logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

BADANIE: Kobiety zdominowały media społecznościowe

  PR 03.03.2016, przeczytano 902 razy
ilustracjastrzałka

Dzień Kobiet sprzyja temu, aby podsumować obecność płci pięknej w mediach społecznościowych. To właśnie Panie najchętniej udzielają się w mediach społecznościowych, umieszczając w nich nieskończoną ilość treści. Catvertiser poddał analizie aktywność kobiet na Facebooku i Instagramie, czego efektem są poniższe dane.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kobiety-zdominowaly-media-spolecznosciowe,27703,artykul.html

Spośród 14 milionów polskich użytkowników Facebooka około 7,3 miliona to kobiety, co stanowi 52%. Jeszcze więcej Pań korzysta z Instagrama, gdzie stanowią 62% użytkowników tej platformy. To potwierdzenie wizualnego trendu, który najchętniej wykorzystują przedstawicielki płci pięknej.

Kategorie wiekowe

Dzieląc użytkowników Facebooka na kategorie wiekowe możemy zauważyć, że niewielka przewaga mężczyzn występuje jedynie w grupie 19-25 lat, zaś najwięcej kobiet znajduje się w przedziale wiekowym między 26 a 35 lat. Przewaga pań jest także widoczna w Facebookowej strukturze pokoleniowej zarówno w generacji X, jak i pokoleniu Millenium.

Zainteresowania

Większa aktywność kobiet na Facebooku znajduje odzwierciedlenie w głównych kategoriach zainteresowań, w których mamy ich średnio 5,2 miliona przy 3,7 milionie mężczyzn. Największą dysproporcję płciową znajdziemy w kategorii zakupy i moda. Widać panie bardzo polubiły kupowanie w sieci, ponieważ do tej grupy zainteresowań Facebook przypisał aż 6 milionów użytkowniczek. Co ciekawe, kobiety przeważają również w wydawać by się mogło zdominowanej przez mężczyzn kategorii technologia. To nic innego, jak potwierdzenie zmieniających się zainteresowań wśród kobiet.

Praca – branże:

Panowie chętniej dzielą się z Facebookiem informacjami o swoim miejscu pracy. Przewagę kobiet znajdziemy jedynie w branży higieny osobistej, sprzedaży oraz operacji finansowych i biznesowych. Największa dysproporcja panuje natomiast w typowo męskich kategoriach zawodowych jak: produkcja, transport i przewóz oraz branża techniczna.

Związki

Kobiety zdecydowanie chętniej dzielą się informacjami o statusie swojego związku. Ok. 1,2 miliona z nich znajduje się w kategorii „w związku małżeńskim”. Zbliżona liczba występuje w kategorii osób, które oznaczyły swój status, jako „w związku” bądź „zaręczony”. Co ciekawe jedyną kategorią, w której występuje większa liczba mężczyzn to osoby oznaczające swój stan, jako „wolny”. Nadal jednak przeważająca liczba użytkowników postanawia nie dzielić się informacjami o swoim życiu prywatnym i nie deklaruje swojego statusu. 

Miasta

W podziale demograficznym na największe polskie miasta rozkład płciowy jest wyrównany. Wszędzie zauważalna jest niewielka przewaga Pań. Wśród przebadanych miast najwyższa różnica występuje w Lublinie, gdzie około 55% populacji miasta na Facebooku stanowią kobiety. 

Kobiety na świecie

W globalnym ujęciu kobiety również stanowią większość użytkowników Facebooka. Jedyne dysproporcje możemy zaobserwować w Iraku, Arabii Saudyjskiej i Indiach, gdzie kobiety stanowią niecałe 25% użytkowników portalu.

Reasumując, kobiety niepodzielnie dominują w mediach społecznościowych. Są one również bardziej transparentne w swoich przekonaniach i chętniej dzielą informacjami na swój temat.

Źródło: Catvertiser

www.catvertiser.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Facebook przegrywa w sądzie: nie może cenzurować, jak chce i kogo chce
Blokując konta i grupy Społecznej Inicjatywy Narkopolityki (SIN), Meta naruszyła dobra osobiste organizacji. Sąd wydał właśnie przełomowy wyrok w sprawie prowadzonej przez Fundację Panoptykon, potwierdzając tym samym, że platformy internetowe nie mogą blokować, jak chcą i kogo chcą. A osoby zablokowane mają prawo do sądu we własnym kraju.
Gremi Media jedynym polskim wydawcą 5. edycji Subscriptions Academy
Gremi Media bierze udział w pięciomiesięcznym prestiżowym programie Subscriptions Academy EMEA 2024, realizowanym przez FT Strategies, pod patronatem Googleʼa. Program ma na celu wspieranie zaawansowanych cyfrowo wydawców w przyspieszaniu wzrostu przychodów ze sprzedaży subskrypcji.
Telewizja Polska integruje działania marketingowe
Telewizja Polska rozszerza Biuro Reklamy o departament marketingu. Dotychczasowe działania marketingowe zostaną połączone w ramach jednego Biura Reklamy i Marketingu pod kierownictwem Marcina Gudowicza. Nowa inicjatywa organizacyjna, która obejmie zarówno działalność marketingową, sprzedażową, jak i reklamową, ma na celu stworzenie efektywnej i spójnej struktury, która...
Radosław Kotarski prowadzącym teleturnieju „Va Banque”
We wtorek, 2 kwietnia o godz. 18:10 TVP2 zaprasza widzów na pierwszy odcinek ,,Va Banque" w całkowicie nowej odsłonie, którego gospodarzem będzie Radosław Kotarski - znany popularyzator wiedzy, pisarz i dziennikarz.
Komunikat Spółki Telewizja Polska S.A. w likwidacji
W dniu 21 marca br. Telewizja Polska S.A. w likwidacji skierowała do prokuratury zawiadomienie w sprawie szeregu nieprawidłowości przy zawieraniu umów, w których zaciągane były wielomilionowe zobowiązania, co narazić mogło TVP na szkodę wielkich rozmiarów. To efekt trwających działań kontrolnych prowadzonych w Spółce.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764