logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Kogo obchodzi wspólna przestrzeń?

  PR 07.09.2008, przeczytano 1707 razy

Przed Pałacem Lesserów przy Al. Ujazdowskich nadal stoi prowokujący billboard z napisami 'Czy to dobre miejsce dla reklamy?', 'Kogo obchodzi Twoje zdanie?' i 'Gdzie ma być reklama w mieście?'. Billboard zasłania zabytek i pozostaje przedmiotem pełnych emocji dyskusji specjalistów i przechodniów. AMS w zeszłym tygodniu przyznał, że nośnik reklamowy został tam postawiony celowo. Czemu ma służyć ta prowokacja?


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kogo-obchodzi-wspolna-przestrzen,7828,artykul.html

Jest to wyraz naszej bezsilności. Postanowiliśmy zrobić prowokację budując nośnik reklamowy tam, gdzie on rzeczywiście nie pasuje, żeby pokazać, że na gruncie istniejących przepisów prawa można legalnie zbudować nośnik reklamowy praktycznie wszędzie, nawet jeśli będzie on budził sprzeciw - mówi Marek Kuzaka, wiceprezes AMS w wywiadzie dla radia EURO (dawne Radio BIS).

Istniejące przepisy prawne regulują kwestie zagospodarowania przestrzeni publicznej, jeżeli jest ona w posiadaniu miasta, i to w dodatku jedynie w dwóch miastach Polski - w Warszawie i we Wrocławiu. Przestrzeń publiczna należąca do osób prywatnych może być zagospodarowywana dowolnie wedle uznania właściciela. Jako firma outdoorowa AMS czuje się współodpowiedzialna za kształtowanie przestrzeni jako dobra wspólnego i domaga się wprowadzenia czytelnych zasad jej zagospodarowywania. W ten sposób AMS zabiega o wprowadzenie w przestrzeni publicznej ładu i precyzyjnych reguł jej reklamowego wykorzystania.

Na co dzień widzimy reklamę gigaformatową, wielkie płachty zasłaniające ludziom domy i okna. Denerwują nas także - ponaklejane byle jak i byle gdzie - tysiące różnego rodzaju plakatów, liczne szyldy informacyjne, czy też zapowiedzi tych szyldów. To wszystko wygląda jak jeden wielki bałagan - mówi Marek Kuzaka.

Jakie jest miejsce i rola reklamy zewnętrznej? Na te pytania próbujemy odpowiedzieć już teraz na specjalnie stworzonej stronie internetowej wspolnaprzestrzen.blox.pl/html.

Na stronie znajdą Państwo oświadczenie zarządu AMS, artykuły, opinie i komentarze, film z akcji wieszania billboardu przed Pałacem Lesserów, różne oblicza reklamy zewnętrznej, galerię zdjęć oraz wywiady z pomysłodawcą projektu wiceprezesem AMS Markiem Kuzaką.

Zapraszamy do udziału w debacie na temat reklamy w mieście!

Źródło: Eskadra Publica / AMS

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz
avatar użytkownika
,

O widzę że AMS robi już co się tylko da, aby wyplewić konkurencję z rynku...
Lepiej wzięlibyście się za renowację swoich wraków które straszą przy drogach.

Najnowsze w tym dziale

DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
SkyShowtime i Paramount: wyłączne partnerstwo w sprzedaży reklam
SkyShowtime i Paramount Advertising International ogłosiły dziś zawarcie umowy na wyłączność, na mocy której Paramount zajmie się sprzedażą reklam w serwisie SkyShowtime na wszystkich rynkach, na których platforma jest dostępna. Dzięki temu partnerstwu SkyShowtime i Paramount zapewnią wiodącym reklamodawcom dostęp do najwyższej jakości usług reklamowych na ponad...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764