logo
WIEDZA
Polska reklama i poligrafiaWIEDZA

Klucz do ultra-precyzji w reklamie online

  PR 22.02.2017, przeczytano 1005 razy
ilustracjastrzałka
Bartłomiej Romański, Chief Technology Officer RTB House

Spółka RTB House wdrożyła nowy mechanizm rekomendacji. Dzięki wykorzystaniu deep learningu (aktualnie najbardziej obiecującej dziedziny badań nad sztuczną inteligencją), produkty wyświetlane na banerach reklamowych będą dobierane trafniej, co z kolei zwiększy efektywność kampanii nawet o 50%.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/klucz-do-ultra-precyzji-w-reklamie-online,31561,artykul.html

Jednym z kluczowych wskaźników skuteczności działań reklamowych online jest CTR (stosunek liczby kliknięć w baner do liczby wyświetleń), a jego poziom zależy m.in. od trafnego doboru prezentowanych na banerach produktów. Im są bliższe preferencjom zakupowym potencjalnych klientów, tym większa szansa na zainteresowanie ofertą. W kampaniach retargetingowych o tym co pokazywane jest na banerach decydują algorytmy, ich efektywność zależy natomiast od stopnia zaawansowania wykorzystywanej technologii.

Firma RTB House opracowała innowacyjny mechanizm rekomendacji, bazujący na deep learningu, czyli metodach inspirowanych biologiczną aktywnością neuronów w ludzkim mózgu. Dzięki temu możliwe jest zebranie jeszcze dokładniejszych informacji na temat zachowań użytkowników, a co się z tym wiąże ultra-precyzyjne dopasowanie promowanych na banerach produktów do zainteresowań konkretnego konsumenta. Całość odbywa się w sposób całkowicie zautomatyzowany, bez ingerencji ze strony człowieka.

Bartłomiej Romański, Chief Technology Officer RTB House podkreśla, że futurystyczny niegdyś koncept sztucznej inteligencji jest już właściwie stałym elementem codzienności. – Deep learning pomaga w analizie do tej pory trudnych w obróbce i interpretacji danych, umożliwiając pełne wykorzystanie potencjału big data. Zwiększenie precyzji w doborze produktów na kreacjach sprawia, że możemy jeszcze lepiej personalizować reklamy. Dzięki temu kampanie są po prostu skuteczniejsze. To z kolei przynosi efekt w postaci wyższego zwrotu z inwestycji i pewności, że budżety reklamowe są wykorzystywane w najlepszy możliwy sposób – dodaje.

Operacje związane z przetwarzaniem danych w oparciu o algorytmy deep learningowe wymagają ogromnej mocy obliczeniowej, a wdrożenie innowacyjnych metod możliwe jest wyłącznie dzięki zaawansowanym technologicznie rozwiązaniom. Firma RTB House wykorzystała w tym celu oprogramowanie do głębokiego uczenia firmy NVIDIA.

Serge Lemonde, NVIDIA Deep Learning Startups Business Director EMEA and India wyjaśnia, że deep learning to bardzo istotna dziedzina sztucznej inteligencji, która umożliwia komputerom samodzielną naukę z danych. – Dzięki szybkości, precyzji i dużej skali analizy, korzyści z implementacji sztucznej inteligencji dostrzega już właściwie każda branża. RTB House wprowadza deep learning do świata reklamy, a przetwarzając i interpretując dzięki temu dodatkowe dane sprawia, że działania są jeszcze bliższe realnym potrzebom odbiorców – podsumowuje Lemonde.

RTB House jest jedną z niewielu firma na świecie, która stworzyła swoją własną technologię do zakupu reklam w modelu RTB (real-time bidding). Spółka obsługuje aktualnie ponad 1000 kampanii, na więcej niż 40 rynkach Europy, Bliskiego Wschodu, Afryki, Azji i Pacyfiku oraz Ameryki Łacińskiej.

Firma uczestniczy w programie NVIDIA Inception dedykowanym firmom, które rewolucjonizują branżę, dzięki zaawansowanym pracom nad zagadnieniami sztucznej inteligencji. To trzeci algorytm RTB House bazujący na deep learningu. Wcześniej RTB House wprowadziło model zwiększający prawdopodobieństwo konwersji oraz estymujący jej wartość.

Źródło: RTB House

www.rtbhouse.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Programy lojalnościowe są powszechnie stosowane w handlu detalicznym. Sprawdzone, znane i oswojone. Czy jednak narzędzia wykorzystujące nagrody oparte na zebranych punktach są nadal skuteczne? Ja tradycyjne podejście do budowania lojalności konsumentów sprawdza się w trzeciej dekadzie XXI wieku?  
Meta zapłaci miliardy? Pozwy reklamodawców i organizacji konsumenckich
W USA nawet siedem miliardów, a w UE do 4% rocznych przychodów. Tyle będzie na stole, gdy sądy zgodzą się z roszczeniami reklamodawców i organizacji konsumenckich. W USA skarżą się firmy, które przekonują, że zastosowany przez Metę wskaźnik zawyżał liczbę potencjalnych widzów ich materiałów aż o 400%.
Firmowa flota samochodowa jako dynamiczny nośnik reklamy
Współczesny rynek reklamowy wymaga od firm nie tylko kreatywności, ale również elastyczności i innowacyjności w docieraniu do potencjalnych klientów. Jednym z coraz bardziej popularnych rozwiązań w tej dziedzinie jest wykorzystanie firmowej floty samochodowej jako ruchomych nośników reklamowych. Pojazdy służące niegdyś głównie celom transportowym, obecnie przekształcają...
Historia car wrappingu wg Antalis
Większość profesjonalistów z branży i entuzjastów motoryzacji myśli, że car wrapping (czyli oklejanie samochodów) jest zjawiskiem stosunkowo współczesnym. Nic bardziej mylnego! Historia car wrappingu zaczyna się bowiem znacznie wcześniej…
Lechar z nową strategią komunikacji i tożsamością wizualną
Agencja kreatywna i brandingowa Lotna stworzyła nowy, kompleksowy system tożsamości wizualnej oraz strategię komunikacji dla firmy Lechar.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764