logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Kolejna odsłona jubileuszowej kampanii Coca-Cola

  PR 21.06.2022, przeczytano 711 razy
ilustracjastrzałka
fot.Michał Dziurkowski

Mieszkańcy stolicy mogą już oglądać dwa z trzech warszawskich murali przy ulicach Żelaznej i Zamoyskiego. To kolejne punkty na mapie urodzinowych kreacji Coca-Cola. W maju, obrazy na ścianach zdobiły budynki w Gdyni, Łodzi, Katowicach i Krakowie. Murale są elementem jubileuszowej kampanii Coca-Cola, która już od 50 lat jest obecna na polskim rynku.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kolejna-odslona-jubileuszowej-kampanii-coca-cola,396311,artykul.html

Historia Coca-Cola zaczyna się w Browarach Warszawskich

Odkąd w 1972 r. pierwsza konturowa butelka Coca-Cola zeszła z linii produkcyjnej w Warszawskich Zakładach Piwowarskich, sama marka na stałe wpisała się w polską kulturę, realizując m.in. dobrze znane projekty muzyczne i artystyczne. Od lat wpływa też na rozwój gospodarki – inwestuje w nowe zakłady produkcyjne i technologie, jednocześnie tworząc miejsca pracy. Obecnie aż 92 proc. napojów sprzedawanych w Polsce jest produkowanych w kraju, a z każdej złotówki wydanej na produkty Coca-Cola, w Polsce zostaje 71 groszy. Marka angażuje się też w życie lokalnych społeczności, np. w ramach programu Youth Empowered, wpierając młodych wchodzących na rynek pracy, czyinicjując projekty z zakresu zrównoważonego rozwoju.

Projekt jednego z trzech warszawskich murali Coca-Cola prezentuje ikoniczną, konturową butelkę i jest nawiązaniem do historii marki w naszym kraju. Grafika wskazuje właśnie na Browary Warszawskie, gdzie rozpoczęła się produkcja kultowego napoju. Mural został namalowany na budynku przy ulicy Żelaznej 67.

Kolejna artystyczna kreacja Coca-Cola znajduje się przy ul. Zamoyskiego 37. Utrzymana jest w nowoczesnym stylu, przedstawia parę konturowych butelek i hasło aktualnej platformy komunikacyjnej – „Real Magic” („Magia chwil przeżytych razem”). Na muralu znajdziemy również logo Hug (przytulenie), inspirowane tym, jak znak towarowy Coca-Cola wygląda na butelkach i puszkach – graficzne zawinięcie logo sprawia wrażenie obejmowania, przytulenia. Zarówno jeden, jak i drugi mural po zmroku zdobi animowana iluminacja.

Trzeci mural pojawi się już w najbliższych dniach na bocznej ścianie parkingu przy ulicy Parkingowej 27. Mural będzie podkreślał „magię chwil przeżytych razem”, która jest ideą tegorocznych obchodów i wyrazem wartości, które towarzyszą Coca-Cola od samego początku jej obecności w Polsce. W związku z tym, że zostanie namalowany w dolnej części budynku, będzie stanowił doskonałe tło do wspólnych zdjęć z bliskimi, przyjaciółmi.

Warszawskie murale są kontynuacją i podkreśleniem artystycznego wkładu marki w popkulturę, który możemy obserwować od 50-ciu lat jej obecności w Polsce. To również kolejny punkt na mapie jubileuszowych murali Coca-Cola. W maju, stworzone z myślą o lokalnych społecznościach kreacje zdobiły ściany budynków w Gdyni, Łodzi, Krakowie i Katowicach. W swojej stylistyce nawiązywały do architektury i elementów charakterystycznych dla poszczególnych miast lub podkreślały historyczne nawiązanie do początków Coca-Cola w Polsce.

Za realizację murali odpowiedzialne jest Good Looking Studio.

Artystyczne 50-lecie Coca-Cola – singiel Sary James

Wyjątkowe murale są kolejnym elementem działań realizowanych w ramach jubileuszu. Z tej okazji, 19 maja swoją premierę miał singiel „Magia jest w nas” Sary James – niezwykle utalentowanej piosenkarki młodego pokolenia, która zdobywa serca polskich słuchaczy. Ta nowa aranżacja legendarnego przeboju z lat 90-tych, wykonywanego m.in. przez Kasię Kowalską „Chcę zatrzymać ten czas” opowiada o byciu razem, radości, jaką daje dzielenie się codziennymi doświadczeniami z bliskimi, przyjaciółmi, rodziną.

Źródło: Coca-Cola Poland Services Sp. z o.o.

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Anna i Robert Lewandowscy wspierają Kampanię #TataTeżCzyta
#TataTeżCzyta - ubiegłoroczne zawołanie, które stało się hasłem ogólnopolskiej kampanii jest wciąż aktualne i ważne. Chłopcy i mężczyźni w Polsce nadal czytają znacznie mniej niż kobiety i dziewczynki. Dlatego Fundacja Powszechnego Czytania i Wydawnictwo Tatarak ponownie podejmują wyzwanie dotarcia do Ojców, Wujków, Dziadków, Braci,...
Super Ranking SAR
W minionym roku informowaliśmy Was o planowanym wprowadzeniu Super Rankingu SAR, łączącego rezultaty konkursów Innovation, KTR i Effie Poland.
Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
Dziadek do orzechów wygrywa przetarg marki Finuu
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę reklamową w 2024 roku marki Finuu, której właścicielem jest Bunge Polska Sp. z o. o. Firma posiada w swoim portfolio także takie marki jak Kujawski, Smakowita czy Optima.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764