logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Klasy o profilu „call center”?

  PR 04.05.2016, przeczytano 544 razy

Czy zawodu telemarketera będzie można nauczyć się w szkole? Polskie Stowarzyszenie Marketingu SMB wystąpiło z propozycją utworzenia klas o profilu „call center” w szkołach zawodowych. Pomysł popierają firmy z branży. Wszystko jest możliwe. Ostateczna decyzja leży po stronie Ministerstwa Edukacji.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/klasy-o-profilu-_call-center_,28418,artykul.html

W tej chwili zawód telemarketera nie jest zbyt dobrze postrzegany. Nie wszystkie firmy radzą sobie z zatrudnianiem wykwalifikowanego personelu i stąd opinia o niskiej jakości usług. „Obecnie pracownicy call center są odbierani jako osoby nachalne, źle reagujące, takie, którym brakuje profesjonalizmu i kompetencji. Tych ludzi jak najbardziej jest czego uczyć” – mówi serwisowi infoWire.pl Iwona Bogdanov, dyrektor zarządzający w firmie Idea Call Center.

Pracownik call center to trudny zawód. Przydaje się w nim wiele kompetencji, takich jak np. komunikatywność i umiejętność pracy w stresie. „W kształceniu telemarketerów trzeba położyć nacisk na naukę języków, emisji głosu i umiejętności przywódczych” – zaznacza ekspertka. Zgodnie z przygotowywaną podstawą programową dla klas o profilu „call center” uczniom byłaby przekazywana również wiedza z zakresu praw konsumenta, ochrony danych osobowych oraz znajomości systemów informatycznych typowych dla branży. Absolwenci klas uzyskiwaliby tytuł „technika pracownika centrum elektronicznej obsługi klienta”.

Odpowiednio przygotowany telemarketer, który ma wyniki, zarabia powyżej średniej krajowej i może liczyć na dodatkowe benefity. Dużo firm współfinansuje studia. „Jeżeli podniesie się prestiż zawodu telemarketera, wpłynie to pozytywnie na postrzeganie całej branży, a tym samym na np. warunki pracy czy rotację pracowników. Warto jednak zauważyć, że już teraz wiele osób, wbrew obiegowej opinii, zostaje w call center na dłużej. Awansują oni na stanowiska liderów, menadżerów, kierowników czy dyrektorów” – stwierdza rozmówczyni.

Źródło: Idea Call Center, InfoWire.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Bolton Polska wybiera agencję Streetcom
BOLTON Polska rozwija współpracę z agencją Streetcom od 2 lat i teraz ponownie wybrała ją do realizacji kampanii Influencer marketingowych dla swoich brandów. Streetcom odpowiada za działania przede wszystkim dla marek Rio Mare i Meglio.
Agencja mediowa Initiative (IPG Mediabrands) po raz trzeci z rzędu wygrała przetarg na kompleksową obsługę mediową FoodCare. Oznacza to kontynuację współpracy rozpoczętej w maju 2022 roku.
PR Hub oraz Instytut Psychologii Polskiej Akademii Nauk nawiązały współpracę pod kątem obsługi PR naukowego projektu badawczego podejmującego tematykę kulturowo wrażliwych miar rozwoju społecznego i dobrostanu społecznego. Projekt realizowany jest w ramach grantu Narodowego Centrum Nauki w programie GRIEG.
More Bananas i Semcore partnerami biznesowymi
Agencje More Bananas i firma Semcore zostały partnerami biznesowymi. Mają wspólnie prowadzić i realizować działania marketingowe dla polskich i zagranicznych marek.
Julia Żugaj i konkurs na parówkowe śniadanie w kampanii Tarczyński
Marka Tarczyński wystartowała z nową akcją konkursową, w której zachęca do podzielenia się swoimi kreatywnymi przepisami na śniadanie z wykorzystaniem parówek z linii Tarczyński Naturalnie. To nie tylko okazja do dobrej zabawy w kuchni, ale również szansa na wygranie niepowtarzalnych nagród. Autor przepisu, który podbije serce Julii Żugaj,...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764