logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Kobiety i mężczyźni w sieci – dane z Gemius/PBI

  PR 07.03.2019, przeczytano 630 razy
ilustracjastrzałka

8 marca to data nierozerwalnie kojarząca się z Dniem Kobiet, który w Polsce obchodzony jest już od wielu lat. W ostatnim czasie coraz popularniejszy staje się także Dzień Mężczyzny, który ustanowiony został dwa dni później, 10 marca. Z okazji tych dwóch świąt postanowiliśmy przyjrzeć się temu, jakie są podobieństwa i różnice pomiędzy płciami, jeśli chodzi o sposób korzystania z sieci. Które serwisy są popularniejsze wśród kobiet, a które wśród mężczyzn? Kto jest aktywniejszy w mobile’u? Odpowiedzi na to pytanie przynoszą dane z badania Gemius/PBI.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kobiety-i-mezczyzni-w-sieci-%E2%80%93-dane-z-gemius-pbi,381532,artykul.html

TOP 20: kobiety aktywniejsze na Facebooku, mężczyźni na Twitterze

Patrząc na zestawienie 20 najpopularniejszych serwisów, nie widać znaczących różnić pomiędzy odwiedzanymi witrynami, jeżeli chodzi o miejsca w top 20. W większości przypadków, zarówno internauci jak i internautki, odwiedzają te same serwisy aukcyjne, ogłoszeniowe, platformy social media czy portale horyzontalne.

Możemy jednak zauważyć kilka interesujących faktów: kobiety są o wiele bardziej aktywne w mobile’u jeżeli chodzi o przeglądanie portali aukcyjnych i ogłoszeniowych: w przypadku Allegro procent użytkowniczek korzystających z urządzeń mobilnych wynosi 71% (6 799 543), podczas gdy dla mężczyzn jest to 61% (5 563 994). Na platformie OLX proporcje są podobne: 72% użytkowniczek korzysta z serwisu w sposób mobilny (5 168 885), a wśród użytkowników odsetek ten wynosi 63% (4 520 946).

Z kolei jeżeli chodzi o platformy społecznościowe, nie ma różnic w przypadku YouTube’a – obie płcie w takim samym stopniu korzystają z serwisu na smartfonach czy tabletach (po 44% użytkowników i użytkowniczek). Z danych Gemius/PBI wynika także, że na Facebooku mamy o 927 571 więcej kobiet niż mężczyzn (11 713 417 vs 10 785 846), które dodatkowo częściej korzystają z platformy na mobile’u (66% użytkowniczek vs 60% użytkowników). Co ciekawe, odwrotną tendencję można zauważyć na Twitterze: ten serwis odwiedza o 1 677 366 więcej użytkowników (3 968 470 vs 2 291 104), którzy częściej korzystają z niego mobilnie niż użytkowniczki (66% mężczyzn vs 60% kobiet).

Wiek: nastolatkowie wolą PC, nastolatki smartfona

Przyglądając się wiekowi poszczególnych użytkowników i użytkowniczek, można zauważyć, że – poza grupą 25-34 i 55+ – z urządzeń mobilnych częściej korzystają kobiety. Szczególnie jest to widoczne w młodszych grupach wiekowych, w których różnice te są największe. W grupie 7-14 jest to 70% do 55% (815 010 użytkowniczek vs 703 336 użytkowników), a w grupie 15-24  91% do 87% (2 226 840 użytkowniczek vs 1 908 620 użytkowników).

ilustracjastrzałka

Miejsce zamieszkania: kobiety bardziej mobilne, zwłaszcza w mniejszych ośrodkach

Przyglądając się demografii pod kątem miejsca zamieszkania, również widać nadreprezentację kobiet wśród użytkowników urządzeń mobilnych. Jest ona tym większa, im mniejsza jest zamieszkiwana miejscowość: w przypadku wsi jest to 84% użytkowniczek mobilnych vs 81% użytkowników mobilnych, a w przypadku miast do 20 tys. mieszkańców 85% użytkowniczek vs. 80% użytkowników.

ilustracjastrzałka

Przedstawione dane pochodzą z badania Gemius/PBI za styczeń 2019 rok.

Źródło: Gemius/PBI

www.gemius.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

W ub.r. firma E-Kiosk (kontrolowana przez Gremi Media), do której należą platformy eKiosk.pl, eGazety.pl i Nexto.pl z prasą cyfrową i ebookami oraz agencja marketingowa eContentLAB.pl, osiągnęła w pierwszym kwartale 2021 roku wzrost zysku netto z 802 tys. zł do 959 tys. zł. w stosunku do analogicznego okresu w roku ubiegłym.  Wartość przychodów sprzedażowych...
Wiktoria Jakubowska i Michał Gąsior dołączą do redakcji Wirtualnej Polski
Wirtualna Polska intensywnie rozwija zespół redakcyjny. W czerwcu dołączy do niego Michał Gąsior, jako head of content. Od lipca redaktor naczelną serwisów lifestyle będzie natomiast Wiktoria Jakubowska.
Gazeta.pl od początku swojego istnienia stawia na edukację oraz rzetelne informowanie o zmianach klimatycznych. Kontynuacją tych działań jest nawiązane właśnie partnerstwo merytoryczne z Koalicją Klimatyczną – zrzeszeniem organizacji pozarządowych zaangażowanych w działania na rzecz ochrony klimatu. W ramach współpracy na łamach serwisu regularnie publikowane będą...
Patryk Strzałkowki na czele Green Desku Gazeta.pl
Zmiany klimatyczne wpływają na wiele aspektów naszego życia, dlatego pisanie o tych zagadnieniach staje się coraz ważniejszym punktem pracy redakcyjnej w Gazeta.pl. Portal, który chce być najbardziej zielonym medium w Polsce, wyodrębnił właśnie nowy dział dedykowany środowisku. Na czele Green Desku Gazeta.pl stanie związany od lat z tematyką ekologiczną Patryk...
Tiktok zaprasza na „Noc Muzeów” na platformie
Sztuka i kultura to tematy ważne dla TikToka. Globalnie  hashtag #art ma ponad 164 miliardy wyświetleń, natomiast w Polsce #sztuka został już wyświetlony ponad 60 milionów razy. Dlatego w tym roku TikTok w Polsce postanowił wesprzeć kulturę i wspólnie z wybranymi instytucjami przeprowadzić „Noc Muzeów” w formie live na platformie. By umożliwić...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764