logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Kluczowe wnioski po VIII Kongresie Innowacyjnego Marketingu w Samorządach

  PR 30.10.2018, przeczytano 253 razy
ilustracjastrzałka

Skuteczny marketing miejsc jest jak dobra kongresowa prelekcja: musi być naturalna i autentyczna – tezę tę udowodnili leśniczy występujący podczas pierwszego dnia VIII Kongresu Innowacyjnego Marketingu w Samorządach. Podczas prezentacji, która podbiła serca uczestników wydarzenia, pokazali jak w atrakcyjny i spontaniczny sposób prowadzić komunikację w mediach społecznościowych.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kluczowe-wnioski-po-viii-kongresie-innowacyjnego-marketingu-w-samorzadach,379939,artykul.html

Leśnicy prowadzący fanpage Naldeśnictwa Baligród, Lasy Państwowe, jeszcze kilka lat temu w ogóle nie wiedzieli czym są social media. Nie zrażali się – postanowili uruchomić fanpage i prowadzić go intuicyjnie, „po swojemu”. Bezpośredni język, ukazywanie lasów z ich niecodziennej strony, prezentowanie trudów pracy leśnika – obrana forma komunikacji okazała się strzałem w dziesiątkę. Profil Nadleśnictwa Baligród śledzi obecnie ponad 85 tys. użytkowników Facebooka. A to zaledwie jedno z wielu zagadnień poruszanych podczas tegorocznej edycji Kongresu Innowacyjnego Marketingu w Samorządach, który odbył się w dniach 25-26 października, w Hotelu Hilton Garden Inn w Rzeszowie.

Miejsca tworzą ludzie

Prelegenci Kongresu zgodnie podkreślali konieczność wykorzystywania nowoczesnych narzędzi oraz kreowania kampanii, które wpisują się w najbardziej aktualne trendy. Cały czas rośnie znaczenie videomarketingu oraz komunikacji z wykorzystaniem influencerów. Przewagę nad konkurencją dają również niebanalne formy przekazywania treści, np. storytelling. Okazuje się, że ciekawą opowieść można stworzyć nawet w miejscu, które na pierwszy rzut oka nie ma niczego oryginalnego do zaoferowania. – Jak opowiedzieć ciekawie o mieście takim jak Słupsk, skoro nie jest to, zwłaszcza nad morzem, najbardziej popularne turystycznie miasto? Potrzebowałem czegoś, co pozwoli zbudować wokół niego narrację. Pierwszym punktem zaczepienia okazała się pizza, ponieważ w Słupsku jest mnóstwo pizzerii, co było do tej pory wyłącznie powodem do śmiechu – mówi Krzysztof Kowalczyk, właściciel Agencji Marketingowo-Szkoleniowej Active Days.pl. – Postanowiłem zorganizować grę miejską z wykorzystaniem mapy, w ramach której kolejnymi punktami były pizzerie. Dodatkowym zadaniem uczestników gry było przygotowanie w każdej z odwiedzonych restauracji specjalnej pizzy oddającej charakter i historię danego miejsca, którą można było poznać wprost od właścicieli pizzerii. Dzięki temu wydarzeniu przyjezdni w niebanalny sposób mogli poznać miasto.

O wykorzystaniu influencer marketingu oraz wideo w promocji regionu opowiadał Ryan Socash – znany youtuber, twórca anglojęzycznego kanału Kult America, Founder & Managing Director Mediakraft TV. Socash, który na początku kariery miał doświadczenie głównie w pracy w radio, przypadkowo dostrzegł potencjał obrazu, kiedy po Internecie wirusowo rozprzestrzeniło się jego zdjęcie z Michałem Wiśniewskim. To po tym wydarzeniu postanowił stworzyć własny kanał. Obecnie łączny czas wyświetlania realizowanych przez niego wideo to już ponad 76 lat. Ta popularność oraz umiejętność tworzenia atrakcyjnych filmów wykorzystana została do stworzenia kampanii promującej województwo podkarpackie, która poprzez youtubera dotarła do odbiorców nie tylko w całej Polsce, ale również w Stanach Zjednoczonych. Wybór Socasha na ambasadora Podkarpacia nie był przypadkowy – przodkowie popularnego twórcy pochodzą właśnie z tego województwa.

Chociaż wykorzystanie nowoczesnych sposobów dotarcia do odbiorców, takich jak storytelling, może pomóc na bardzo konkurencyjnym rynku, to nie można zaniedbywać tradycyjnych form komunikacji. Reklama w prasie drukowanej wciąż jest skuteczna w przypadku określonych grup docelowych, a według ekspertów działania e-mail marketingowe nadal dają najwyższy zwrot w stosunku do inwestycji.

Inspirujące case studies

Podczas kongresu nie zabrakło wielu ciekawych przykładów prezentujących skuteczne kampanie promocyjne miast i regionów. Wojciech Waglowski – CEO agencji FleishmanHillard – przedstawił założenia kampanii województwa podkarpackiego „Wyższy Poziom Innowacji”, Katarzyna Zioło – zastępca burmistrza miasta Sandomierz – omówiła kwestię city placement w serialu Ojciec Mateusz, a Michał Podbielski – prezes Zarządu Podlaskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej oraz Katarzyna Stempniak – digital strategist w agencji White Bits – zaprezentowali case study akcji „Podlaskie Travel”.

Na przykładzie działań podjętych w Katowicach pokazana została skuteczność tzw. event marketingu. Atrakcyjne wydarzenia mogą kreować wizerunek regionu jako ciekawego, dynamicznego miejsca, w którym dużo się dzieje. Sukces frekwencyjny organizowanej imprezy to nie tylko gwarantowany rozgłos, ale również ruch turystyczny w danym mieście. – Postanowiliśmy budować wizerunek Katowic nie poprzez ambasadorów czy znane osoby, lecz organizując wydarzenia. W taki sposób rozpoczęliśmy kampanię „Katowice – miasto wielkich wydarzeń” – stwierdził Marcin Stańczyk, pełnomocnik ds. Marki Urzędu Miasta Katowice oraz jeden z prelegentów tegorocznej edycji Kongresu. – Dostrzegliśmy potencjał e-sportu, który do 2013 roku kojarzył się raczej z niszową i mało atrakcyjną dziedziną. Zaryzykowaliśmy i zorganizowaliśmy pierwszy na świecie turniej gamingowy tej skali, który zaistniał jako samodzielne wydarzenie. Okazało się to ogromnym sukcesem.

To nie wszystkie tematy poruszone podczas tegorocznego Kongresu. Przedstawione zostały także ciekawe przykłady promocyjne polskich miast i regionów minionego roku, wybrane przez Roberta Stępowskiego – redaktora naczelnego portalu Marketing Miejsc. Z kolei Szymon Sikorski – CEO agencji PR Publicon – omówił kluczowe wyznaczniki sukcesu kampanii samorządowej.

Źródło: Exacto sp. z o.o.

www.exacto.pl

Dodatkowe informacje:

Kongres Innowacyjnego Marketingu w Samorządach jest wydarzeniem cyklicznym, organizowanym od 2011 r., podczas którego rozmawia się o innowacyjnych rozwiązaniach i narzędziach marketingowych dla regionów. Wydarzenie skierowane jest do przedstawicieli samorządów, pracowników agencji, firm oraz instytucji okołobiznesowych zajmujących się wdrażaniem innowacyjnych rozwiązań promocyjnych. Ubiegłoroczna edycja Konferencji zgromadziła blisko 150 osób. Więcej informacji na ten temat: http://www.podkarpackie.org.pl

Organizatorem Kongresu jest Exacto Sp. z o.o. Partnerami strategicznymi są Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego, Urząd Miasta Rzeszowa oraz Stowarzyszenie Informatyka Podkarpacka.

Patronat honorowy: Prezesa Polskiej Organizacji Turystycznej.

Partnerami Kongresu są: Ideo, Instytut Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego, Klaster Firm Informatycznych Polski Wschodniej, Logito, Restauracja Radość, Newspoint, Sellizer oraz Media Impact - Biuro reklamy Ringier Axel Springer Polska.

Patronat medialny nad wydarzeniem objęli: RMF FM, Gazeta Codzienna Nowiny, Nowiny24.pl, Polskie Radio Rzeszów, Marketing przy Kawie, Publicrelations.pl, Marketing Miejsca, Dziennik Warto Wiedzieć, OOH Magazine, EPR.pl, eBiznesonline, Wspólnota, Forum Samorządowe, Gospodarka Podkarpacka, Media Rzeszów, Newsrm.tv, Twoje Jaslo, Podkarpackie Stowarzyszenie Samorządów Terytorialnych, Serwis Administracyjno-Samorządowy, Law Business Quality.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

30. urodziny marki DKNY: kampania z udziałem Halsey i The Martinez Brothers
Jesień 2019 r. to pora 30. urodzin marki DKNY i jej podejścia do stylu. Zamiast spoglądać w przeszłość nowa kampania marki skupia się na tu i teraz, wykorzystując intensywne, wyraźne portrety rodzimych nowojorczyków Halsey i The Martinez Brothers. Fotografie wykonała Amy Troost, a stylistą był Carlos Nazario.
Historie, które uskrzydlają w kampanii promującej dawstwo szpiku
Po sukcesie kampanii edukacyjnej „Vs Życie” portal NOIZZ i Fundacja DKMS kontynuują współpracę, której celem jest popularyzowanie idei dawstwa szpiku. Nowa odsłona kampanii #niesamowiteuczucie oparta jest na historiach Dawców szpiku, którzy dali szansę na życie chorym, potrzebującym przeszczepienia krwiotwórczych komórek macierzystych. W ramach akcji „To #niesamowiteuczucie...
Nowa rola CMO wymaga wsparcia technologicznego z obszaru zbierania i analizowania danych o kliencie końcowym.
Android 10: Nowy wygląd, nowe logo
W ciągu ostatniej dekady otwarta platforma Android umożliwiła rozwijającej się społeczności producentów i deweloperów, dotarcie ze swoimi urządzeniami i aplikacjami do użytkowników na całym świecie. Nasz system dostępny jest między innymi na telefonach, tabletach, zegarkach, telewizorach i w samochodach - łącznie na ponad 2,5 miliarda różnych urządzeń. Chcemy mieć...
Samsung: matryca światłoczuła 108 Mp do smartfonów
Firma Samsung Electronics, światowy lider w dziedzinie zaawansowanej technologii półprzewodnikowej, zaprezentowała 108¬ megapikselową (Mp) matrycę światłoczułą Samsung ISOCELL Bright HMX, która jako pierwsza w branży przekracza granicę 100 milionów pikseli. To najnowsze rozwiązanie sprawia, że Samsung może poszerzyć ofertę matryc światłoczułych o wielkości piksela...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2019 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764