logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Kolejne działania Play w ramach akcji #zostańwdomu

  PR 14.04.2020, przeczytano 539 razy
ilustracjastrzałka

W czasie epidemii koronawirusa wielu seniorów dotyka nie tylko izolacja społeczna, ale także wykluczenie cyfrowe. Brak wiedzy na temat nowych technologii w tej sytuacji może utrudniać między innymi kontakt z bliską rodziną. Z pomocą przychodzi Play. Sieć komórkowa w ramach akcji #zostańwdomu uczy osoby starsze, jak korzystać z nowych technologii.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kolejne-dzialania-play-w-ramach-akcji-zostanwdomu,386560,artykul.html

Wykluczenie cyfrowe dotyka seniorów

Seniorzy są w gronie osób najbardziej dotkniętych przez epidemię koronawirusa. Znajdują się w grupie największego ryzyka, dlatego szczególnie zaleca się im pozostanie w domach. W tej sytuacji dotyka ich jednak nie tylko izolacja społeczna, ale także technologiczna. Według raportu Urzędu Komunikacji Elektronicznej w 2019 roku 81,6% osób powyżej 60. roku życia w Polsce korzystało z telefonu komórkowego, jednak Internetu używało tylko 30,2%. Ponadto, komputerem posługiwało się jedynie 26,5% seniorów. Osoby starsze stanowią dużą część polskiego społeczeństwa. Z danych przedstawionych przez Główny Urząd Statystyczny w “Roczniku Demograficznym 2019” wynika, że w 2018 roku w Polsce było 9,39 miliona ludzi po 60. roku życia, którzy stanowili 24,5% populacji.

Kampania edukacyjna Play dla seniorów

Dla wielu seniorów obsługa nowych technologii jest trudną barierą do pokonania. Obecnie nie ma zbyt wielu kampanii informacyjnych, inicjatyw i programów, które mogłyby pomóc osobom starszym w przezwyciężeniu trudów codziennego, cyfrowego życia. Z pomocą w tej sytuacji przychodzi Play. Sieć komórkowa w ramach akcji #zostańwdomu opublikuje serię krótkich filmów z pomocą duetu Marii Winiarskiej i Zosi Zborowskiej-Wrony. Play będzie uczył seniorów między innymi: jak korzystać z podstawowych aplikacji, doładować konto lub zapłacić fakturę online, czy też obsługiwać komunikatory.

- Chcemy ułatwić seniorom osiągnięcie technologicznej samodzielności, a jednocześnie sprawić, że poczują się ważną częścią społeczności Play. Pragniemy pomóc im zdobyć umiejętności, dzięki którym będą mogli lepiej zadbać o swoje bezpieczeństwo w czasie kwarantanny, a kiedy zagrożenie minie – cieszyć się pełnią możliwości, jakie stwarzają Internet i nowe technologie. Zachęcamy więc młode osoby do tego, by przekazały nasze treści osobom starszym ze swojego najbliższego otoczenia - mówi Bartek Lechowski, Dyrektor ds. Doświadczeń Klientów z Play.

Nie tylko filmy edukacyjne

W ramach wspomnianej kampanii edukacyjnej Play będzie prowadził także inne działania aktywizujące osoby starsze w Internecie. Zostaną one przygotowane we współpracy z Dancingiem Międzypokoleniowym - to projekt, którego ideą jest przełamywanie stereotypów związanych z postrzeganiem starości, walka z wykluczeniem społecznym ze względu na wiek, a także łączenie pokoleń. Cała akcja zakończy się konkursem, w którym seniorzy będą mogli pochwalić się nowymi umiejętnościami. Partnerem technologicznym i fundatorem nagród jest Samsung.

Pierwszy z materiałów instruktażowych będzie dotyczył korzystania z Internetu i jego podstawowych funkcji. Wszystkie filmy zostaną opublikowane na kanale Play na YouTube, a także na stronie internetowej dedykowanej seniorom. W ramach akcji przygotowano już poradnik obsługi smartfona. To jednak nie wszystko. Play zagwarantował swoim abonentom w wieku 65+ dodatkowe udogodnienia. Sieć wydłużyła ważność ich kont w ofertach na kartę do 30 czerwca, a także przedłużyła o 14 dni ich termin płatności faktur wystawionych od 15 marca.

Wszystkie informacje związane z akcją #ZostańWDomu z Play dostępne są na specjalnie przygotowanej stronie www.play.pl/kampanie/zostan-w-domu-z-play . Operator utworzył także dedykowaną sekcję na temat obecnej sytuacji związanej z COVID-19, gdzie zamieszczane są aktualne ostrzeżenia, najczęściej padające pytania i odpowiedzi czy informacje odnośnie bieżącej pracy firmy: play.pl/pomoc/koronawirus/.

Źródło: PLAY

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

DoubleVerify, platforma software’owa zajmująca się pomiarami i analizami danych dotyczących mediów digital, ogłosiła wprowadzenie 16 nowych kategorii z obszaru Brand Safety i Suitability dla reklamodawców na TikToku, aby wspierać nowe filtry zasobów reklamowych tej platformy: Vertical Sensitivity oraz Category Exclusion, które zostaną uruchomione...
TVN Warner Bros. Discovery z nagrodami World Media Festivals 2024
Dziewięć złotych i pięć srebrnych nagród trafiło do dziennikarzy oraz tytułów TVN Warner Bros. Discovery na World Media Festivals w Hamburgu. Wśród laureatów znalazły się między innymi reportaże dziennikarzy "Czarno na białym" i "Superwizjera" TVN.
WP Ads to self-service Wirtualnej Polski, który pozwala klientom na samodzielne zarządzanie kampaniami reklamowymi. Ostatnio został wzbogacony o możliwość dodawania kampanii wideo w materiałach publikowanych w serwisach internetowych. Obecnie w WP Ads zarejestrowanych jest już 1500 klientów.
Oktogram: gra karciana kontra dezinformacja i clickbaity
Każdego dnia spada na każdego z nas ogrom informacji i chyba nikt już nie jest w stanie ustrzec się przed manipulacją, fake newsami, udostępnianiem dalej nieprawdziwych treści. Jak nie dać się nieustannie wkręcać? Okazuje się, że odpowiedzią jest odpowiednia praca z emocjami, a dobra wiadomość jest taka, że można to wytrenować w całkiem przyjemny sposób m.in. grając...
SkyShowtime i Paramount: wyłączne partnerstwo w sprzedaży reklam
SkyShowtime i Paramount Advertising International ogłosiły dziś zawarcie umowy na wyłączność, na mocy której Paramount zajmie się sprzedażą reklam w serwisie SkyShowtime na wszystkich rynkach, na których platforma jest dostępna. Dzięki temu partnerstwu SkyShowtime i Paramount zapewnią wiodącym reklamodawcom dostęp do najwyższej jakości usług reklamowych na ponad...
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764