logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Kodak otwiera w Brukseli innowacyjne centrum technologiczne

  PR 04.10.2017, przeczytano 844 razy
ilustracjastrzałka

Kodak po raz kolejny potwierdził swoje zaangażowanego w globalny rozwój techniki fleksograficznej. 25 września br., tj. pierwszego dnia targów Labelexpo Europe 2017, firma – w obecności licznych klientów, partnerów biznesowych i przedstawicieli mediów – uroczyście otworzyła nowe centrum technologiczne (Kodak Flexo HUB), zlokalizowane w Zaventem k. Brukseli. Również na wspomnianej wystawie Kodak promował liczne rozwiązania ze swojej bogatej oferty, skierowane na rynek produkcji opakowań i etykiet, m.in. w technologii wąskowstęgowej: system produkcji form drukowych Kodak Flexcel NX (wraz z dedykowanymi mu płytami), rozwiązania z zakresu druku inkjetowego (UltraStream, Prosper 6000, Prosper S) oraz specjalistyczne oprogramowanie workflow (Kodak Prinergy).


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kodak-otwiera-w-brukseli-innowacyjne-centrum-technologiczne,33971,artykul.html

Zdaniem firmy Kodak, dzięki powstaniu Flexo HUB stworzony został unikalny ośrodek branżowy, z jednej strony – demonstrujący wizję amerykańskiego producenta w kontekście realizowanego postępu technologicznego, z drugiej – stymulujący jego dalszą ekspansję na rynku opakowań bazujących na technice fleksograficznej. Będąc interaktywną platformą, Kodak Flexo HUB ma umożliwiać i promować współpracę między firmą Kodak, drukarniami fleksograficznymi, przedsiębiorstwami handlowymi, właścicielami marek, dostawcami rozwiązań technologicznych oraz stowarzyszeniami branżowymi. Poza prezentacją innowacyjnych rozwiązań Kodak dedykowanych fleksografii, kluczową rolą centrum jest eksponowanie projektów opakowań, które zyskały na wartości i wyróżniły się na rynku dzięki zastosowaniu technologii tego amerykańskiego dostawcy.

Przejrzysty rozkład Flexo HUB, który przypomina przemysłowy loft, ma stanowić źródło inspiracji i kreatywnych pomysłów, jak również prezentować firmę Kodak jako markę z jednej strony reprezentującą bogate tradycje, z drugiej – silnie zorientowaną na przyszłość. Twórcą projektu ośrodka był mediolański architekt i projektant Francesco Lucchese z firmy Lucchesedesign. Część wykorzystanych tu pomysłów znalazła swoje odzwierciedlenie także w wyglądzie stoiska firmy Kodak podczas targów Labelexpo Europe.

- Otwierając Flexo HUB finalizujemy kolejną ważną inwestycję, podkreślając tym samym znaczenie techniki fleksograficznej dla naszej firmy. To innowacyjne centrum ma być wsparciem dla branży druku fleksograficznego  w kontekście produkcji opakowań i w pełni wyzwolić tkwiący w niej potencjał – powiedział podczas otwarcia Chris Payne, prezes Flexographics Packaging Division i wiceprezes w firmie Kodak. – Nasi obecni i potencjalni klienci oraz partnerzy technologiczni z regionu EAMER mają obecnie do dyspozycji swego rodzaju „przystań”, gdzie – wspólnie z ekspertami z firmy Kodak – mogą pracować nad dalszym rozwojem druku fleksograficznego.

Uczestnicy wrześniowej uroczystości byli pod dużym wrażeniem możliwości jakie oferuje Kodak Flexo HUB, a także panującej w centrum atmosfery sprzyjającej komunikacji biznesowej. „Niezmiernie się cieszę z tego, że Kodak wysyła do rynku tak klarowny sygnał, świadczący o dużym znaczeniu dla tej firmy branży fleksograficznej i jej przyszłości. Niezwykle doceniamy fakt, że stworzyła ona nie tylko miejsce prezentacji swoich aktualnych rozwiązań technologicznych, ale też forum umożliwiające ekspercki dialog pomiędzy wszystkimi stronami zaangażowanymi w proces powstawania opakowań, z naciskiem na ich tworzenie w technice flekso” – powiedział Bernhard Stradner, prezes Niemieckiej Izby Fleksograficznej i dyrektor ds. sprzedaży w firmie Allstein GmbH, produkującej maszyny fleksograficzne. Był on jedną z osób oficjalnie otwierających Flexo HUB; poza nimi wstęgę przecinali: Chris Payne i Grant Blewett – dyrektor ds. sprzedaży rozwiązań opakowaniowych w firmie Kodak.

Goście odwiedzający ośrodek Kodak Flexo HUB mogą m.in. wziąć udział w rozbudowanych prezentacjach systemu Kodak Flexcel NX, uczestniczyć w szkoleniach technicznych czy też zlecić wykonanie form drukowych w oparciu o płyty Kodak Flexcel NX, by następnie poddać je testom w swojej maszynie drukującej. Co więcej, plany firmy Kodak zakładają też organizowanie tu specjalnych wydarzeń i seminariów, poświęconych różnym zagadnieniom związanym z produkcją opakowań.
Warto dodać, że na początku tego roku Kodak otworzył podobne centrum technologiczne w Szanghaju w Chinach. Firma poinformowała też o zbudowaniu – kosztem 15 mln USD – nowej linii wytwarzającej płyty Kodak Flexcel NX w jej amerykańskim zakładzie produkcyjnym w Weatherford w stanie Oklahoma.


Kodak na targach Labelexpo Europe 2017

Otwarcie nowego ośrodka Flexo HUB zbiegło się w czasie z Labelexpo Europe – najważniejszą w Europie wystawą dedykowaną produkcji wąskowstęgowej, w której fleksografia odgrywa bardzo istotną rolę. Na targowym stoisku znalazły się nie tylko akcenty związane z brukselskim centrum technologicznym, ale również rozwiązania z oferty firmy Kodak, dedykowane temu segmentowi rynkowego. Odwiedzający je goście mieli okazję obejrzeć m.in. prezentacje systemu produkcji form drukowych Kodak Flexcel NX Wide 4260 wyposażonego w pakiet NX Advantage i oferującego – jak zapewnia producent – najwyższy poziom jakości, wydajności i ekonomiki.

Ponadto firma promowała swoje rozwiązania w zakresie druku inkjetowego, znajdujące zastosowanie także przy produkcji opakowań: nową technologię UltraStream (która znajdzie zastosowanie w maszynach różnych dostawców w ramach podpisanych umów OEM), maszyny hybrydowe Kodak Prosper 6000S (jedna z nich jako pierwsza na świecie od niedawna drukuje opakowania kartonowe w amerykańskiej firmie Zumbiel) czy głowice drukujące z serii Prosper S (instalowane w konwencjonalnych maszynach drukujących). Swoje miejsce na stoisku znalazł też system workflow Kodak Prinergy, wraz ze swoją wersją działającą w „chmurze” – Prinergy Cloud.

Źródło: Kodak Polska

www.graphics.kodak.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

API Foilmakers przejmuje United Foils Europe
Firma Aldus, wraz wchodzącą w skład tej grupy API Foilmakers, poinformowały o podpisaniu umowy definitywnego przejęcia United Foils Europe BV, wraz z jej spółkami zależnymi: United Transfer Technologies BV, Pack Vision BV, United Foils, Starfoil Technology Netherlands BV oraz Newfoil Machines.
Brother DCP-L2600D, DCP-L2622DW i DCP-L2640DN: urządzenia typu 3w1
Firma Brother wprowadza do oferty 3 wydajne monochromatyczne urządzenia laserowe 3w1. Modele DCP-L2600D, DCP-L2622DW i DCP-L2640DN są łatwe w konfiguracji oraz co ważne pozwalają na sprawne wygenerowanie wysokiej jakości wydruków. Urządzenia zostały tak stworzone, aby usprawnić proces druku i zmniejszyć jego koszt.
Sharp BP-C542WD, BP-C533WD i BP-C533WR: drukarki wielofunkcyjne
Sharp wprowadza trzy kolorowe urządzenia MFP (wielofunkcyjne) A4. Modele BP-C542WD, BP-C533WD i BP-C533WR dołączają do rosnącej linii produktów Sharp, zaprojektowanych dla dynamicznie zmieniających się, hybrydowych miejsc pracy przyszłości. Urządzenia gwarantują nowoczesną komunikację z rozbudowanymi funkcjami bezpieczeństwa oraz redukcję zużycia energii,...
Epson AM-C400 i AM-C550 - atramentowe drukarki A4
Epson kontynuuje rozwój autorskiej technologii druku atramentowego Heat-Free, rozszerzając ofertę dla biur o urządzenia wielofunkcyjne AM-C400 i AM-C550, które usprawniają pracę z dokumentami w formacie A4. Nowe modele zapewniają wszystkie cenione w produktach firmy Epson atuty związane z oszczędnością energii i wydajnością.
Opakowania z maszyną Revoria Press PC1120 w firmie Slodkie
Czekoladowa, karmelowa, bakaliowa – to kolejne linie słodyczy w firmie Slodkie. To producent personalizowanych słodyczy reklamowych, którego produkty z sukcesami uczestniczą w kampaniach największych światowych marek. Jest ich ponad 600 rodzajów, a każdy i dla każdego klienta musi być odpowiednio opakowany. Personalizacja opakowań, wysoka jakość, odpowiednie barwy – to tylko...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764