logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Kodeks Odpowiedzialnej Reklamy WP

  PR 03.10.2023, przeczytano 697 razy
ilustracjastrzałka

Wirtualna Polska opublikowała Kodeks Odpowiedzialnej Reklamy. Opisano w nim 14 głównych zasad działalności reklamowej WP jako wydawcy internetowego. Wśród najważniejszych, znalazła się m.in. zasada jasnego oznaczania reklam, zasada jawności reklam politycznych czy zasada usuwania reklam wprowadzających użytkownika w błąd. Na straży przestrzegania kodeksu stoi powołany przez WP komitet ds. weryfikacji reklam.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kodeks-odpowiedzialnej-reklamy-wp,401580,artykul.html

 Jako największy wydawca internetowy w Polsce, jesteśmy przekonani, że reklama powinna przynosić korzyści wszystkim zainteresowanym stronom: użytkownikom, reklamodawcom oraz samym wydawcom. Głęboko wierzymy, że opracowanie standardów etycznych reklam, emitowanych na naszych powierzchniach, pomoże nam w budowaniu trwałych relacji z naszymi partnerami biznesowymi, a także pozytywnie wpłynie na odbiór naszych treści przez użytkowników – mówi Joanna Pawlak, prezes zarządu Wirtualnej Polski Media.

Kodeks Odpowiedzialnej Reklamy WP to kolejny krok po przyjętym w 2020 roku - Kodeksie Etyki Dziennikarskiej, w kierunku realizacji strategii odpowiedzialnych mediów w Wirtualnej Polsce.

Ogłaszając dokument, Wirtualna Polska postanowiła m.in., że reklamy polityczne muszą być wyraźnie oznaczane, a źródło ich finansowania i tożsamość organizacji lub osób odpowiedzialnych za kampanię, muszą być jawne. Kodeks określa także zasadę, zgodnie z którą Redaktor naczelny WP ma prawo do żądania wstrzymania kampanii reklamowej, która nie jest zgodna z wartościami redakcji lub narusza etyczne standardy wydawcy. Ponadto, Wirtualna Polska chce uczyć użytkowników rozpoznawania reklam, zawierających fałszywe informacje czy technik manipulacji, a także promować wśród nich kulturę szacunku w przestrzeni online.

Nad zgodnością działań ze wszystkimi zasadami zawartymi w Kodeksie Odpowiedzialnej Reklamy WP, czuwać będzie wewnętrzny komitet ds. weryfikacji reklam. W jego skład wchodzą: Redaktor Naczelny, Dyrektor Biura Prawnego, Dyrektor Biura Reklamy oraz Redaktor ds. Etyki i Standardów. Komitet będzie analizował wszystkie zgłoszenia reklam budzących wątpliwości i decydował o ich publikacji lub jej odmowie.

Dzięki takim działaniom, jak jakościowe dziennikarstwo, na które postawiliśmy w ostatnich latach, wdrożony wcześniej Kodeks Etyki Dziennikarskiej czy ogłoszony właśnie Kodeks Odpowiedzialnej Reklamy, Wirtualna Polska wychodzi naprzeciw oczekiwaniom swoich użytkowników i klientów i jest dziś na polskim rynku medialnym liderem w obszarze wiarygodności i jakości treści – tłumaczy Joanna Pawlak.

Przyjmując zasady Kodeksu Odpowiedzialnej Reklamy, WP zobowiązuje się do stałego doskonalenia praktyk reklamowych oraz wspierania uczciwości, przejrzystości i szacunku w świecie online. Wszystko po to, by reklamy publikowane w serwisach były nie tylko skuteczne, ale przede wszystkim etyczne.

Źródło: Wirtualna Polska

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Jakub Rybski w dziale informacji RMF FM
1 marca do zespołu dziennikarzy RMF FM dołączył Jakub Rybski. Pracuje jako reporter w warszawskim oddziale radia.
Marcowe nowości i wydarzenia w Radiu Nowy Świat
Od najbliższego piątku, 1 marca Radio Nowy Świat zaprasza na nowy cykl „Między książkami” w audycji „Poranna Manna”. Co tydzień znakomity literaturoznawca, profesor i rektor Uniwersytetu Śląskiego Ryszard Koziołek będzie rozmawiał z redaktorem Wojciechem Mannem o książkach - tych najnowszych, ale także tych, które trzeba przeczytać i które...
Nowa oprawa TVN z argentyńską pomocą
Już w piątek widzowie stacji zobaczą TVN w nowej kolorystyce i oprawie. To nie tylko zmiana wizualna, ale także symboliczny przekaz podkreślający, że stacja niezmiennie zaskakuje innowacyjnością. Elementy graficzne zastosowane w nowej oprawie reprezentują połączenie, różnorodność oraz pionierski charakter stacji. Znakiem rozpoznawczym TVN pozostaje – koło, które przyciąga,...
PMPG Polskie Media uruchamia nowy serwis
PMPG Polskie Media, holding mediowy notowany na głównym parkiecie warszawskiej giełdy, zwiększa ofertę proponowanych treści. AWR Wprost, będąca częścią Grupy, uruchamia nowy serwis kulinarny Smaki.pl. PMPG kontynuuje działania nastawione na powiększenie grupy docelowej odbiorców poprzez dywersyfikację przekazywanych treści, dzięki zwiększaniu liczby nowych...
Startuje wiosenna ramówka TVN
Wiosna w TVN to czas niespodzianek i wielkich emocji. Jedną z najbardziej oczekiwanych premier jest program „The Traitors. Zdrajcy”, który już w środę 28 lutego zapewni elektryzującą rozgrywkę inspirowaną popularną grą Mafia. Drugim nowym formatem wartym uwagi jest „Czas na Show. Drag Me Out”, który zapowiada kolorową i pełną blasku zabawę....
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764