logo
FORUM
Polska reklama i poligrafiaFORUM

Klejenie foli na pvc

| 27.07.2021 17:07

Czesc, czy ktos z was drukuje na foli i nastepnie przylepia ja na pvc i wycina ksztalt po obrsie? Czy takie rozwiazanie ktos z was stosuje? Jezeli tak, czy robil ktos z was tak oklejajac pvc z 2 stron? A moze kleicie folie dopiero po wyceciu ksztaltu, bo mi ciezo sie wstrzelic w kontur.

brak ikonki
+ +

Gliwice
wiadomości: 85
w Signs.pl od 28.05.2020
IP: 89.25.180.XXX

| 27.07.2021 18:07

Kleisz cały arkusz na formatce najpierw z jednej a potem z drugiej strony i na końcu na frezarkę. Grunt aby avers i revers się zgadzały w tym celu zastosuj jakieś sensowne spady.

avatar użytkownika
+ + +

wiadomości: 137
w Signs.pl od 20.08.2008
IP: 77.65.100.XXX

| 28.07.2021 14:07

Nadmienię tylko że z moich doświadczeń wynika że jeśli nie masz dobrej frezarki, patrz: równy stół, dobry podsys i bardzo ostre frezy, to nawet nie próbój frezowania pcv oklejonego dwustronne folią, nawet jeśli opanujesz jedną stronę to na drugiej wyszarpie ci folię i tyle z tego będzie. Może koledzy mają jakieś super sprawdzone patenty na byle jakie maszyny ale w mojej (a byle jaką posiadam) nie da się tego dobrze zrobić.

Kwestia "trafienia" w obrys zależy tak samo od poprawnego ustawienia materiału na maszynie jak i od samego wyklejenia, pamiętaj że przy wyklejaniu wydruk zawsze się ciut rozciągnie i NIE ma opcji żeby było inaczej, dopóki robisz to umiejętnie to te różnice nie są duże i nic się nie dzieje, problem zaczyna się pojawiać jak nie potrafisz tego dobrze zrobić, wtedy choć byś bardzo się starał to z frezarki wyjdzie kupa.

avatar użytkownika
+ + + + +

Warszawa
wiadomości: 459
w Signs.pl od 14.01.2016
IP: 83.28.217.XXX

| 28.07.2021 16:07

A jak sie odniesiesz do klejenia foli na wyfrezowane pcv? Probowalem i srednio mi to wychodzilo

brak ikonki
+ +

Gliwice
wiadomości: 85
w Signs.pl od 28.05.2020
IP: 94.254.176.XXX

| 28.07.2021 22:07

Da się bez problemu, tylko zajmuje czas
Ułatwia sprawę podświetlany stół i sprawna ręka przy docinaniu (łatwo wjechać skalpelem/nożem w pcv)

Do frezowania płyty z folią koniecznie nowy frez, inaczej 3x dłużej trwa szlifowanie krawędzi niż cała pozostała praca przy takich tabliczkach. Przerobiłem z dibondem.

avatar użytkownika
+ + + +

Opole
wiadomości: 391
w Signs.pl od 27.01.2013
IP: 31.42.12.XXX

| 30.07.2021 09:07

pcv oczywiście oklejasz na sucho, potem dobrze dogrzewasz mocno krawędzie, chwile odczekujesz, ostry frez jednopiórowy i rzniesz.

avatar użytkownika
+ + + +

Kraków
wiadomości: 164
w Signs.pl od 21.03.2008
IP: 213.238.119.XXX

| 06.08.2021 12:08

PogromcaLatexu, 2021-07-28 16:09
A jak sie odniesiesz do klejenia foli na wyfrezowane pcv? Probowalem i srednio mi to wychodzilo


Ciężko mi powiedzieć co masz na myśli, kleiłem i kleję cały czas w ten "chałupniczy" sposób, nie wiem co rozumiesz przez "średnio mi to wychodzi", jeśli dobrze ustawisz wydruk względem wyfrezowanego materiału to klejenie nie różni się niczym od klejenia na prostokątny kawałek "pecefki". Schody zaczynają się przy obrabianiu bo jak kolega napisał często zdarza się że można wjechać nożem w materiał zamiast ściąć nadmiar folii, trzeba przy tym bardzo uważać, ja do tego wykorzystuję ostrza z 30 stopni i jadę samym czubkiem, tak mi najłatwiej, inna inszość to czas którego sporo się na to traci ale jak już wspomniałem przy gooownianym sprzęcie tego nie przeskoczysz (próbowałem). Więc jeśli masz tego dużo to albo nowy sprzęt albo dużo treningu.

avatar użytkownika
+ + + + +

Warszawa
wiadomości: 459
w Signs.pl od 14.01.2016
IP: 83.28.217.XXX
REKLAMA:

REKLAMA
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764