logo
FORUM
Polska reklama i poligrafiaFORUM

Klejenie plabondu ze styrodurem

Strona 1/2  1 2

| 14.08.2018 16:08

Witam. Mam następujący problem: Od dawna stosuję do łączenia styroduru z płytami ozdobnymi kleju Mamut. Zawsze spoina była mocna i żadnych reklamacji. Ostatnie dwie duże prace zakończyły się odrywaniem całości i ponownym klejeniem. W ostatniej dla pewności styrodur pokryłem specjalnym siuwaksem do wykańczania elementów sztukaterii na bazie żywic (nie pamietam nazwy) bo odniosłem wrażenie, że styrodur jest jakiś inny - ma bardziej śliską powierzchnię. Na tak przygotowane podłoże przykleiłem litery z plabondu. Tym razem zamiast użyć Mamuta (zacząłem tracić zaufanie) użyłem podobnego kleju: fixalla albo pattexa, nie pamietam. I znowu kilka liter po kilku tygodniach trzeba było poprawić. Dodam, że obie ekspozycje są w bardzo nasłonecznionych miejscach. Czy jest jakiś sprawdzony patent, żeby nie wywarzać dawno otwartych drzwi?

avatar użytkownika
+ + + +

Nysa
wiadomości: 256
w Signs.pl od 16.11.2004
IP: 83.4.252.XXX

| 14.08.2018 18:08

Ale co się dzieje? Odpadają lica?
Licujesz styrodur przed klejeniem lica?

avatar użytkownika
+ + + +

Opole
wiadomości: 258
w Signs.pl od 27.01.2013
IP: 94.254.151.XXX

| 14.08.2018 20:08

reklamadiabolo, 2018-08-14 16:53
Witam. Mam następujący problem: Od dawna stosuję do łączenia styroduru z płytami ozdobnymi kleju Mamut. Zawsze spoina była mocna i żadnych reklamacji. Ostatnie dwie duże prace zakończyły się odrywaniem całości i ponownym klejeniem. W ostatniej dla pewności styrodur pokryłem specjalnym siuwaksem do wykańczania elementów sztukaterii na bazie żywic (nie pamietam nazwy) bo odniosłem wrażenie, że styrodur jest jakiś inny - ma bardziej śliską powierzchnię. Na tak przygotowane podłoże przykleiłem litery z plabondu. Tym razem zamiast użyć Mamuta (zacząłem tracić zaufanie) użyłem podobnego kleju: fixalla albo pattexa, nie pamietam. I znowu kilka liter po kilku tygodniach trzeba było poprawić. Dodam, że obie ekspozycje są w bardzo nasłonecznionych miejscach. Czy jest jakiś sprawdzony patent, żeby nie wywarzać dawno otwartych drzwi?


Myślałem o temperaturze, ale ma zakres -40 do +90.
Data ważności?
Styrodur miałeś licowany?

avatar użytkownika
+ + + + + + +

Toruń
Kujawsko-pomorskie
wiadomości: 948
w Signs.pl od 12.06.2013
IP: 188.146.102.XXX

| 15.08.2018 20:08

My przy większych elementach matowimy lico i styrodur przed klejeniem i jedziemy fixall turbo, pare lat bez reklamacji, dawniej bywały ale na innym kleju

brak ikonki
+ + +

Kraków
wiadomości: 89
w Signs.pl od 17.02.2011
IP: 94.254.130.XXX

| 18.08.2018 16:08

reklamadiabolo, 2018-08-14 16:53
Witam. Mam następujący problem: Od dawna stosuję do łączenia styroduru z płytami ozdobnymi kleju Mamut. Zawsze spoina była mocna i żadnych reklamacji. Ostatnie dwie duże prace zakończyły się odrywaniem całości i ponownym klejeniem. W ostatniej dla pewności styrodur pokryłem specjalnym siuwaksem do wykańczania elementów sztukaterii na bazie żywic (nie pamietam nazwy) bo odniosłem wrażenie, że styrodur jest jakiś inny - ma bardziej śliską powierzchnię.


Kiedyś się przejechałem na czymś takim właśnie i litery mi zjechały z planszy, Nie wiem czy czasem w procesie produkcji styroduru nie smarują czegoś (jakiś rolek?) jakimiś smarami/olejami, dlatego chyba bezpieczniej profilaktycznie zmatowić grubym papierem ściernym.
pzdr.

avatar użytkownika
+ + + + + + + +

Kraków
Małopolskie
wiadomości: 1324
w Signs.pl od 05.05.2008
IP: 94.254.158.XXX

| 07.09.2018 14:09

Dokładnie tak. Matowanie powinno pomóc.

avatar użytkownika
+ + + +

Nysa
wiadomości: 256
w Signs.pl od 16.11.2004
IP: 83.5.22.XXX

| 10.09.2018 13:09

A nie zależy to czasem od ilości ciepła i wielkości liter?
Jeśli litery są na tyle duże, żeby przy słonecznym ogrzaniu różnica w rozszerzalności cieplnej spowodowała rozerwanie połączenia, to żadne matowienia i szlify nie pomogą
cośtamBond - ok. 2,4 mm/m dla 100C różnicy
XPS - 6 lub 8 mm/m na 100C różnicy


(Wiadomość zmodyfikowana przez: Piekielna dnia 10.09.2018 13:44)

brak ikonki
+ +

Piaseczno
wiadomości: 17
w Signs.pl od 04.01.2012
IP: 81.219.53.XXX

| 10.09.2018 22:09

nie mądruj, wszyscy to wiedzą i używają klejów elastycznych do takich połączeń ale klej lepiej łączy zmatowione powierzchnie a nie idealnie gładkie

brak ikonki
+ + +

Kraków
wiadomości: 89
w Signs.pl od 17.02.2011
IP: 94.254.144.XXX

| 11.09.2018 09:09

Moim zdaniem Piekielna ma rację bo dzieje sie to tylko przy dużych właśnie literach. Z małymi nigdy nie miałem problemu. Chyba trzeba zostawiać dużo kleju - 2 mm? Wtedy bedzie pracował, a przy niewielkiej ilości puszcza. Dobrym sposobem na zwiększenie przyczepności jest pomalowanie styroduru przed klejeniem podkładem na bazie żywic akrylowych z piaskiem kwarcowym.

avatar użytkownika
+ + + +

Nysa
wiadomości: 256
w Signs.pl od 16.11.2004
IP: 83.5.162.XXX

| 11.09.2018 11:09

Michal_KCR, 2018-09-10 22:50
nie mądruj, wszyscy to wiedzą i używają klejów elastycznych do takich połączeń ale klej lepiej łączy zmatowione powierzchnie a nie idealnie gładkie


Racja. Niespodzianką bywa skala różnicy temperatur. Bez ogarnięcia przyczyny można lepić i podklejać dziesiąty raz na jeszcze matowsze, porowkowane, tarte.
Jak masz niedobraną parę, to kiedy zrobi się gorąco, nawet sakrament trwale nie zwiąże

brak ikonki
+ +

Piaseczno
wiadomości: 17
w Signs.pl od 04.01.2012
IP: 81.219.53.XXX
Strona 1/2  1 2
REKLAMA:

REKLAMA
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2020 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764