logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Kogo obchodzi wspólna przestrzeń?

  PR 07.09.2008, przeczytano 1599 razy

Przed Pałacem Lesserów przy Al. Ujazdowskich nadal stoi prowokujący billboard z napisami 'Czy to dobre miejsce dla reklamy?', 'Kogo obchodzi Twoje zdanie?' i 'Gdzie ma być reklama w mieście?'. Billboard zasłania zabytek i pozostaje przedmiotem pełnych emocji dyskusji specjalistów i przechodniów. AMS w zeszłym tygodniu przyznał, że nośnik reklamowy został tam postawiony celowo. Czemu ma służyć ta prowokacja?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kogo-obchodzi-wspolna-przestrzen,7828,artykul.html

Jest to wyraz naszej bezsilności. Postanowiliśmy zrobić prowokację budując nośnik reklamowy tam, gdzie on rzeczywiście nie pasuje, żeby pokazać, że na gruncie istniejących przepisów prawa można legalnie zbudować nośnik reklamowy praktycznie wszędzie, nawet jeśli będzie on budził sprzeciw - mówi Marek Kuzaka, wiceprezes AMS w wywiadzie dla radia EURO (dawne Radio BIS).

Istniejące przepisy prawne regulują kwestie zagospodarowania przestrzeni publicznej, jeżeli jest ona w posiadaniu miasta, i to w dodatku jedynie w dwóch miastach Polski - w Warszawie i we Wrocławiu. Przestrzeń publiczna należąca do osób prywatnych może być zagospodarowywana dowolnie wedle uznania właściciela. Jako firma outdoorowa AMS czuje się współodpowiedzialna za kształtowanie przestrzeni jako dobra wspólnego i domaga się wprowadzenia czytelnych zasad jej zagospodarowywania. W ten sposób AMS zabiega o wprowadzenie w przestrzeni publicznej ładu i precyzyjnych reguł jej reklamowego wykorzystania.

Na co dzień widzimy reklamę gigaformatową, wielkie płachty zasłaniające ludziom domy i okna. Denerwują nas także - ponaklejane byle jak i byle gdzie - tysiące różnego rodzaju plakatów, liczne szyldy informacyjne, czy też zapowiedzi tych szyldów. To wszystko wygląda jak jeden wielki bałagan - mówi Marek Kuzaka.

Jakie jest miejsce i rola reklamy zewnętrznej? Na te pytania próbujemy odpowiedzieć już teraz na specjalnie stworzonej stronie internetowej wspolnaprzestrzen.blox.pl/html.

Na stronie znajdą Państwo oświadczenie zarządu AMS, artykuły, opinie i komentarze, film z akcji wieszania billboardu przed Pałacem Lesserów, różne oblicza reklamy zewnętrznej, galerię zdjęć oraz wywiady z pomysłodawcą projektu wiceprezesem AMS Markiem Kuzaką.

Zapraszamy do udziału w debacie na temat reklamy w mieście!

Źródło: Eskadra Publica / AMS

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

O widzę że AMS robi już co się tylko da, aby wyplewić konkurencję z rynku...
Lepiej wzięlibyście się za renowację swoich wraków które straszą przy drogach.

Najnowsze w tym dziale

Współczesne wyzwania Europy i wizje europejskiej przyszłości – m.in. te tematy będą poruszane w ramach nowego projektu „Gazety Wyborczej” „Nasza Europa”, powstającego przy wsparciu Parlamentu Europejskiego. Cykl tworzą m.in. analizy, reportaże, rozmowy oraz przeglądy prasy zagranicznej dotyczące idei i procesów kształtujących Unię...
Ringier Axel Springer Polska stawia na dalszy intensywny rozwój treści w kategoriach Styl Życia i Premium. Dominika Olszyna od 15 marca obejmuje stanowisko redaktor naczelnej rozszerzonego Obszaru Lifestyle Onet, który oprócz dotychczasowych serwisów jak Onet Kobieta, Onet Facet, Onet Dziecko i Onet Gotowanie obejmie również Onet Kulturę. Marcin Cejrowski...
Wyniki badania Mediapanel za luty 2021
Poniżej prezentujemy szczegółowe zagregowane miesięczne dane pochodzące z badania internetu, realizowanego od października 2020 r. według nowej, ulepszonej metodologii: rankingi wydawców i witryn internetowych oraz audytowanych aplikacji.
Według najnowszych wyników Mediapanelu, Business Insider Polska odwiedziło 8,74 mln internautów, co w lutym dało mu pozycję lidera wśród serwisów o tematyce biznesowo-finansowej.
W piśmie skierowanym do premiera Mateusza Morawieckiego, wicepremiera Jarosława Gowina, ministra Michała Dworczyka podkreślają, że pandemia w znaczący sposób wpłynęła na rynek reklamowy – według szacunków IAB Europe w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy wydatki na reklamę zmniejszyły się o 9%.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764