logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

PORADA: Klejenie folii wokół nitów

   05.11.2001, przeczytano 4400 razy

Jak poradzić sobie z naklejaniem folii na powierzchniach z dużą ilością nitów? Problemem jest pęcherz powietrza powstający wokół nita. Dużym problemem jest tez zachowanie pierwotnego kształtu grafiki po jej naklejeniu na powierzchni nitowanej ponieważ folia naciąga się w czasie naklejania.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/klejenie-folii-wokol-nitow,599,artykul.html

ODPOWIEDŹ:
Dyskusję na ten temat powinien Pan znaleźć w publikacjach sprzed roku. Wtedy problem dotyczył ciężarówek oklejanych przez naszego kolegę po fachu w Stanach. Jest kilka niezmiennych zasad:

  • Po pierwsze: folia powinna być wylewana albo co najmniej wysokiej jakości walcowana.
  • Po drugie: wydruk należy naklejać na mokro, pasując poszczególne bryty. W pierwszej kolejności należy usunąć wodę spod tych łączeń a dopiero potem sukcesywnie z pozostałej powierzchni.
  • Po trzecie: do nitów najlepiej stosować średnio twardy pędzel. Po osuszeniu i podgrzaniu folii wokół nita, należy obrotowym ruchem ułożyć folię.

Uwaga, układać folię delikatnie bo folia może się pomarszczyć, również wydruk może się ścierać. No i oczywiście folię należy wcześniej naciąć lub przedziurawić.

Powodzenia


avatar użytkownika
+ + + + + +

Tekst opublikował użytkownik: Krzysztof Wolski



Krzysztof Wolski o sobie:

Kompetencje:
- rodzaje i właściwości folii samoprzylepnych
- techniki nanoszenia folii
- wycinanie grafiki ploterem
- reklamy z folii na pojazdach

Więcej informacji o użytkowniku

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
brak ikonki
,

Firma 3M nie poleca stosowania metody klejenia na mokro do grafik na pojazdach, a zwłaszcza naklejanych na powierzchniach nitowanych. Nie ma możliwosci dokladnego osuszenia podłoża, zwłaszcza wody, która dostała się pod nit. Powoduje to również stratę czasu na osuszanie, a czasu na oklejanie zawsze jest za mało. Woda wydostająca się spod nitu jest najszybszą drogą do reklamacji.
KLEIMY NA SUCHO.
3M ma w swojej ofercie specjalną szczotkę do oklejania nitów. Jej użycie jest bardzo proste -
raklą dociskamy folie dookoła nitu, następnie nakłuwamy w ilku miejscach pęcherz powietrza powstały dookoła nitu, po czym nagrzewamy folię i silnie dociskamy ją szczotką mimosrodowym ruchem obrotowym.

,

W dalszym ciagu naklejaam na mokro, a pozniej pod nitem robie male naciecie i wracam do tego albo po paru godzinach /latem na sloncu/ albo na drugi dzien nie z pedzlem tylko plastikowym raklem 100% sucess !!  

Najnowsze w tym dziale

Zatrudnienie freelancera na „czarno” — jakie niesie zagrożenia?
W dynamicznie rozwijającym się świecie usług kreatywnych, takich jak copywriting, marketing, tworzenie wideo czy SEO, coraz więcej firm i przedsiębiorców decyduje się na współpracę z freelancerami. Choć taka forma zatrudnienia oferuje szereg korzyści, niektórzy dają się skusić na omijanie obowiązujących przepisów, oferując współpracę na...
Aż 87% firm potwierdza, że włączenie kart podarunkowych do sprzedaży miało wyraźnie pozytywny wpływ na ich wyniki finansowe. Tak wynika z badania przeprowadzonego przez Sparta Loyalty. Mimo tak obiecujących efektów nadal wiele firm nie wie, jak skutecznie wprowadzić to narzędzie do swojej oferty. Cały proces wdrożenia programu kart podarunkowych można zamknąć w czterech...
Powyborcze sprzątanie i recykling materiałów reklamowych
Zarówno 2023 rok, jak i 2024 obfitują w wybory. Za nami wybory do Sejmu i Senatu, a przed nami te samorządowe. W maju natomiast do Parlamentu Europejskiego. Podczas kampanii generowane są tysiące, a może nawet miliony materiałów wyborczych, które z czasem trafiają na śmietnik. Jak je zagospodarować w inny sposób? Są na to metody.
Przegląd narzędzi i metryk w ocenie wyników kampanii marketingowych
W dzisiejszym dynamicznym środowisku marketingowym profesjonaliści branżowi muszą operować na wyjątkowo wysokim poziomie, wykorzystując zaawansowane narzędzia i metryki do skutecznej oceny wyników kampanii marketingowych. W poniższym artykule eksperckim wspólnie z założycielem agencji Sky Agency Igorem Walęckim przyjrzymy się bardziej szczegółowo narzędziom...
AI, CSR, storytelling, nieszablonowe działania...? Kampanie digitalowe 2024
Sztuczna inteligencja? Tak, ale nie tylko! CSR, nieszablonowe działania w social mediach, storytelling, focus na doświadczenie konsumenta - trendy w digital marketingu to mix nowych narzędzi technologicznych, które mocno namieszały na rynku cyfrowym, oraz uważności na człowieka i jego problemy. Kampanie digitalowe nagrodzone w IAB MIXX Awards 2023 pokazują, jak bardzo dziś...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764