logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Kolejna odsłona akcji „Gazeta Uchodźców" - dziennikarze „Wyborczej" i imigranci wspólnie o sytuacji uchodźców w Polsce

  PR 21.03.2023, przeczytano 369 razy

Czy Polska to dobry kraj dla imigrantów? Czy przybysze to ciągle obcy? Na te i inne pytania odpowiedzi szukają dwuosobowe zespoły, złożone z kilkudziesięciu dziennikarzy „Gazety Wyborczej" i ich partnerów: uchodźców oraz imigrantów żyjących w naszym kraju. Ich materiały stworzą specjalny cykl „Wyborczej", realizowany w ramach międzynarodowego projektu „Re:framing Migrants in the European Media". Dzięki akcji aż do lata 2023 r. na Wyborcza.pl/gazetauchodzcow publikowane będą teksty, podcasty i reportaże wideo przygotowane przez pary autorów, a finałem działań będzie kolejne wydanie „Gazety Uchodźców", które ukaże się 20 czerwca, czyli w Światowy Dzień Uchodźcy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kolejna-odslona-akcji-_gazeta-uchodzcow_---dziennikarze-_wyborczej_-i-imigranci-wspolnie-o-sytuacji-uchodzcow-w-polsce,399356,artykul.html

- Rok temu udało się nam zrobić coś niesamowitego. 20 czerwca, w Światowy Dzień Uchodźcy, oddaliśmy papierowe wydanie „Wyborczej" w ręce żyjących w naszym kraju uchodźców i uciekinierów. Pokazaliśmy w ten sposób, że napaść Rosji na Ukrainę i przybycie do Polski milionów ukraińskich uchodźców gruntownie zmieniło nasz kraj i w nowym świetle ukazało kwestię migracji. Przecież uchodźcy żyli z nami już wcześniej. Przyjeżdżali z ogarniętego wojną Bliskiego Wschodu, Afryki czy Afganistanu. Nie zawsze czuli się tu dobrze. Zwłaszcza wtedy, gdy władza prowadziła przeciwko nim nagonkę. Tak powstała „Gazeta Uchodźców" - wypełniona osobistymi tekstami opisującymi blaski i cienie życia uchodźców i imigrantów w naszym kraju. By podkreślić znaczenie tego projektu, zmieniliśmy nawet logotyp „Wyborczej" - opowiada Bartosz T. Wieliński, zastępca redaktora naczelnego „Wyborczej" i szef działu Świat. - W tym roku to powtarzamy. Ale nie jako jednodniową akcję, tylko jako cykl. W ramach międzynarodowego projektu „Re:framing Migrants in the European Media" stworzyliśmy 20 dziennikarskich tandemów. W skład każdego wchodzi dziennikarz „Wyborczej" i mieszkający w Polsce uchodźca lub imigrant.

Projekt redakcji dziennika potrwa do lata 2023 r. W jego ramach nad publikacjami o sytuacji uchodźców w Polsce pracować będą pary złożone z dziennikarzy „Wyborczej", m.in. z redakcji Świat, „Wysokich Obcasów" i Wyborcza.biz, oraz osób reprezentujących środowisko imigrantów, w tym działaczy z organizacji pozarządowych i aktywistów różnych narodowości.

Na stronie Wyborcza.pl publikowane będą teksty, podcasty i reportaże wideo o życiu uchodźców i imigrantów w Polsce przygotowane właśnie przez takie duety autorów. Dzięki nim można przekonać się, jak przybysze widzą nasz kraj, a także dowiedzieć się, co powinniśmy zrobić, by czuli się tu dobrze, by stali się pełnoprawnymi członkami naszego społeczeństwa. Wszystkie materiały ukazują się na stronie Wyborcza.pl/gazetauchodzcow. Jednym z pierwszych jest materiał "Byłam kulturystką, teraz pracuję w dostawach w KFC" dostępny na Wyborcza.pl.

Na zakończenie akcji, 20 czerwca, czyli w kolejny Światowy Dzień Uchodźcy, redakcja „Wyborczej" ponownie odda w ręce osób z różnych stron świata swoje papierowe wydanie i opublikuje „Gazetę Uchodźców".  

Materiały powstają w ramach „Re:framing Migrants in the European Media". Ten międzynarodowy projekt finansowany przez Komisję Europejską został stworzony, by opracować mechanizmy zapewniające odpowiednią reprezentację migrantom i uchodźcom w mediach w całej Europie. Jego celem jest pomoc najważniejszym mediom w stworzeniu inkluzywnej i bezpiecznej przestrzeni do autoprezentacji dla migrantów i uchodźców.

Na projekt „Re:framing Migrants in the European Media" składa się też wiele publikacji i wydarzeń w różnych europejskich miastach. Jego koordynatorem jest European Cultural Foundation z Holandii. Poza „Gazetą Wyborczą" udział w nim biorą jeszcze: Eticas Foundation (Hiszpania), Here to Support (Holandia), ZEMOS98 (Hiszpania) i CoCulture (Niemcy).

Start działań wspiera autopromocja na łamach „Wyborczej" i Wyborcza.pl, a także na profilach redakcji w mediach społecznościowych.

Źródło: Agora S.A.

www.agora.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Pakiet Ukraina - 10 nowych kanałów w ofercie Vectry
Od 16 kwietnia 2024 roku Vectra, wiodący dostawca usług internetowych, telewizyjnych i telefonii komórkowej w Polsce, wprowadza specjalną ofertę programową stworzoną z myślą o ukraińskich widzach. Nowy pakiet Ukraina obejmuje 10 programów w języku ukraińskim o różnorodnej tematyce — od wiadomości po rozrywkę, sport, edukację i programy dla dzieci.
II tura w mediach społecznościowych – porównanie kandydatow
Choć wyniki wyborów samorządowych zostały już ogłoszone, w wielu miastach wojewódzkich wciąż nie udało się wyłonić prezydentów miast podczas I tury wyborów. Należy zauważyć, że zgodnie z raportem PRCN „Kandydaci na Prezydentów miast wojewódzkich w social mediach - Który z kandydatów na prezydentów...
Fake kNOw more: emocje a podatność młodzieży na dezinformację
Młodzi ludzie są bardzo narażeni na manipulację w internecie. Często klikają w różne treści nie zdając sobie sprawy, że robią to pod wpływem emocji. To właśnie one stanowią punkt wyjścia w programie Fake kNOw more , który pokazuje młodzieży, że lepsze rozpoznawanie emocji, pozwala podejmować bardziej przemyślane decyzje także te w internecie....
Raport Seegame: potencjał reklamowy Twitcha
Reklamy na platformach live streamingowych są coraz popularniejszym sposobem dotarcia do pożądanych grup odbiorców – na Twitchu, już co trzecia osoba zwraca na nie uwagę 1 . Które kreacje przyciągają wzrok społeczności, co motywuje ją do oglądania reklam, a także jakie elementy powinien zawierać angażujący przekaz? Open Mobi (na...
Polskie Radio z wpisem o stanie likwidacji w KRS
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego, jako reprezentant Skarbu Państwa będącego właścicielem 100% akcji Spółki, informuje, że Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy dokonał wpisu do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców, na mocy którego Polskie Radio zostało postawione w stan likwidacji. Jedynym uprawnionym organem do zarządzania Spółką jest likwidator Paweł Majcher.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764