logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Kolejna inwestycja w Heidelberga w drukarni Faber Print

  PR 26.02.2021, przeczytano 362 razy
ilustracja
Podczas dokładnego testowania maszyny w drukarni Faber Print osiągała ona wydajność 50-krotnie wyższą niż rozwiązania konkurencyjne adresujące ten sam segment maszyn

Podczas dokładnego testowania maszyny w drukarni Faber Print osiągała ona wydajność 50-krotnie wyższą niż rozwiązania konkurencyjne adresujące ten sam segment maszyn


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kolejna-inwestycja-w-heidelberga-w-drukarni-faber-print,390391,artykul.html

W grudniu ub.r. w drukarni Faber Print w Grodzisku Mazowieckim k/Warszawy zainstalowano i uruchomiono nową maszynę cyfrową Versafire EP firmy Heidelberg. Jest to pierwsza w Polsce maszyna cyfrowa Versafire EP firmy Heidelberg w najmocniejszej możliwej konfiguracji. Do tej pory udało się wykonać już na niej szereg prac, które wcześniej trafiałyby na maszynę offsetową lub do podwykonawcy.

Nowo zainstalowany Heidelberg Versafire EP jest maszyną do druku cyfrowego o najwyższej wydajności. Niewiarygodna jest prędkość drukowania do 135 arkuszy formatu A4 na minutę niezależnie od gramatury, co oznacza, że możliwe jest osiągnięcie wydajności ponad 4 200 arkuszy na godzinę również typowych kartonów warstwowych. Ponadto dzięki prowadzeniu arkuszy banerowych w technologii podciśnieniowej Heidelberg Versafire EP osiąga wynik ponad 2 300 arkuszy banerowych (przeznaczonych np. na plecki kalendarzy trójdzielnych) na godzinę. Podczas skrupulatnego testowania maszyny i jej przydatności w drukarni Faber Print osiągała ona wydajność 50-krotnie wyższą niż rozwiązania konkurencyjne adresujące ten sam segment maszyn. Szeroka gama obsługiwanych podłoży drukowych aż do gramatury 470 g/m. kw. połączona z niemal płaską ścieżką prowadzenia pozwala wykonać bardzo nietypowe zlecenia. Możliwość personalizacji treści, hybrydyzacji z drukiem offsetowym, rozdzielczość 4800 x 2400 dpi uzupełnione o automatyczny spektrofotometryczny pomiar barwy oraz mechaniczny system pasowania są dla drukarni gwarancją realizacji nawet najtrudniejszych zleceń.

Standardowe i nietypowe zlecenia dla wymagających klientów

- Zawsze rozglądaliśmy się za nowymi rozwiązaniami, które pozwoliłyby nam na sprawne wykonanie standardowych i nietypowych zleceń z zachowaniem jak najwyższej jakości i przy cenie, która będzie korzystna dla nas i zamawiającego – mówi Jacek Fabisiak, właściciel Faber Print. - Jesteśmy nowoczesną drukarnią offsetową i cyfrową z dobrze wyposażoną introligatornią. Przez lata pracy staliśmy się niezawodnym partnerem dla grupy polskich i zagranicznych odbiorców, w tym dużych właścicieli marek i agencji reklamowych. To zasługa nowoczesnego wyposażenia i zgranej, oddanej i doświadczonej załogi. Ta inwestycja to kolejny krok w drodze do osiągania najwyższych standardów obsługi naszych Klientów – dodaje. - Faber Print od lat wykorzystuje sprawdzone technologie Heidelberga. Posiadamy m.in. maszynę offsetową Speedmaster XL 75, która sprawdza się przy produkcji typowych dla nas materiałów akcydensowych, ale także przy opakowaniach kartonowych. Nasz dział przygotowalni wyposażony jest w oprogramowanie Prinect i naświetlarkę Suprasetter , ale w introligatorni mamy również maszyny zakupione m.in. od Heidelberga. Staramy się krok po kroku tak organizować procesy produkcyjne w drukarni, aby nie dochodziło do przestojów i potrzebujemy niezawodnych rozwiązań.

Versafire EP jako kolejny krok ku cyfryzacji

Jak wspomniano drukarnia realizuje przede wszystkich wiele zleceń w szeroko rozumianym segmencie akcydensowym. Często są to nakłady gdzie ważna jest jakość, cena, czas wykonania i możliwość szybkiej modyfikacji treści lub jej personalizacja. Często są to również nietypowe zlecenia. Drukarnia stawia póki co na bezpośredni kontakt z Klientem, doradztwo i wspólne dochodzenie do ostatecznych rozwiązań projektowych przed rozpoczęciem produkcji.

- Jednakże analizujemy potrzeby rynku, klientów i możliwości pod kątem rozwiązań internetowych. Jeśli chodzi o rozwiązania Web2Print będzie to kolejny krok za jakiś czas. w mniejszej czy większej skali. Na razie koncentrujemy się na rozwoju organicznym – mówi Jacek Fabisiak. - W tym na pewno pomoże nam nowy Versafire . To doskonałe uzupełnienie naszej części offsetowej jeśli chodzi o druk.

Historia i nowoczesność

Drukarnia Faber Print w swojej obecnej formie istnieje od 15 lat choć jej historia i związki z historią sięgają roku 1992 i Krajowej Agencji Wydawniczej. Tak patrząc to już za moment 30 lat doświadczenia i budowania pozycji na rynku. Od roku 1999 drukarnia ma swoją siedzibę w Grodzisku Mazowieckim, a od 2015 roku Faber Print mieści się w nowym, nowoczesnym budynku o nietypowym futurystycznym kształcie, położonym blisko autostrady.

- To spełnienie moich marzeń sprzed kilku lat. Teraz chcemy skupić się na wykorzystaniu naszego potencjału i dalszym rozwoju firmy. Myślę że teraz potrafimy również sprostać zadaniu najbardziej wymagającego Klienta i nietypowym rozwiązaniom – uśmiecha się właściciel.

Źródło: Heidelberg Druckmaschinen AG

www.heidelberg.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Światowy rekord Fort Dearborn w liczbie wykonanych odbitek na maszynie Heidelberg Speedmaster XL 106
Fort Dearborn, amerykańska firma specjalizująca się w produkcji etykiet i opakowań, mająca dwadzieścia zakładów w całym kraju, wykonała w 2020 roku prawie 82 miliony odbitek na swoim Heidelbergu Speedmaster XL 106 -8+L. Ten rekord związany był m.in. ze zwiększonym zapotrzebowaniem rynku na etykiety i opakowania na produkty spożywcze podczas pandemii COVID-19.
Podczas internetowych targów virtual.drupa (odbywających się w dniach 20-23 kwietnia br.) Konica Minolta, we współpracy ze swoimi partnerami i klientami, zademonstruje szereg rozwiązań ze swojego bogatego portfolio. Obecność firmy na tym wirtualnym wydarzeniu, przebiegająca pod hasłem „Rethinking possibilites”, będzie uwzględniać takie obszary jej...
Mark Andy organizuje kolejne branżowe webinaria dla studentów z całego świata
Tradycją stały się już organizowane przez Mark Andy spotkania dla studentów. W tym roku będą one miały charakter webinariów, kolejnych już organizowanych przez tę firmę. Skierowane są do studiujących z całego świata, kształcących się na kierunkach związanych z branżą poligraficzną i pokrewnymi. Odbędą się one w dwóch terminach. Z myślą o...
DrTusz.pl zachęca swoich klientów do włączenia się w akcję “Drzewo na zamówienie”. W dniach od 12 do 25 kwietnia 2021 r. każde zamówienie w sklepie DrTusz, to jedna sadzonka drzewa, które firma posadzi podczas finału w Nadleśnictwie Waliły - oficjalnego partnera wydarzenia.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764