Firma Alcon działająca na rynku leków okulistycznych, materiałów i urządzeń medycznych dedykowanych dla okulistyki oraz produktów kontaktologicznych, została głównym partnerem skoczka narciarskiego Klemensa Murańki.
W ramach współpracy z Alcon skoczek będzie także ambasadorem szeroko zakrojonej kampanii edukacyjnej „Lepszy wzrok. Lepsze życie!”. Jej celem jest zwiększenie wiedzy o chorobach oczu, a także o najnowszych rozwiązaniach okulistycznych, dzięki którym możemy nie tylko uratować wzrok, lecz także podnieść komfort naszego życia.
O Klemensie Murańce w mediach zrobiło się głośno w 2004 roku, kiedy w dniu swoich 10. urodzin zasłynął skokiem na 135,5 metra na Wielkiej Krokwi w Zakopanem, a więc zaledwie 4,5 metra mniej od oficjalnego rekordu obiektu. Media okrzyknęły go „cudownym dzieckiem polskich skoków”. W kolejnych latach sportowiec odnosił swoje pierwsze sukcesy. Klimek w wywiadach nie raz podkreślał, że upadki kształtują charakter sportowca, a każdy z nich można przekuć w swoją siłę. W jego przypadku chodzi nie tylko o upadki w karierze, ale także te dosłowne – na skoczni. Kiedy wzrok Klemensa zaczął się pogarszać, skoki zawodnika często kończyły się upadkiem. Jeden z nich – w 2012 roku stał się też pierwszym krokiem do zadbania o swoje zdrowie. Klimek musiał stanąć oko w oko z ukrywaną i bagatelizowaną chorobą. Przez wypadek na skoczni trafił do kliniki „Voigt Medica” w Krakowie, w której wykryto u niego stożek rogówki.
Historia współpracy firmy Alcon z Klemensem zaczęła się od operacji, którą przeprowadzono przy użyciu nowoczesnego lasera Wavelight Refractive Suite firmy Alcon, służącego do skomplikowanych zabiegów na rogówce oka. Firma, będąc pod silnym wrażeniem historii Klimka, jego determinacji oraz pasji sportowej, zdecydowała się długofalowo wspierać skoczka – także w karierze sportowej.
Alcon, jako główny parter, ma do zagospodarowania miejsce na kasku skoczka z możliwością ekspozycji logotypu jednej ze swoich marek. Kibice skoków narciarskich już mogli zaobserwować na kasku zawodnika logo SYSTANE – kropli do oczu firmy Alcon, których Klemens używa na co dzień. Natomiast od zawodów w japońskim Sapporo, które odbędą się pod koniec stycznia, na kasku Klemensa będzie widniało logo DAILIES - jednodniowych soczewek kontaktowych firmy Alcon, których Klemens jest także wiernym użytkownikiem. W ramach długofalowej współpracy Klemens będzie również ambasadorem szeroko zakrojonej kampanii edukacyjnej „Lepszy wzrok. Lepsze życie!”, której głównym celem będzie uświadomienie Polakom, że to nie wada wzroku dyskwalifikuje z życia społeczno-zawodowego, lecz tylko brak wiedzy o szerokim spektrum możliwości we współczesnej okulistyce.
Nasze oczekiwania wobec współpracy z Klemensem są absolutnie spójne z misją naszej firmy. Współpraca ze skoczkiem stała się bowiem inspiracją do tego, by na stałe angażować się w działania wpierające ludzi w dbaniu o dobry wzrok i pomaganie osobom takim jak Klemens. Chcemy uświadomić Polakom, że wzrok jest najważniejszym zmysłem i wymaga ochrony przez całe życie, odgrywa kluczową rolę w codziennym życiu oraz w realizacji kariery zawodowej. Liczymy, że w wyniku współpracy z Klemensem trafimy również do rzeszy osób, które nie chorują na ciężkie choroby oczu, ale którym zależy na profilaktyce i dbaniu o wzrok w życiu codziennym – powiedział Robert Bitner, Dyrektor Generalny firmy Alcon.
Źródło: Alcon