logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

PORADA: Klejenie folii „One way vision” na pojazdach

   09.12.2005, przeczytano 23416 razy

Mam problem z przyklejaniem folii ,,One way vision" na samochodach. Ostatnio kleiłam ową folię na tylnej szybie auta i użyłam do tego spryskiwacza z wodą i odrobiną płynu (szamponu bambino) i podgrzewałam folię suszarką. Przykleiło się idealnie. Niestety na drugi dzień klientowi wszystko odeszło od szyby. Czy folię taką można kleić jak zwykłą folię na wodę z płynem, czy tylko ,,na sucho”?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/klejenie-folii-one-way-vision-na-pojazdach,3323,artykul.html

ODPOWIEDŹ:
Absolutnie nie tędy droga. Popełniła Pani kilka błędów. Po pierwsze folie tego typu, niezależnie od producenta, mają bardzo słaby klej w porównaniu ze zwykłymi foliami. Po drugie - nie wolno ich naklejać na mokro. Nie dość, że klej jest słabszy, to jeszcze brakuje połowy powierzchni samoprzylepnej bo przecież zostały wycięte dziurki.
Folia naklejona w opisany sposób nie miała prawa się utrzymać.

Prawidłowo powinno wyglądać to tak:
- folię należy pokryć papierem lub folią transportową o słabym kleju
- nakładać ją w całości jako jeden bryt, koniecznie na sucho
- naciągać folię w miejscach krzywizn wyłącznie na gorąco, po usunięciu warstwy transportowej.

Prosze zapytać w drukarni o pochodzenie użytego materiału. Folie produkcji chińskiej lub koreańskiej mają słabszy klej od ich odpowiedników 3M i AVERY. Nie należy ich stosować na samochodach. Niestety jest to powszechną praktyką, trzeba jednak pamiętać, że w takim wypadku wykonawca bierze ryzyko na siebie.

Życzę powodzenie.

P.S. Proszę unikać klejenia folii „na mokro” na pojazdach


avatar użytkownika
+ + + + + +

Tekst opublikował użytkownik: Krzysztof Wolski



Krzysztof Wolski o sobie:

Kompetencje:
- rodzaje i właściwości folii samoprzylepnych
- techniki nanoszenia folii
- wycinanie grafiki ploterem
- reklamy z folii na pojazdach

Więcej informacji o użytkowniku

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

Niestety muszę stwierdzić że w odpowiedzi zawarty jest błąd. Miałem okazję zapoznać się z różnymi foliami owv (3M, Avery, MacTac, Oracal i wieloma chińskimi) i muszę powiedzieć iż te chińskie mają znacznie mocniejszy klej od tych firmowych.

avatar użytkownika
,

Panie Krzysztofie! Ma Pan rację, proszę jednak pozwolić na komentarz praktyka:
dlaczego kleimy "na mokro"? -czy nie dla tego by nie mieć bąbli? Ale, ale, czy ktoś widział bąble pod oneway-em? Po co ułatwienie które w niczym nie pomaga?
Z innej strony: czy można na mokro wykleić głębokie przetłoczenie? Też się nie uda...
A może szybciej wykleimy samochód, na odbiorze którego zależy niecierpliwemu Klientowi (zawsze z dużej litery bo dzięki nim żyjemy)...... a ten, w drodze do domu nacisnie gaz i przy 140km/h zgubi efekty naszej mozolnej pracy :).

Podsumowując:"samochody bez wody"

Pozdrawiam, ms

Najnowsze w tym dziale

Bezpieczeństwo: Jak rozpoznać oszustwa na LinkedIn
Próby oszustw już dawno dotarły do LinkedIn. Mimo to wielu użytkowników nie kojarzy tej sieci biznesowej z cyberprzestępczością. Wyjaśniamy, dlaczego może to być niebezpieczne dla bezpieczeństwa IT firm.
Jak zwiększyć dostarczalności e-maili?
Czy zdarzyło Ci się kiedyś wysłać kampanię mailową, która trafiła wprost do folderu spam odbiorcy? Jeśli tak, to na pewno zdajesz sobie sprawę z tego, jak ważne jest, aby wiadomości dotarły do adresata. Dzisiaj przyjrzymy się temu zagadnieniu bliżej
Czy karty podarunkowe przynoszą korzyści jedynie w relacjach B2C? Okazuje się, że nie! Ich zakres wykracza poza prostą relację między firmą a klientem. Karty podarunkowe stanowią skuteczne narzędzie do nawiązywania relacji, które może przynosić korzyści także w innych obszarach biznesowych.
Kilka słów o błędach w SEO
W dzisiejszym świecie internetowym optymalizacja dla wyszukiwarek jest kluczowym elementem strategii marketingowych. Na co więc należy zwrócić szczególną uwagę, gdy zamierzamy poprawić widoczność w wynikach wyszukiwania? Przedstawiamy kilka kluczowych porad.
Employer branding w branży budowlanej: propozycje działań
W branży budowlanej opinia o firmie ma kluczowe znaczenie dla przyciągnięcia i utrzymania wartościowych pracowników. Dobre relacje z obecnymi i byłymi pracownikami oraz pozytywny wizerunek marki pracodawcy są niezbędne do budowania silnego employer branding. Jakie działania warto wziąć pod uwagę?
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764