logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Klinika Betonu na Wawa Design Festival

  PR 05.09.2014, przeczytano 5699 razy
ilustracjastrzałka

Rusza kolejna edycja Wawa Design Festival. Soho Factory stanie się na 10 dni terenem wielu wydarzeń skupionych wokół projektowania.Klinika Betonu włączyła się w to wydarzenie jako gospodarz jednej z wystaw. Zaprezentujemy projekt oświetlenia Dominiki Wojtkowskiej, tworzącej pod szyldem „Żywy Projekt”.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/klinika-betonu-na-wawa-design-festival,22544,artykul.html

Beton – tworzywo do odkrycia

Beton jest elementarnym tworzywem współczesnej architektury. Uniwersalny, plastyczny, bezpieczny, trwały i przyjazny dla środowiska, uchodzi również za banalny i zwyczajny materiał konstrukcyjny o nieskompilowanej technologii produkcji. Dlatego, jako surowy materiał budowlany, beton ukrywany był pod powierzchnią tworzyw o szlachetniejszej naturze. Prefabrykowany beton przez lata nie wywoływał pozytywnych skojarzeń – dla wielu będąc synonimem szarej bylejakości, przemysłowego brutalizmu, unifikującej anty-architektury blokowisk z wielkiej płyty. 


Estetyka surowego betonu zaczęła być jednak stopniowo odkrywana przez architektów i projektantów – tworzywo to stało się nośnikiem nowych jakości, doceniono również jego walory dekoracyjne, zarówno w architekturze bryłowej, jak i w aranżacji wnętrz. Pod nazwą „beton architektoniczny” kryje się bardzo wiele różnych jego odmian, a możliwości jego zastosowania są niemalże nieograniczone. 

Klinika Betonu została powołana do życia, gdyż beton pozostaje materiałem o ogromnym, wciąż niewykorzystanym potencjale. Jako „płynny kamień” daje projektantom bogate możliwości w uzyskaniu oryginalnych form, faktur czy barw. Nowoczesna technologia prefabrykacji pozwala integrować inżynierię i sztuki piękne, jest otwarta na wszystkie języki, jakimi chce posługiwać się architektura czy projektowanie przedmiotu, a posługiwanie się matrycą nie stoi w sprzeczności z indywidualizacją.


Klinika Betonu – producent betonu architektonicznego „szytego na miarę”

Klinika Betonu to producent, który oferuje odbiorcom więcej, niż tylko gotowe rozwiązania z betonu architektonicznego. W swoich działaniach koncentruje się przede wszystkim na współpracy z architektami i inwestorami przy tworzeniu unikatowych, indywidualnie zaprojektowanych elementów z betonu architektonicznego i niestandardowych wzorów płyt odlewanych na zamówienie. 

Poza okładzinami płaskimi, które można dowolnie indywidualizować poprzez wybór faktury, sposobu wykończenia czy koloru betonu (od bieli, poprzez całą skalę szarości i czerń, aż po dowolne kolory betonów barwionych w masie), Klinika Betonu oferuje wyjątkowe wzory trójwymiarowych płyt ściennych, elewacyjnych, małej architektury oraz obiektów 3D. Do każdej realizacji Klinika Betonu stosuje betony o specjalnie zaprojektowanych recepturach i unikalnych procesach produkcji, łącząc rzemiosło i najnowocześniejsze technologie, dzięki czemu każdy element betonowy jest niepowtarzalny. 


Szczególną metodą indywidualizowania betonowych płyt, stosowaną przez Klinikę Betonu, jest fotobeton. To innowacyjna technologia modelowania, dająca możliwość odwzorowania niemalże każdego dwuwymiarowego obrazu w płycie betonowej 3D. Każdy wzór fotobetonu opracowywany jest indywidualnie, a techniki frezowania matryc do odlewów są dobierane specjalnie, by uzyskać optymalny efekt optycznej iluzji. Płyty fotobetonowe mają zastosowanie zarówno we wnętrzach, jako okładziny ścienne, jak również na elewacjach, w odpowiednio powiększonej skali tworząc niezwykle ciekawe efekty plastyczne na powierzchni budynku.

Klinika Betonu jest również specjalistą w produkcji trójwymiarowych obiektów i brył 

w betonie – niezależnie od ich skali i stopnia skomplikowania: od przedmiotów codziennego użytku, oznaczeń, liternictwa czy mebli, poprzez popiersia i portrety wykonywane na modelu, aż po wielkoskalowe pomniki i miejskie obiekty. Dzięki skanowaniu w trójwymiarze, drukowi 3D i odpowiednio dobranym procesom produkcji Klinika Betonu daje projektantom możliwość realizacji unikatowych rzeczy architektonicznych i wzorniczych.


Klinika Betonu w Soho Factory

12 czerwca 2014 r. Klinika Betonu uroczyście zainaugurowała swoją działalność otwarciem pawilonu ekspozycyjnego w warszawskim Soho Factory. Miejsce pod szyldem Kliniki Betonu to przestrzeń otwarta dla ludzi kreatywnych, żywy punkt spotkań dla architektów i projektantów form przemysłowych, którzy chcą realizować swoje projekty w betonie. Premierowa ekspozycja pokazuje, jak można wykorzystywać betonową materię, inspirując możliwościami i wszechstronnością jej zastosowań – od klasycznych dwuwymiarowych płyt béton brut, poprzez betony barwione w masie i wyrafinowane wzory trójwymiarowe, aż po nietypowe obiekty bryłowe. 

Klinika Betonu stawia sobie również za cel wspieranie młodych talentów w zakresie projektowania oraz integrowanie specjalistów i twórców z różnych środowisk. Otwarciu towarzyszyła prezentacja kolekcji sukni 3Dtal Izabeli Tomczak, architektki i absolwentki Politechniki Poznańskiej. W przyszłości w przestrzeni Kliniki Betonu organizowane będą również warsztaty oraz inne wystawy.


Partnerem uroczystości otwarcia Kliniki Betonu został renomowany producent matryc do betonu – firma Reckli. Patronatem medialnym objęły wydarzenie tytuły Architektura Murator oraz Design Alive.

Źródło: Klinika Betonu

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Wystartowała kampania „Namysłów należy do otwartych”
Namysłowska otwartość to cecha, która wyróżnia piwo Namysłów i tworzy unikalny charakter marki. Wokół niej zbudowano tegoroczną strategię i komunikację brandu. Właśnie wystartowała kampania telewizyjna, a oparte na współpracy z influencerami dzia­łania w digitalu będą jej kontynuacją. Za koncept, spot oraz influence marketing odpowiada agencja Plej, a za zakup mediów...
Dom Kreatywnego Contentu BrandTime rozszerzył portfolio swoich realizacji telewizyjnych o nowy sezon programu Wymarzone Ogrody. Jest on efektem współpracy agencji z jej partnerami, markami OBI, Substral i Fiskars, które zostały współtwórcami programu, a ich produkty będą lokowane w odcinkach. Pierwszy miał premierę na antenie HGTV i platformie Player.pl 11...
AMS rozszerza ofertę Dynamic Backlight
Od kwietnia br. klienci AMS mogą skorzystać z oferty Dynamic Backlight w ośmiu największych polskich aglomeracjach. Większy zasięg geograficzny jako pierwszy wykorzystał TIC TAC, promując swoją nowość TIC TAC Fresh+.
Kampania piwa Hardmade
HARDMADE - nowa marka Kompanii Piwowarskiej, startuje ze spotem i komunikacją promującymi wolność wyboru z przewrotnym przekazem: Możesz, ale nie musisz. To komunikat, który HARDMADE kieruje do zabieganych młodych dorosłych, uwalniając ich od presji pod którą żyją, również w wolnym czasie.
Barilla startuje z kampanią „Miłość w gestach”
W coraz bardziej skoncentrowanym na sobie, a obecnie odizolowanym świecie, nawiązanie emocjonalnego kontaktu z innymi często sprawia nam prawdziwą trudność. W takiej sytuacji proste gesty, nawet bardziej niż słowa, mogą pomóc w pokonywaniu przeszkód.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764