logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Klienci banków bombardowani spamem

  PR 18.12.2020, przeczytano 261 razy

W ostatnich miesiącach 2020 roku nastąpiło wyraźne nasilenie ataków spamerskich - informuje Bitdefender. Jak wynika z jego raportu, napastnicy bardzo często podszywali się pod instytucje finansowe oraz firmy świadczące usługi płatnicze online.  


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/klienci-bankow-bombardowani-spamem,389625,artykul.html

Wprawdzie w tym roku spamerzy najczęściej wysyłali e-maile związane w COVID-19, jednakże  począwszy od września wyraźnie zwiększyła się liczba ataków phishingowych wymierzonych przeciwko klientom banków oraz konsumentom robiącym zakupy online. I tak przykładowo według Bitdefender Antispam Labs 20 września 38 proc. spośród wszystkich wiadomości dotyczących banków oraz instytucji finansowych zostało oznaczonych jako spam. Z kolei 25 października aż sześć na dziesięć e-mail związanych z sektorem bankowym miało na celu wyłudzenie danych od potencjalnej ofiary, zaś w Czarny Piątek (29 listopada) niemal 31 proc. otrzymanych przez internautów wiadomości pochodziło od spamerów podszywających się pod instytucje finansowe. Specjaliści z Bitdefendera zwracają uwagą na fakt, iż tego typu e-maile są coraz bardziej dopracowane - zawierają prawdziwe logo, specyficzny układ, a nawet branżowy żargon. To utrudnia odbiorcom wykrywanie podejrzanych sygnałów, zwłaszcza kiedy odbierają korespondencję za pośrednictwem tabletu bądź smartfona.

Bitdefender wymienia też nazwy banków, pod które najczęściej podszywali się w trzech ostatnich miesiącach spamerzy. Prym w tym specyficznym rankingu wiodły Standard Bank, Bank of America,  Wells Fargo, Western Union, La Banque Postale czy HSBC. W tym ostatnim przypadku spamerzy przeprowadzili trzydniową kampanię 26-28 listopada, kiedy to ponad 97 proc. wszystkich przychodzących wiadomości e-mail wskazujących, że pochodziły one od brytyjskiej międzynarodowej organizacji bankowej i finansowej, miało złośliwy lub oszukańczy charakter. Wśród najbardziej prześladowanych marek związanych ze świadczeniem płatniczych usług online znalazł się PayPal. Globalna kampania phishingowa trafiła do skrzynek odbiorczych 21 października, kiedy 8 na 10 e-maili  oznaczono jako fałszywe. Użytkownicy otrzymali informację o podejrzanych aktywnościach mających miejsce na ich kontach PayPal.

Źródło: Bitdefender

www.bitdefender.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Marka Krispol podjęła współpracę z Aluprof w kampanii pod hasłem Cichy luksus
Mniej znaczy więcej – taką zasadą kierował się Ludwig Mies van der Rohe, prekursor minimalizmu w architekturze. Definicja luksusu zmienia się tak, jak ewoluuje świat wokół nas. Kiedyś luksus był synonimem przepychu i zamożności. Dziś wyróżnikiem dobrego gustu w architekturze jest zrównoważone budownictwo, najwyższa jakość zastosowanych materiałów oraz indywidualnie...
Barceló Warsaw Powiśle pokazuje wnętrza z historycznymi artefaktami
Hotel Barceló Warsaw Powiśle zaprezentował się w pełnej odsłonie. 151 pokoi, jeden z najpiękniejszych widoków na wschodnią panoramę Warszawy prosto z zewnętrznego basenu na dachu, a przede wszystkim – unikalne wnętrza, w których poszczególne elementy nawiązują do kompleksu Elektrowni Powiśle, którego hotel jest częścią. Oświetlenie...
Ogromny świetlny kalejdoskop na rynku Manufaktury – Light Move Festiwal
Tradycyjnie Manufaktura włącza się w trasę Light Move Festiwalu. Tym razem, na Rynku Włókniarek Łódzkich stanie monumentalna instalacja świetlno-muzyczna, która rozświetli zabytkowe, ceglane budynki.
Jack Wolfskin prezentuje globalną kampanię „What is left to discover?”
Jack Wolfskin wraca z nową kampanią pod hasłem „What is left to Discover?”. Globalni ambasadorzy marki wzięli udział w wyjątkowej sesji, w ramach której powstało sześć indywidualnych spotów promocyjnych. Powstałe materiały będzie można zobaczyć zarówno online na stronie internetowej marki, w jej social mediach, a także w telewizji. We wspomnianej...
Avon startuje z 2. edycją programu „Normalne, że ich dotykam”
Jak pokazuje najnowsze badanie Boob Census 2023[i], przeprowadzone dla Avon, 34% polskich nastolatek czuje dyskomfort rozmawiając z rodziną na temat zdrowia piersi, a aż 57% twierdzi, że nie ma dostatecznej wiedzy w zakresie samobadania i rozpoznawania niepokojących symptomów. Jednocześnie 75% dziewcząt wskazuje, że jest to ważna kwestia i deklaruje zainteresowanie tematem,...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764