logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Kolejna odsłona The Code - Dentsu po raz drugi wspiera młodzież

  PR 11.02.2021, przeczytano 176 razy

W ramach corocznych działań CSR-owych (Social Impact), grupa dentsu stawia na edukację młodych ludzi w zakresie umiejętności digitalowych, niezbędnych we współczesnej gospodarce cyfrowej. Już po raz drugi, we współpracy z Fundacją Młodzieżowej Przedsiębiorczości, odbył się program The Code, w ramach którego pracownicy przeprowadzili z młodzieżą licealną cykl zajęć dotyczących reklamy.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kolejna-odslona-the-code---dentsu-po-raz-drugi-wspiera-mlodziez,390172,artykul.html

Autorski program The Code, nastawiony na edukację młodzieży w zakresie umiejętności digitalowych, prowadzony jest w polskim oddziale dentsu od 2 lat, a w całej grupie – od kilku lat. Pracownicy prowadzą lekcje z uczniami z wybranych liceów, wprowadzając ich w świat reklamy i komunikacji oraz w nową, cyfrową rzeczywistość. Zajęcia prowadzone są we współpracy z Fundacją Młodzieżowej Przedsiębiorczości.

W drugiej odsłonie programu The Code, która trwała od listopada 2020 roku do stycznia 2021 roku, odbyło się 21 lekcji. Zajęcia prowadzone były przez ekspertów dentsu całkowicie zdalnie. Uczestniczyło w nich aż 433 uczniów z liceów z całej Polski. W finale akcji nagradzano najbardziej zaangażowanych uczniów – na najlepszych czekają pogłębione e-warsztaty ze specjalistami dentsu, m.in. z kreatywnego myślenia, kulis pracy w agencji reklamowej, nowych technologii czy pracy w social mediach. Każdy uczeń zapisuje się na jeden wybrany, interesujący dla niego temat. Zajęcia The Code organizowane były w ramach programu Fundacji Młodzieżowej Przedsiębiorczości pt. „Otwarta firma”. W minionej edycji tego programu wzięło udział 17 453 uczniów, 183 szkoły oraz 670 firm i instytucji z całej Polski.

Podczas zdalnych lekcji wszyscy uczniowie pracowali na tym samym materiale – symulacji prawdziwego briefu reklamowego. Podczas spotkania dyskutowano o tym, na czym polega praca w agencji komunikacji, czym jest reklama wraz z przykładami oraz prowadzący wraz z uczniami zastanawiali się, jak stworzyć pomysłową i przyciągającą kampanię reklamową. Oceniając przebieg zajęć, uczniowie najbardziej doceniali w nich rozwijanie ich kreatywności, możliwość samodzielnego wymyślania kampanii reklamowych oraz poznania procesu powstawania spotów – od samego początku aż do końca.

- Wszystkie zajęcia realizowaliśmy zdalnie, co wymagało nowego podejścia do organizacji, a także przekazu treści, doskonałych umiejętności komunikacyjnych i odwagi ze strony wolontariuszy. Zajęcia prowadzone przez pracowników dentsu Polska zyskały ogromne uznanie wśród uczniów i nauczycieli, ze względu na atrakcyjne treści oraz angażującą formę. Dziękujemy wszystkim zaangażowanym. - Joanna Andrzejewska, Wiceprezes Fundacji Młodzieżowej Przedsiębiorczości

Jak przyznają wolontariusze – pracownicy dentsu, inicjatywa była dla nich okazją do realnego wsparcia młodzieży w pierwszych decyzjach dotyczących kariery, rozwoju w środowisku cyfrowym, ale miała także pozytywny wpływ na samych prowadzących:

- Dla mnie to było pierwsze doświadczenie w ramach wolontariatu i na pewno nie ostatnie. W przypadku The Code zależało mi na przekazaniu dobrej energii, która wiąże się z tym, że reklama może być ciekawa, media są świetnym narzędziem realizującym cele biznesowe, a codzienna praca w agencji jest ekscytująca. Za nami edycja prowadzona zdalnie, w której według mnie największym wyzwaniem było zaangażowanie uczniów we wspólną pracę. Myślę, że to się udało dzięki luźnej atmosferze oraz wsłuchaniu się w potrzeby uczestników. Ogromnie się cieszę, że mogłam wziąć udział w tym programie i podzielić się swoim doświadczeniem zawodowym, a także podejściem do pracy. - Patrycja Kościołowska, Digital Strategy Manager, iProspect (dentsu Polska)

- Program dał mi możliwość wymiany pewnych doświadczeń i energii. Z jednej strony, to ja występowałam w roli trenera i przekazywałam swoje umiejętności uczniom oraz zapraszałam ich do działania. Z drugiej – mogłam poznać przez to ich punkt widzenia, poszerzyć swój własny ogląd i zwyczajnie zobaczyć, jak wygląda świat po drugiej stronie – świat nie twórców treści kreatywnych, ale ich odbiorców. Bardzo dobrze działało mi się w tej roli, a ta podróż w stronę poszerzenia horyzontów dała mi bardzo dużo radości. Stres pojawił się jak zawsze, zdalna formuła również dołożyła trochę wyzwań, ale czuję, że warto było się z nimi zmierzyć. - Sylwia Dec, Senior Content Creative, Isobar (dentsu Polska)

Tegoroczna odsłona The Code to również trzy webinary dla młodych przedsiębiorców, dotyczące wykorzystania social mediów w działaniach biznesowych. Materiał został umieszczony na platformie edukacyjnej programu "Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo". Latem pracownicy dentsu angażowali się także w prace jury w ramach Ogólnopolskiego Konkursu na Najlepsze Młodzieżowe Miniprzedsiębiorstwo PRODUKCIK.

- Kolejna odsłona programu The Code planowana jest w dentsu na jesień br. Ze względu na dynamicznie zmieniającą się sytuację musimy być gotowi na różne opcje, ale w planach mamy przeprowadzenie „RISE-UP CHALLENGE”, który w formule online sprawdził się już w kilku krajach, m.in. Bułgarii czy Wielkiej Brytanii. Nagrodą dla zwycięskiego zespołu będzie wykorzystanie pomysłów młodzieży w realnej kampanii jednego z klientów dentsu. Mam nadzieję, że również w tym roku nowoczesna forma oraz dostosowana do młodzieży treść i dynamika zajęć sprawią olbrzymią satysfakcję zarówno uczniom, wolontariuszom, jak i organizatorom. - Jadwiga Jadziewicz, CSR manager dentsu Polska

Źródło: dentsu

www.dentsuaegisnetwork.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Platige Image pozyskało 6 mln zł na projekty gamingowe
Platige Image zakończyło prywatną emisję akcji, w ramach której pięciu inwestorów instytucjonalnych nabyło 240 tys. akcji, stanowiących 7% w podwyższonym kapitale, podała spółka. Pozyskany kapitał w wysokości 6 mln zł będzie w całości przeznaczony na realizację pierwszych projektów gamingowych, w związku z nową strategią Spółki na lata 2021-2025.
Obiektyw Voigtlander Ultron I i II 28 mm f/2,0 do Leica M
Niezmiernie miło jest nam zaprezentować nową wersję obiektywu Voigtlander Ultron 28 mm f/2,0 z mocowaniem Leica M.
Mary Kay uruchamia Suite 13TM:
Globalna marka kosmetyczna Mary Kay Inc. i działające w jej ramach Global Design Studio przedstawiają Suite 13TM, innowacyjne wirtualne doświadczenie kosmetyczne, które wykorzystuje wirtualną rzeczywistość do stworzenia wersji cyfrowej pierwszego wirtualnego showroomu Mary Kay. Zaprojektowany przy użyciu najnowszej technologii wirtualnej rzeczywistości nowy Suite 13TM oferuje...
SPi Global zmienia markę na Straive
SPi Global zaprezentował swój nowy awatar pod nazwą Straive (wymawiany tak samo jak słowo „strive” - „strajw” [dążyć]). Po licznych zmianach, jakie zaszły w ostatnich latach, w tym dużych przejęciach, otwarciu nowych strumieni przychodów czy dalszej konsolidacji kluczowych działów przedsiębiorstwa, nowa marka na nowo definiuje propozycję...
Kampania #Szczepimysię dedykowana rocznikom 1962-1973
Od 12 kwietnia trwa kampania informacyjna #SzczepimySię skierowana do osób w wieku 48-59 lat. Wszyscy urodzeni w latach 1962-1973, którzy są zainteresowani szczepieniem przeciw COVID-19, mają możliwość zarejestrować się na konkretny termin. Ambasadorem kampanii jest znany i lubiany aktor Cezary Pazura.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2021 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764