logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Kobiety kupują ze smartfonem, mężczyźni wybierają komputer

  PR 08.04.2019, przeczytano 450 razy
ilustracjastrzałka

Aby odszukać w sieci idealną ofertę, co druga kobieta wyciągnie telefon, a 72% mężczyzn usiądzie do komputera. Podobnie jest z czytaniem promocyjnych wiadomości, przeglądaniem sklepów internetowych czy płatnością online - na każdym z tych etapów kobiety chętniej niż mężczyźni wybierają smartfona. Wyniki badania konsumenckiego przeprowadzonego przez SMSAPI potwierdza, że internet mobilny jest kobietą.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kobiety-kupuja-ze-smartfonem%2C-mezczyzni-wybieraja-komputer,381984,artykul.html

Jeszcze dekadę temu układ był prosty - komputery służyły do korzystania z internetu, telefony do dzwonienia i SMS-ów. Marka SMSAPI tworząc raport “Komunikacja marki - Oczekiwania Konsumenta” postanowiła zapytać m.in. o to, do jakich celów wykorzystujemy konkretne urządzenia.

Większość badanych (59%) stwierdziła, że wiadomości z ofertą promocyjną chętniej przeczyta w telefonie niż na komputerze. Jednak na kolejnych etapach kontaktu z e-sklepem, im bliżej zakupu, tym bardziej sympatia użytkowników przesuwała się w stronę dużego ekranu - 65% stwierdziło, że płatności woli już dokonać na komputerze.

Podobnych wniosków dostarczają dane z kilku tysięcy sklepów na platformie Shoper. Choć 2/3 ruchu na ich stronach pochodzi z urządzeń mobilnych, to dla wizyt, które kończą się zakupem proporcja ta odwraca się na korzyść komputerów

Dokładny wgląd w wyniki badania SMSAPI ujawnia też, że w pewnych grupach respondentów sympatia do urządzeń mobilnych jest większa. Co dość oczywiste, ze smartfonów chętniej korzysta młodzież niż pokolenie ich rodziców. Zaskakująca jest za to większa popularność smartfonów u kobiet niż u mężczyzn.

Innowatorki i tradycjonaliści

W badaniu SMSAPI dla czterech wybranych etapów kontaktu konsumentów ze sklepami internetowymi (odebranie wiadomości promocyjnej, wyszukiwanie oferty, przeglądanie sklepu, płatność), wśród kobiet smartfon ma o kilkanaście procent więcej punktów procentowych niż u mężczyzn. Największa różnica (21,1%) pojawia się przy wyszukiwaniu interesujących ofert. Na telefon wskazało 49,4% kobiet i 28,3% mężczyzn. Podobnie wysoka rozbieżność występuje przy pytaniu o odbieranie wiadomości z ofertą promocyjną.

- Taki wynik to cenna wskazówka dla marek adresujących swoją ofertę głównie do kobiet. Powinny komunikować się ze swoimi klientami przede wszystkim przez kanał mobilny wykorzystując aplikacje mobilne, SMS-y czy typowo smartfonowe social media jak np. Instagram - mówi Andrzej Ogonowski z SMSAPI.

ilustracjastrzałka

Wnioski te są zbieżne z wynikami analizy brytyjskiej firmy badawczej UKOM, która w 2016 r. sprawdziła, jak wygląda ilość czasu spędzanego w sieci z różnymi urządzeniami ze względu na płeć użytkowników. Kobiety aż w 65% korzystały z internetu przez smartfony i tablety. Dla mężczyzn ten wynik był o 16% niższy. Niedawno zaś polska firma Gemius policzyła wizyty w najpopularniejszych serwisach, dzieląc je wg. urządzenia i płci. W przypadku większości z nich odsłony mobilne zrównały się praktycznie z desktopowymi. Wyjątkiem są wizyty na portalach zakupowych (Allegro, OLX i Ceneo) oraz newsowych (Onet, WP, Gazeta) wśród kobiet, gdzie wejścia ze smartfonów i tabletów są o ok. 20% częstsze niż z komputerów.

Magia nowości i siła przyzwyczajenia

Istotny wpływ na preferowany sposób korzystania z internetu ma również wiek użytkowników. W badaniu SMSAPI widać to szczególnie w pytaniu o najczęściej używane urządzenie do szukania oferty w sieci. Wśród osób w wieku 18-29 lat większość (57%) respondentów wybrało smartfon, jednak w kolejnych przedziałach wiekowych jego popularność spada. W grupie 50+ ponad 87% skorzystałoby z komputera.

- Wiele osób zaczynało swoją przygodę z internetem, gdy nie było jeszcze smartfonów. Zdążyły przyzwyczaić się do komputerów i trzymają się nich, mimo że mają mniej przyjazny interfejs, z niektórymi zadaniami radzą sobie gorzej i nie mamy ich stale przy sobie. Młode pokolenie wychowało się z telefonami komórkowymi w ręku. Nie pamięta nieresponsywnych stron, które były koszmarem mobilnego internetu jeszcze 5 lat temu, nie boi się klikać w linki w SMS-ach. W badaniu aż 73% dwudziestolatków stwierdziło, że wiadomości z ofertą promocyjną woli dostawać na telefon - zauważa Andrzej Ogonowski.

  • Pełen raport “Komunikacja marki - Oczekiwania Konsumenta” dostępny jest TUTAJ

Źródło: SMSAPI

www.smsapi.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Grupa mediowo-społecznościowa Iberion wygrała w sądzie I instancji z Telewizją Polską. Spór dotyczy materiału dziennikarskiego o wypadku samochodu byłego prezesa TVP, Jacka Kurskiego.
W styczniu 2023 roku TVN Warner. Bros. Discovery ponownie znalazła się na pozycji lidera rynku medialnego. W minionym miesiącu grupa osiągnęła udział na poziomie 23,2% w widowni komercyjnej, a TVN był najchętniej wybieranym kanałem w ramach grupy Big5 z SHR na poziomie 9% w widowni komercyjnej. Początek roku upłynął pod znakiem sukcesu także w kanałach tematycznych nadawcy...
Agencja 360o APLAN MEDIA została laureatem biznesowego rankingu "Diamenty Miesięcznika Forbes 2023” i jest jedną z najszybciej rozwijających się firm w Polsce.  APLAN MEDIA znana jest m.in.: z projektów promocyjnych z Robertem Kubicą, akcji „Dom z Klimatem” zrealizowanej dla Ministerstwa Klimatu i Środowiska i „Miasto z Klimatem” dla...
Nowe redaktorki naczelne w serwisach lifestyle’owych Gazeta.pl
Zuzanna Ałdycka pracuje w Agorze od 2012 r., a od 2018 związana jest z serwisem eDziecko.pl. W nowej roli chce zmieniać oblicze parentingu w polskim internecie, dostarczając rodzicom zarówno wiedzy, jak i rozrywki. Kierując redakcją eDziecko.pl, będzie wdrażała efektywny model pracy nad contentem, gwarantujący wzrost zasięgu oraz budowanie skutecznej...
Rozegrane w miniony weekend konkursy lotów narciarskich w Bad Mitterndorf przyciągnęły do TVN i Eurosportu 1 ponad 7,5 mln widzów. Oba kanały w trakcie transmisji były najchętniej oglądanymi antenami w Polsce – TVN na całym rynku, a Eurosport 1 wśród stacji płatnych.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2023 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764