Kino Polska zaprasza na Długi weekend na legalu. W dniach 11-13 czerwca br. stacja zaprezentuje widzom takie hity polskiej kinematografii, jak Ogniem i mieczem, Pitbull i Uwikłanie, a połowę przychodów z reklam wyemitowanych przy tych filmach przekaże Fundacji Legalna Kultura.
Wspierając Fundację Legalna Kultura, która promuje korzystanie z legalnych źródeł kultury i reprezentuje interesy twórców w tym zakresie, Kino Polska chce zwrócić uwagę na bardzo trudną sytuację polskiej kinematografii, która dotkliwie odczuwa obecny, wywołany pandemią koronawirusa kryzys. Pomagając Fundacji Legalna Kultura – kojarzonej m.in. ze spotami kinowymi, w których znani polscy aktorzy dziękują publiczności za oglądanie polskich filmów z legalnych źródeł – Kino Polska przypomina, że oglądając dzieła polskiej kinematografii w telewizji również korzystamy z kultury zgodnie z wolą twórców.
– Dla Kino Polska – stacji, która od lat promuje polskie kino – ważne jest oglądanie filmów z legalnych źródeł. Teraz, gdy ludzie więcej czasu spędzają w domach, a kina pozostają zamknięte, jest to szczególnie istotne. Wspieranie polskiej kinematografii od lat jest naszą misją, dlatego zdecydowaliśmy się wesprzeć Legalną Kulturę i jej idee – mówi Paweł Zająkała, dyrektor programowy Kino Polska.
– Zasłużony dla promocji polskiej kinematografii kanał Kino Polska to dla Legalnej Kultury idealny partner do realizacji podobnych działań. Łączy nas nie tylko miłość do polskiego kina, ale i wspólne idee. Jestem przekonana, że razem osiągniemy więcej w tym trudnym dla polskiego filmu czasie. Kultura to wspólnota, w której twórcy i odbiorcy nie istnieją bez siebie nawzajem – te proste na pozór słowa niezwykle wiele znaczą! – mówi Danuta Stenka, jedna z najlepszych polskich aktorek i przewodnicząca Rady Fundacji Legalna Kultura.
Źródło: Kino Polska TV S.A.