logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Kodeks Dobrych Praktyk Reklamy Programmatic tymczasowo bez opłaty licencyjnej

  PR 06.11.2020, przeczytano 290 razy

W odpowiedzi na potrzeby branży, która coraz mocniej odczuwa skutki kryzysu gospodarczego, IAB Polska umożliwia firmom przystąpienie do Kodeksu Dobrych Praktyk Reklamy Programmatic bez ponoszenia kosztu opłaty licencyjnej.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kodeks-dobrych-praktyk-reklamy-programmatic-tymczasowo-bez-oplaty-licencyjnej,389097,artykul.html

Kodeks Dobrych Praktyk Reklamy Programmatic funkcjonuje na polskim rynku od sierpnia 2019 roku. Określa standardy i dobre praktyki dla wszystkich uczestników łańcucha programmatic, a jego celem jest zapewnienie jakości, bezpieczeństwa oraz przejrzystości w wykorzystaniu programatyczego modelu zakupu reklam na polskim rynku.

Polska wersja Kodeksu powstała na licencji niemieckiej organizacji branżowej BVDW, stanowiącej część globalnej sieci IAB. Od 2016 roku Code of Conduct Programmatic Advertising  funkcjonuje w Niemczech, Austrii i Szwajcarii. Lokalna wersja dokumentu, opracowana przez przedstawicieli Grupy Roboczej Programmatic IAB Polska, w pełni pokrywa się ze swoim pierwowzorem. Kodeks od października 2020 roku objęty również został programem poprawy jakości QUALID.

–  Z licencją udzieloną przez BVDW wiąże się coroczny koszt za korzystanie za znaku, który wynosi 2 799 złotych netto. W świetle obecnej sytuacji gospodarczej i trudności z jakimi boryka się część przedsiębiorstw, IAB Polska wystąpiła o pozwolenie na zwolnienie firm z opłaty licencyjnej za rok 2020 i 2021. – tłumaczy Włodzimierz Schmidt, prezes zarządu IAB Polska.

O zwolnienie może wystąpić każda firma, która zdecyduje się zostać nowym sygnatariuszem Kodeksu Programmatic i/lub programu QUALID, którego Kodeks Programmatic jest teraz częścią, ale ze względów finansowych nie mogła sobie na to obecnie pozwolić. Aby uzyskać zwolnienie należy przesłać prośbę na adres IAB Polska: kdprp[at]iab.com.pl.

  • Szczegóły oraz obecna lista Sygnatariuszy Kodeksu Programatycznego dostępna jest na stronie www.iab.org.pl/kdprp.

Źródło: IAB Polska

www.iab.org.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Creative współpracuje z BWF, aby dodać holografię SXFI Live do transmisji badmintona na żywo
Światowa Federacja Badmintona (BWF) nawiązała współpracę z Creative Technology, aby zwiększyć wrażenia fanów podczas oglądania meczów badmintona, przybliżając publiczność do akcji za pomocą dźwięku holograficznego.
Rok 2021 to czas kolejnej, 4. odsłony cyklu „Kobiety wiedzą, co robią – LIVE” organizowanego przez zespół „Wysokich Obcasów” i „Gazety Wyborczej”. W ramach projektu w ciągu najbliższych miesięcy będą odbywać się panele dyskusyjne i spotkania z niezwykłymi kobietami ze świata mediów, kultury, technologii czy aktywnie...
Wskaźniki widoczności reklam display dalej spadły wraz ze wzrostem popytu na koniec roku. W międzyczasie średni współczynnik widoczności reklam wideo spadł o 2 punkty procentowe, osiągając najniższy poziom w 2020 roku.
Prawie 5 mln Polaków nie korzysta z komputera i internetu
W Polsce blisko 5 mln osób wciąż nie korzysta z internetu ani komputera, a pod względem wykluczenia cyfrowego sytuacja wygląda gorzej tylko w sześciu krajach Europy. Jedną z głównych przyczyn są zbyt wysokie koszty sprzętu i dostępu do sieci. Tymczasem planowane przez rząd rozszerzenie opłaty reprograficznej na nowe urządzenia, takie jak smartfony, tablety, laptopy i...
Wydawnictwo Kukbuk pracuje nad nowym kwartalnikiem
Od nowego roku magazyn KUKBUK staje się kwartalnikiem. Jest to zmiana wpisująca się w szerszą i długofalową strategię wydawnictwa. Nowy kwartalnik KUKBUK będzie zasobniejszy w treści – każdy numer będzie liczył ok. 280 stron. To o ok. 100 stron więcej niż dotychczas. Pierwszy numer w nowej odsłonie ukaże się pod koniec marca. Wydawnictwo zdecydowało się utrzymać...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764