logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Klienci banków bombardowani spamem

  PR 18.12.2020, przeczytano 294 razy

W ostatnich miesiącach 2020 roku nastąpiło wyraźne nasilenie ataków spamerskich - informuje Bitdefender. Jak wynika z jego raportu, napastnicy bardzo często podszywali się pod instytucje finansowe oraz firmy świadczące usługi płatnicze online.  


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/klienci-bankow-bombardowani-spamem,389625,artykul.html

Wprawdzie w tym roku spamerzy najczęściej wysyłali e-maile związane w COVID-19, jednakże  począwszy od września wyraźnie zwiększyła się liczba ataków phishingowych wymierzonych przeciwko klientom banków oraz konsumentom robiącym zakupy online. I tak przykładowo według Bitdefender Antispam Labs 20 września 38 proc. spośród wszystkich wiadomości dotyczących banków oraz instytucji finansowych zostało oznaczonych jako spam. Z kolei 25 października aż sześć na dziesięć e-mail związanych z sektorem bankowym miało na celu wyłudzenie danych od potencjalnej ofiary, zaś w Czarny Piątek (29 listopada) niemal 31 proc. otrzymanych przez internautów wiadomości pochodziło od spamerów podszywających się pod instytucje finansowe. Specjaliści z Bitdefendera zwracają uwagą na fakt, iż tego typu e-maile są coraz bardziej dopracowane - zawierają prawdziwe logo, specyficzny układ, a nawet branżowy żargon. To utrudnia odbiorcom wykrywanie podejrzanych sygnałów, zwłaszcza kiedy odbierają korespondencję za pośrednictwem tabletu bądź smartfona.

Bitdefender wymienia też nazwy banków, pod które najczęściej podszywali się w trzech ostatnich miesiącach spamerzy. Prym w tym specyficznym rankingu wiodły Standard Bank, Bank of America,  Wells Fargo, Western Union, La Banque Postale czy HSBC. W tym ostatnim przypadku spamerzy przeprowadzili trzydniową kampanię 26-28 listopada, kiedy to ponad 97 proc. wszystkich przychodzących wiadomości e-mail wskazujących, że pochodziły one od brytyjskiej międzynarodowej organizacji bankowej i finansowej, miało złośliwy lub oszukańczy charakter. Wśród najbardziej prześladowanych marek związanych ze świadczeniem płatniczych usług online znalazł się PayPal. Globalna kampania phishingowa trafiła do skrzynek odbiorczych 21 października, kiedy 8 na 10 e-maili  oznaczono jako fałszywe. Użytkownicy otrzymali informację o podejrzanych aktywnościach mających miejsce na ich kontach PayPal.

Źródło: Bitdefender

www.bitdefender.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Nowy Europejski Bauhaus 2024. Relacja z Festiwalu.
Przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen, w swoim przemówieniu inaugurującym Festiwal Nowy Europejski Bauhaus podkreśliła, że jest przekonana, iż inicjatywa ta będzie odgrywać w przyszłości coraz większą rolę w kształtowaniu zrównoważonych sektorów gospodarki w Europie. W programie tegorocznego Festiwalu, poza naturalnie łączoną z projektem branżą...
Prime Choice - Jakub Józef Orliński w kampanii PRM.com
PRM to nowa marka na mapie Europy, która powstała z myślą o społeczności modowej awangardy wrażliwej na piękno, estetykę i jakość. W jej ofercie znajdziemy marki z najwyżej półki, łącząc high-end ze stylem miejskim. Marka miksuje modę z kulturą, co idealnie prezentuje w pierwszej odsłonie kampanii ,,PRIME CHOICE”, której twarzą został światowej...
„Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha
Trwa cykl rozmów o polskim dizajnie ,,Dizajn na fali” w Muzeum Sztuki i Techniki Japońskiej Manggha w Krakowie. W gronie uznanych gości odbywają się dyskusje nie tylko o jakości kształcenia przyszłych projektantów, ale również o sposobach pogłębiania świadomości producentów, przedstawicieli władz i konsumentów dobrego wzornictwa....
Lidl z kampanią UEFA Euro 2024: Lidl Kids Team
Jako Oficjalny Partner UEFA EURO 2024, Lidl Polska rozpoczyna program Lidl Kids Team, w ramach którego dzieci mają szansę wyjść na murawę razem z polskimi zawodnikami przed meczami UEFA EURO 2024! Sieć ogłasza konkurs, w ramach którego rodzice lub opiekunowie mogą wygrać miejsce w Lidl Kids Team dla swojego dziecka w wieku od 6 do 10 lat – niezależnie od płci,...
Zostań Aquaphorianinem – kampania reklamowa Aquaphor
Międzynarodowy koncern AQUAPHOR, producent filtrów do wody z zakładami produkcyjnymi w Estonii (UE) , coraz silniej działa na polskim rynku, kreując potrzeby filtracji wody, a także promując zmiany na lepsze. Ściśle łączy się to z misją firmy, którą jest zapewnienie czystej wody wszystkim mieszkańcom naszej planety poprzez zmianę wody na...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764