż 95 proc. właścicieli smartfonów nie rozstaje się z nim, wychodząc z domu. Czy jesteśmy społeczeństwem uzależnionym od telefonu komórkowego?
T1 powiększa zespół i przedstawia nową ofertę produktową
T1, dział reklamy cyfrowej Turner International, powiększa zespół i wprowadza nowy pakiet produktów dostępnych na całym świecie. Fiona McKinnon awansowała na stanowisko General Managera. Wspierać ją będzie Krane Jeffery, Senior Commercial Director, odpowiedzialny za działania sprzedażowe i współpracę z markami.
Nowe kanały telewizyjne w ofercie Netii
W Telewizji Osobistej Netii dostępne są aż cztery nowe kanały, w tym Polsat Rodzina, który właśnie rozpoczął nadawanie. Ponadto do oferty weszły: Polsat Games, TV Okazje, wPolsce.pl. Łącznie w ofercie Netii jest 214 kanałów, w tym 119 w HD.
Spółki Knowledgehub na Web Summit 2018
Web Summit to największe i najważniejsze wydarzenie technologiczne na świecie. Uczestnikami imprezy są zarówno przedstawiciele gigantów, m.in. Microsoft czy Amazon, jak i właściciele startupów oraz małych firm, które stawiają pierwsze kroki na rynku. Z każdym rokiem Web Summit skupia licznych wystawców i ekspertów z różnych...
Wyniki badania Gemius/PBI za wrzesień 2018
Poniżej prezentujemy Państwu najnowsze wyniki badania Gemius/PBI. Tabele prezentują zarówno rankingi wydawców internetowych, zestawienie najpopularniejszych domen oraz aplikacji mobilnych.
 
Signs.pl - Portal polskiej reklamy wizualnej
© 1997-2018 ICOS
. Wszystkie prawa zastrzeżone