logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Kolejna odsłona kampanii Mastercard #Startsomethingpriceless

  PR 26.02.2018, przeczytano 433 razy
ilustracjastrzałka

David Arnold, brytyjski producent muzyczny i zdobywca nagrody Grammy, skomponował utwór muzyczny, który ma szansę stać się jednym z najbardziej poruszających utworów na świecie. Został on stworzony specjalnie z myślą o osobach, których relacje z innymi wymagają naprawy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kolejna-odslona-kampanii-mastercard-startsomethingpriceless,35584,artykul.html

Mastercard, od dwudziestu lat główny sponsor nagród BRIT Awards, chcąc podkreślić swój wkład w świat muzyki, stworzył „Pokój do słuchania” – wyjątkowe miejsce, w którym ludzie za sprawą niezwykłej siły muzyki na nowo zbliżają się do siebie.

Firma pomogła osobom, które z jakiegoś powodu przestały być sobie bliskie. Poróżnione pary, które niekiedy nie widziały się lub nie rozmawiały ze sobą od wielu lat, usadzono naprzeciwko siebie. Osoby te miały jedynie patrzeć na siebie i słuchać odtwarzanego w słuchawkach, specjalnie skomponowanego przez Davida Arnolda utworu. Trzy minuty pobudzającej emocjonalnie muzyki sprawiły, że wszyscy uczestnicy otworzyli się i zaczęli ze sobą rozmawiać.

Skomponowany i wyprodukowany przez Davida Arnolda, trzyminutowy utwór instrumentalny zatytułowany „Landed” wykorzystuje ogromny wpływ, jaki muzyka wywiera na ludzkie emocje. Utwór powstał z udziałem 24-osobowej orkiestry. Wkomponowano w niego fragmenty organowe i elektroniczne oraz wysublimowane, solowe partie wiolonczelowe i wokalne.

Film relacjonujący wydarzenia, które miały miejsce w „Pokoju do słuchania”, jest najnowszym przedsięwzięciem realizowanym w ramach kampanii Mastercard pod hasłem Start Something Priceless, aby inspirować ludzi do podążania za marzeniami i zmieniać zwykłe chwile w piękne wspomnienia.

- Pokój do słuchania pokazuje, jak bardzo muzyka potrafi poruszać, inspirować i, co najważniejsze, zbliżać ludzi do siebie nawzajem, aby pomóc im w nawiązaniu dialogu wtedy, gdy jest on najbardziej potrzebny. Daliśmy początek czemuś naprawdę bezcennemu – relacji między dwojgiem ludzi, którzy nie rozmawiali ze sobą od lat – powiedziała Nicola Grant, szefowa działu marketingu i komunikacji Mastercard na Wielką Brytanię i Irlandię.

- Muzyka jest niesamowitym katalizatorem. To niezwykłe, jak bardzo może pomóc tym, którzy pragną zmian. Dla mnie, jako kompozytora, muzyka musi być osobista. Musi mówić o tym, co czujemy, i wpływać na uczucia tych, którzy akurat słuchają danego dźwięku, instrumentu lub melodii. Zostałem poproszony przez Mastercard o skomponowanie konkretnego utworu, który przyczyniłby się do stworzenia więzi między ludźmi i nakłoniłby ich do rozmowy. Lubię ambitne i nietypowe wyzwania, a to z pewnością do takich należy! To jedno z tych przedsięwzięć, w których muzyka odgrywa główną rolę i ma za zadanie nawiązać bezpośredni, szczery i otwarty kontakt ze słuchaczami. Muzyka potęguje i uwydatnia uczucia, które tkwiły w nas już od dawna, zanim jeszcze zaczęliśmy jej słuchać. A podczas słuchania może sprawić, iż dojdą do głosu zupełnie inne, nowe emocje – podsumował David Arnold.

Muzyka daje siłę

Nordoff Robbins, brytyjska organizacja dobroczynna zajmująca się muzykoterapią, służyła pomocą w czasie spotkań par, towarzyszyła Arnoldowi, gdy komponował swój utwór, a także wspierała pary po nawiązaniu relacji na nowo.

- Muzyka ma niezwykłą siłę. Wpływa na nas w sposób fizyczny i jest bardzo mocno związana z naszym poczuciem tożsamości – pomaga ludziom zbliżyć się do siebie poprzez wspólne doświadczenia, takie jak np. śpiewanie w chórze czy granie w zespole. Przywołuje także wspomnienia o osobach i miejscach, dlatego wspólne przeżywanie muzyki może być niezwykle istotną częścią naszych relacji. Muzyka jest powiązana z naszym poczuciem tego, kim jesteśmy, skąd pochodzimy i jak chcemy być postrzegani –
skomentowała Emily Grimes, terapeutka pracująca w Nordoff Robbins.

Źródło: Mastercard

www.mastercard.com

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Anna i Robert Lewandowscy wspierają Kampanię #TataTeżCzyta
#TataTeżCzyta - ubiegłoroczne zawołanie, które stało się hasłem ogólnopolskiej kampanii jest wciąż aktualne i ważne. Chłopcy i mężczyźni w Polsce nadal czytają znacznie mniej niż kobiety i dziewczynki. Dlatego Fundacja Powszechnego Czytania i Wydawnictwo Tatarak ponownie podejmują wyzwanie dotarcia do Ojców, Wujków, Dziadków, Braci,...
Super Ranking SAR
W minionym roku informowaliśmy Was o planowanym wprowadzeniu Super Rankingu SAR, łączącego rezultaty konkursów Innovation, KTR i Effie Poland.
Wychillowana panda w kampanii Thermomix
Z początkiem kwietnia firma Vorwerk Polska wystartowała z akcją promocyjną, w której po raz pierwszy w historii jej obecności na polskim rynku, oferuje swój flagowy produkt – urządzenie Thermomix TM6 – w zestawie, którego cena jest niezwykle atrakcyjna. Niezwykła oferta sprzedażowa została wsparta wielokanałową kampanią promocyjną, obejmującą...
Piotr Gorzkowski dołącza do Chromatique
Od kwietnia br. nowym Client Service Directorem w agencji Chromatique został Piotr Gorzkowski, manager z 18-letnim doświadczeniem w branży reklamowej. Na nowym stanowisku będzie wspierał agencję kreatywną w dziale obsługi klienta.
Dziadek do orzechów wygrywa przetarg marki Finuu
Agencja Dziadek do orzechów wygrała przetarg na obsługę reklamową w 2024 roku marki Finuu, której właścicielem jest Bunge Polska Sp. z o. o. Firma posiada w swoim portfolio także takie marki jak Kujawski, Smakowita czy Optima.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764