logo
KURIER
Polska reklama i poligrafiaKURIER

Kolejne firmy sygnatariuszami Kodeksu Dobrych Praktyk

  PR 19.01.2021, przeczytano 379 razy
ilustracja

Coraz więcej firm dołącza do Kodeksu Dobrych Praktyk Reklamy Programmatic. To inicjatywa stowarzyszenia IAB Polska na rzecz poprawy jakości i eliminowania nieuczciwych praktyk w zakresie reklamy cyfrowej. W związku z dynamicznym rozwojem tego segmentu kolejne podmioty – zarówno wydawcy, sieci reklamowe, platformy DSP/SSP oraz agencje i domy mediowe w ramach jednego projektu obligują się do przestrzegania określonych zasad.


Artykuł pochodzi z portalu Signs.pl: https://www.signs.pl/kolejne-firmy-sygnatariuszami-kodeksu-dobrych-praktyk,389886,artykul.html

Projekt Kodeksu Dobrych Praktyk Reklamy powstał ponad rok temu, na początku dołączyły do niego m.in. Wirtualna Polska, Interia, Cyfrowy Polsat, TVP, Ringier Axel Springer, Edipresse Polska, Xandr czy Adform. Na przełomie 2020 i 2021 sygnatariuszami zostały głównie firmy zajmujące się bezpośrednią obsługą kampanii reklamowych, m.in. Media Choice, Sales Tube, Ideo Force czy Bluerank.

Dynamiczny rozwój nawet w czasie pandemii

W ostatnich latach wydatki na reklamę w modelu programatycznym rosną w zaskakującym tempie na całym świecie. Dynamicznego rozwoju tego segmentu nie powstrzymała nawet pandemia – razem z mobile można nazwać go motorem napędowym całego segmentu reklamy cyfrowej. Według badania AdEx IAB realizowanego przez PwC odnotowały one wzrosty na poziomie kilkunastu procent, przy spadkach wydatków na większość formatów reklamowych. Tak szybki rozwój może również generować negatywne zjawiska – konieczne zatem było stworzenie programu, który określi uczciwe dla wszystkich zasady.

Okiem praktyka

Jak mówi przedstawiciel Media Choice (jednego z ostatnich sygnatariuszy Kodeksu) firmom, które inwestują w duże kampanie reklamowe, bardzo zależy na zaufaniu. Dlatego też agencje i domy mediowe pracujące w systemie programmatic powinny potwierdzić przestrzeganie najwyższych standardów. Obecnie topowe marki chcą powierzyć kampanię tylko pewnemu partnerowi, który korzysta z najbardziej efektywnych i innowacyjnych rozwiązań, ale także jest uczciwy i wiarygodny.

– Od wielu lat prowadzimy kampanie reklamowe z wykorzystaniem programmatic. To dynamicznie rozwijające się narzędzie pozwala osiągać świetne wyniki, kusi jednak również mniej doświadczonych specjalistów, którzy nie przestrzegają reguł. Najważniejsze było zatem ustalenie jednolitych przepisów dla wszystkich uczestników tego łańcucha. Cieszymy się, że po pozytywnej weryfikacji nasza firma również dołączyła do tego zacnego grona – mówi Marcin Kowal, Head of Programmatic Buying & Partner w Media Choice.

Wspólnie wypracowane standardy

W ramach Kodeksu od sierpnia 2019 roku wszystkich uczestników ekosystemu programmatic w Polsce obowiązują określone przepisy dla – jego sygnatariusze zobowiązują się do ich przestrzegania. Dokument ma na celu głównie zapewnienie dobrej jakości usług, a także bezpieczeństwa i przejrzystości zakupu reklam. Jak podaje IAB: polska wersja kodeksu powstała na licencji niemieckiej organizacji BVDW, stanowiącej część globalnej sieci IAB. Code of Conduct Programmatic Advertising od funkcjonuje od 2016 roku m.in. w Niemczech, Austrii i Szwajcarii. Aktualna wersja, wypracowana przez przedstawicieli Grupy Roboczej Programmatic IAB Polska, w pełni pokrywa się ze swoim pierwowzorem.

Źródło: Media Choice

www.mediachoice.pl

PR - Tekst opublikowany bezpłatnie na podstawie promocyjnych materiałów prasowych. Redakcja nie odpowiada za jego treść.

REKLAMA

Komentarze

Zaloguj się i dodaj komentarz

Najnowsze w tym dziale

Salonowa jakość w kampanii TRESemmé
Marka TRESemmé wprowadza na rynek nowe produkty i odświeżone wersje swoich profesjonalnych kosmetyków.
Wiosenna kampania Jantar: Taka jak ja! #Regeneracja
Jedyne w swoim rodzaju kosmetyki do włosów marki Jantar, opracowane na bazie cennej esencji bursztynowej, od lat podbijają serca Polek, gromadząc rzesze stałych Klientek. Na przełomie marca i kwietnia wystartowała kampania wizerunkowa pod hasłem „Taka jak ja! #Regeneracja” - promująca kultową, regeneracyjną serię do włosów zniszczonych w nowej odsłonie – szampon do...
Nowe władze Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB
W dniu 19 kwietnia br. odbyło się Walne Zgromadzenie Członków Polskiego Stowarzyszenia Marketingu SMB, które zgromadziło kluczowych przedstawicieli branży marketingu. Podczas tego ważnego wydarzenia ogłoszono skład nowego Zarządu oraz Komisji Rewizyjnej, stanowiących fundamenty dalszego rozwoju stowarzyszenia.
Rogalik na drogę w kampanii 7Days
W maju marka 7Days startuje z największą aktywacją w tym roku w ramach kampanii „7Days. Złap na drogę!”, której celem jest promocja produktu – rogalika 7Days. Smaczny, zawsze świeży dzięki szczelnemu opakowaniu, doskonały na każdą okazję. W ramach działań przewidziana została również aktywacja lokalna – w maju na ulicach Lublina pojawi się...
Firma Hochland, która w tym roku świętuje jubileusz 30-lecia na polskim rynku, rozstrzygnęła przetarg na obsługę strategiczno-kreatywną marki Hochland. Marka, która na początku tego roku odświeżyła swoją identyfikację wizualną, do współpracy wybrała agencję reklamową Ogilvy.
 
Signs.pl - Polska Reklama i Poligrafia © 1997-2024 ICOSWszystkie prawa zastrzeżone. ISSN 2657-4764